Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä arvostellaan ja haukutaan 20-24-vuotiaita äitejä?

Vierailija
16.05.2014 |

Olisi kiva kuulla perustelut.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat lapsia itsekin. Ihmisen aivot ovat valmiit vasta tuossa 24v tienoilla.

Vierailija
2/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]

Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

Muuten samaa mieltä mutta, ei hyvä äitiys vaadi matkustelua, omaa taloa, autoa jne !!

Vierailija
4/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä haukutaan kaikki. Älä ota itseesi.

Vierailija
5/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

MITEN NIIN EI OLE KOULUTUSTA!? VOISITKO JOTENKIN PERUSTELLA ETTEIKÖ JOKU 20V OLE KÄYNYT MITÄÄN KOULUJA TUOHON INÄÄN MENNESSÄ???

Vierailija
6/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeahan täällä haukutaan :)

Vierailija
7/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla yli 25-vuotias on tämän palstan mukaan jo liian vanha, eli ei hyvä sekään. Oletkos nähnyt jotakuta täällä kehuttavan?

Vierailija
8/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

Ai? Mitenkähän ihmiskunta on näinkin pitkälle kehittynyt, jos alle 24v ei ole kypsiä äideiksi. Ennen aikoihin kun oli ihan normaalia hankkia lapset jo 15 vuotiaina, joskus nuorempanakin.

Hassua, että meilläkin ollaan elossa ja normaaleja työssä käyviä ja veronsa maksavia ihmisiä suvussa, kun mummoni sai äitini ja tätini 18, 19 ja 21 vuotiaana.

Ajatella, että äitini kasvatti minut, opiskeli ja kävi töissä kaikki yhtäaikaa vain 23vuotiaana. Eikä minulta koskaan puuttunut rajoja tai rakkautta.

Toinen mummoni sai isäni, tätini ja setäni 18-26 vuotiaana. Isoisoäitini, 9 lapsen äiti, sai esikoisensa 17-vuotiaana. Ja jokainen sisarusparvesta ovat olleet kunniallisia kansalaisia ja kasvattaneet omat lapsensa kunnialla.

Itse sain esikoiseni 23-vuotiaana. Rakastan lastani koko sydämelläni. Töissä käynnillä ja säästöilläni olen turvannut sen, että lapseltani ei puutu mitään. Vakituisessa suhteessa olen lapsen isän kanssa ollut 4 vuotta(vai onko tässä jokin aikaraja, ennen kuin voi alkaa lapsia tekemään?)

Joka paikassa ihastellaan luontevia taitojani hoitaa lasta, kehutaan, kuinka lapseni on aina tyytyväinen ja iloinen, nauravainen pikku vesseli. Siististi puettu ja puhdas lapsi joka saa runsaasti rakkautta.

Ymmärrän, että vielä on kokematta uhmaiät ja koettelemuksia on vielä tulossa, mutta itselläni on selkeä käsitys siitä, kuinka aion lapseni kasvattaa. Mitkä on meidän perheen yhteiset pelisäännöt ja kuinka niitä tulee noudattaa. Meillä ei eletä kuin pellossa.

Vierailija
9/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on koulutus, työpaikka, pitkä suhde, oma auto ja vuokra-asunto. Matkustelu ei kiinnosta enää. Lapsia ei ole vielä.

T. 19v

Vierailija
10/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

Ai? Mitenkähän ihmiskunta on näinkin pitkälle kehittynyt, jos alle 24v ei ole kypsiä äideiksi. Ennen aikoihin kun oli ihan normaalia hankkia lapset jo 15 vuotiaina, joskus nuorempanakin.

Hassua, että meilläkin ollaan elossa ja normaaleja työssä käyviä ja veronsa maksavia ihmisiä suvussa, kun mummoni sai äitini ja tätini 18, 19 ja 21 vuotiaana.

Ajatella, että äitini kasvatti minut, opiskeli ja kävi töissä kaikki yhtäaikaa vain 23vuotiaana. Eikä minulta koskaan puuttunut rajoja tai rakkautta.

Toinen mummoni sai isäni, tätini ja setäni 18-26 vuotiaana. Isoisoäitini, 9 lapsen äiti, sai esikoisensa 17-vuotiaana. Ja jokainen sisarusparvesta ovat olleet kunniallisia kansalaisia ja kasvattaneet omat lapsensa kunnialla.

Itse sain esikoiseni 23-vuotiaana. Rakastan lastani koko sydämelläni. Töissä käynnillä ja säästöilläni olen turvannut sen, että lapseltani ei puutu mitään. Vakituisessa suhteessa olen lapsen isän kanssa ollut 4 vuotta(vai onko tässä jokin aikaraja, ennen kuin voi alkaa lapsia tekemään?)

Joka paikassa ihastellaan luontevia taitojani hoitaa lasta, kehutaan, kuinka lapseni on aina tyytyväinen ja iloinen, nauravainen pikku vesseli. Siististi puettu ja puhdas lapsi joka saa runsaasti rakkautta.

Ymmärrän, että vielä on kokematta uhmaiät ja koettelemuksia on vielä tulossa, mutta itselläni on selkeä käsitys siitä, kuinka aion lapseni kasvattaa. Mitkä on meidän perheen yhteiset pelisäännöt ja kuinka niitä tulee noudattaa. Meillä ei eletä kuin pellossa.

[/quote]

Viestin kirjoittaja olikin tainnut määritellä tietyn iän, "20-vuotias".

Vierailija
11/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne kuuluvat wt:hen.

Vierailija
12/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

Mulla on koulutus, työpaikka, pitkä suhde, oma auto ja vuokra-asunto. Matkustelu ei kiinnosta enää. Lapsia ei ole vielä.

T. 19v

[/quote]

Mikä on mielestäsi pitkä suhde? Ei minusta tuon ikäisellä voi olla sellaista.

Vierailija
13/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

T. 19v

[/quote]

[/quote]

No sinun mielestä ei voi mutta olemme mieheni kanssa ollet viisi vuotta yhdessä joka mielestäni on ikäiselleni pitkä suhde.

Vierailija
14/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

T. 19v

[/quote]

[/quote]

No sinun mielestä ei voi mutta olemme mieheni kanssa ollet viisi vuotta yhdessä joka mielestäni on ikäiselleni pitkä suhde.

[/quote]

Nimenomaan _ikäisellesi_, muttei se tarkoita että suhde on yleisellä tasolla jotenkin pitkä saati hyvä.

Vierailija
15/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen 22-vuotias ja minulta löytyy kyllä restonomin koulutus, vakituinen työpaikka, 5 vuotta kestänyt parisuhde, oma auto ja olen matkustellutkin ihan kiitettävästi. Omaa taloa ei ole, vaan vuokralla asustellaan... mutta toisaalta onko huono äiti jos asuu vuokralla? 

Vierailija
16/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

T. 19v

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nimenomaan _ikäisellesi_, muttei se tarkoita että suhde on yleisellä tasolla jotenkin pitkä saati hyvä.

[/quote]

Haha anna mun nauraa! Monesti törmää näihin jotka 30-40 vuotiaina menevät vuodessa naimisiin ja sitten on jo lapsiakin tulossa. Siinä sitä ei ole mitään pitkää.

Suhteemme on erittäin hyvä ja kyllähän tuo yleisellä mittapuulla on hyvinkin pitkä.

Vierailija
17/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:27"]

[/quote]

Olen 22-vuotias ja minulta löytyy kyllä restonomin koulutus, vakituinen työpaikka, 5 vuotta kestänyt parisuhde, oma auto ja olen matkustellutkin ihan kiitettävästi. Omaa taloa ei ole, vaan vuokralla asustellaan... mutta toisaalta onko huono äiti jos asuu vuokralla? 

[/quote]

On. Olet selvä sossutapaus.

Vierailija
18/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]

[/quote]

[/quote]

Ei välttämättä huono, mutta epävakaa. Iältään ja taloudeltaan.

Vierailija
19/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]

[/quote]

[/quote]

Ei välttämättä huono, mutta epävakaa. Iältään ja taloudeltaan.

[/quote]

No jos tässä taloustilanteessa pitäisi odottaa että saa sen vakituisen työpaikan, säästää ja ostaa omakotitalon ennen kuin hankkii lapsia niin sitten voi jäädä jo suoraan eläkkeelle. Voisi syntyvyys vähentyä aika huomattavasti jos pitäisi vai odotella ja odotella.

Vierailija
20/40 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:51"]Koska ei kukaan 20-vuotias ole kypsä äidiksi. Ei ole koulutusta, työpaikkaa, pitkää vakiintunutta suhdetta, matkustelua, omaa taloa, autoa jne. Ei ole puitteita joita lapsen saanti ja kasvatus vaatii.

[/quote]

T. 19v

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Haha anna mun nauraa! Monesti törmää näihin jotka 30-40 vuotiaina menevät vuodessa naimisiin ja sitten on jo lapsiakin tulossa. Siinä sitä ei ole mitään pitkää.

Suhteemme on erittäin hyvä ja kyllähän tuo yleisellä mittapuulla on hyvinkin pitkä.

[/quote]

No itse olen alkanut seurustella mieheni kanssa ollessani 15v. Nyt olen 26-vuotias ja ensi kesänä häät. Sitten vasta lapsia, jos siunaantuu.