Mikä on koulutuksesi?
Kiinnostaisi tietää koulutuksesi. Mikä on korkein lopppuun saattamasi tutkinto? Jos ei mikään noista, voit kertoa kommenteissa.
Kommentit (18)
Kyselystä puuttuu kandidaatti sekä YAMK-tutkinto.
Vaihtoehtoisesti voisi olla alempi ja ylempi korkeakoulututkinto, mutta tällöin ei erottaisi AMK:n ja yliopiston käyneitä.
Peruskoulusta saadaan päättötodistus, ei päästötodistus.
Opistotason koulutus vastannee amk-koulutusta. Mut Jonnet ei muista.
Maistereita eniten, kuka yllättyi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoisesti voisi olla alempi ja ylempi korkeakoulututkinto, mutta tällöin ei erottaisi AMK:n ja yliopiston käyneitä.
Lisäksi listasta puuttui entiset opistotason koulutukset, joita niitäkin oli ainakin teknisellä puolella kaksi, eli teknikko ja insinööri. Molempia on työelämässä vielä pitkään.
Vastasin maisteri, vaikka en aikoinaan maisterin titteliä hakenutkaan. Olen filosofian kandidaatti, mutta se on siis ylempi korkeakoulututkinto.
Puuttuu alempi korkeakoulututkinto.
Aikajärjestyksessä: Lukio/yo, AMK-inssi, DI, sähköasentaja ja kohta toinen AMK-inssi.
Olen ylioppilas ja käynyt myös ammattikoulun.
Rakennusmestari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi listasta puuttui entiset opistotason koulutukset, joita niitäkin oli ainakin teknisellä puolella kaksi, eli teknikko ja insinööri. Molempia on työelämässä vielä pitkään.
Inssit oli opistossa ja teknikot koulussa. Teknillinen opisto ja teknillinen koulu. Samoin oli kauppaopisto ja -koulu. Eli merkonomi ja merkantti. Muistaakseni sairaanhoitajat oli opistotasoinen kans.
Amk-tutkinto on vain muutos aikaisemmasta opistotutkinnosta. Olen itse aikoinani suorittanut opistotasoisen tutkinnon. Amk-tutkinnoksi sama tutkinto muuttui pari vuotta myöhemmin valmistumisestani. Edelleen on siis samat 3 koulutustasoa mitä oli ajat sitten: koulutaso( esim. lähihoitaja), Amk (ex-opisto, esim.sosionomi), yliopisto (sosiaalityöntekijä).
Olkaa ylpeitä omasta tutkinnostanne. Jokainen tutkinto on räätälöity vastaamaan tiettyä osaamista ja kaikki ovat tärkeitä ja tarpeellisia. Valmistuin maisteriksi. Olen todella tyytyväinen siihen miten vahvan tietotaidon sain opisto-opinnoistani ja se on suuri valtti työssäni. Maisterintutkinto tuo vain lisäsäväyksen osaamiseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inssit oli opistossa ja teknikot koulussa. Teknillinen opisto ja teknillinen koulu. Samoin oli kauppaopisto ja -koulu. Eli merkonomi ja merkantti. Muistaakseni sairaanhoitajat oli opistotasoinen kans.
Milloinkahan tuo on ollut? Minä olen valmistunut Helsingin Teknillisestä oppilaitoksesta 1994 ja sieltä valmistui sekä teknikot, että insinöörit. Äitini oli opettajana kauppaoppilaitoksessa ja sieltä valmistui myös sekä merkantit, että merkonomit.
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto, mutta kun ammattiani kysytään epämääräisessä seurassa, kerron olevani viimeistelijä.
Sitten kerron toimivani eräässä pakettitalofirmassa, joka toimittaa avaimet käteen-periaatteella elementtirakenteisia lakkautettuja kansakouluja tilaajan tontille.
Toimin viimeistelyosastolla ja veistelen puukolla pillunkuvia pulpettien kansiin.
Kyselyt loppuvat yleensä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tuo on ollut? Minä olen valmistunut Helsingin Teknillisestä oppilaitoksesta 1994 ja sieltä valmistui sekä teknikot, että insinöörit. Äitini oli opettajana kauppaoppilaitoksessa ja sieltä valmistui myös sekä merkantit, että merkonomit.
Oon itse valmistunut -90 ja tekussa eli teknillisessä oppilaitoksessa oli opiston puoli ja koulun puoli. Samoin oli kauppaoppilaitoksessa opiston puoli ja koulun puoli. Erikseen valmistui vielä yo-merkonomit, insinöörikoulutuksessa ei puhuttu yo-insinööreistä vaikka koulutuksessa ne oli eritelty.
Kirjaston tädeillä on melkein kaikilla fil. maist. tutkinto ja istuvat siellä tiskin takana kaupan kassan palkalla.
Olen todistusta vaille valmis maisteri!