Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako m*nikulttuurisissa perheissä vaimo viettää joulua?

Vierailija
20.12.2020 |

Miten asia hoidetaan jos mies on m*slimikulttuurista ja vaimo kristitty?
Saako vaimo viettää joulua, vai joutuuko silloin vääräuskoisena kärsimään seurauksista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on amerikan juutalaisia. Vietämme joulua lasten kanssa.

Vierailija
2/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaveri lapsineen on aina joulut viettänyt. Kinkkua ei joulupöydässä ole.

He ovat tehneet vaihtarit. Vaimo käyttää miehen suvun juhlissa huivia, hyvin länsimaalaisittain ja perhe sitten viettää joulut ja pääsiäiset.

Noin he 21 vuotta. Heillähän vaimo myös saa käydä kavereiden kanssa baareissakin. Myös miespuolisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan perhekohtaista, miten sovitaan. Mistä sinä tiedät, vaikka se suomalainen osapuoli ei itse välitä lainkaan joulusta.

Vierailija
4/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan kuvittele, että kaikki m*slimit ovat äärim*slimeita? Evluteissa on paljon tapa uskovaisia, miksei myös muissakin uskonnoissa?

Vierailija
5/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Ainakaan Jehovalaisissa perheissä ei kukaan vietä joulua, vaikka toinen ei olisikaan Jehovan uskoinen.

Sehän riippuu aivan perheen omista päätöksistä.

Vierailija
6/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkaveri on naimisissa amerikan juutalaisen kanssa. Heillä on kummankin juhlia juhlittu rintarinnan. Anoppi aiheuttaa toisinaan kränää  näistä järjestelyistä, mutta se on vaan elämää.

Vierailija
7/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän vaan kuvittele, että kaikki m*slimit ovat äärim*slimeita? Evluteissa on paljon tapa uskovaisia, miksei myös muissakin uskonnoissa?

Ihan tavallisetkaan muslimit eivät vietä koulua, eivätkä vaan taivu edes kohteliaisuudesta, että viettäisivät sitä. Et taida edes tuntea yhtään muslimia, kun kuvittelet heidän joustavan?

8/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin he 21 vuotta. Heillähän vaimo myös saa käydä kavereiden kanssa baareissakin. Myös miespuolisten.

Onpahan siinä suvaitsevainen ja liberaali mies. Vaimo saa käydä baarissa ja jopa miespuolisten kavereiden kanssa. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää.

9/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisetkaan muslimit eivät vietä koulua, eivätkä vaan taivu edes kohteliaisuudesta, että viettäisivät sitä. Et taida edes tuntea yhtään muslimia, kun kuvittelet heidän joustavan?

Minun muslimityötoverini osallistui täysin rinnoin työpaikan pikkujouluihin, leikki ja hassutteli muiden mukana. Ei pannut pahakseen joulukuusta ym. joulukoristelua.

Kun muut saivat jouluaterialla kinkkua. hänellä oli kalkkunaa.

Vierailija
10/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset keskustelevat näistä ennen avioitumista. Jos taas avioliiton aikana ei "saa" elää omien tapojensa mukaan, niin normaali ihminen ei jää tuohon suhteeseen.

Vierailija
11/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä taida sinäkään tuntea yhtään muslimia. Meidän muslimi-kristitty -perheessä vietämme kaikki joulua ja kinkkukin maistuu kaikille, myös sille muslimille.

Vierailija
12/12 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juhlimme joulua isosti, olen jouluihminen. Samoin pääsiäistä juhlimme, olen lapsesta saakka tykännyt pääsiäisestä. Miehen perhe juhlii kanssamme myös joulua. Kinkkua meillä ei ole, sillä olen kasvissyöjä. Miehen suku on semiliberaaleja muslimeja, pukeutuvat suhteellisen länsimaalaisesti, ei huivia. Enemmän outouksia tulee kulttuurista kuin uskonnosta mutta kaikista ollaan selvitty. Myönnän että myös mun kulttuurista tulee heille päin yhtälailla kaikkea outoa ihmeteltäväksi.