Miksi sitä mahatautia pitää olla kylvämässä joka paikkaan?!
Menee niin hermot. Ei voi yhtään muita kunnioittaa.
Taas oli anoppilan toinen miniä kylvämässä mahatautia. Oli tulossa meille käymään, sanoin, että tule vaan. Mutta onneksi kuulin sitten, että olivat edellis päivänä olleet kylässä perheessä, jossa oli samana päivänä joku oksentanut. (oli oksentanut jo ennen kuin menivät kylään, perheen äiti oli soittanut, että on oksentanut, mutta saa tulla jos haluaa ja olivat sitten tunkeneet sinne kylään)
Sitten hän oli tulossa tänne kylään, ilmotin, että joskus toisella kertaa.
Noh, reilu viikko sen jälkeen heidän lapsi oksensi, ja sitten tulivat äitienpäivänä myös anoppilaan käymään (lapsi oli viimeisen kerran edellis aamuna oksentanut) ei auttanut kuin perua sinne meno. Ja sitten nyt toinen lapsi heillä oksentanut kaksi päivää sitten ja illalla ovat menossa mummolaan taasen. Ja meillä oli myös suunnitelmissa sinne mennä. (pitäisi käydä täytekakku täyttämässä anopin apuna) Täyttäkööt sitten hän.
Ja kyseinen henkilö tietää että miellä EI saa tulla mahatautia ja on yritetty välttää sitä. Mutta vähättelee asiaa.
Kommentit (11)
Sitä tuntuu nyt olevan täälläkin päin kovasti koulussa ja päiväkodissa... Meillä on hautajaiset tiedossa ja saa nähdä miten käy... Tavallaan kiitollista jos sairastaa ensimmäisten joukossa, kun nää väistely-yrityksetkin on hankalia! Mutta eihän se aina tule!
Niimpä. Ei pöpöjen leviämistä voi nyt yleisesti estää mutta sellainen ehdoin tahdoin levittäminen on typerää.. Aikuisiin nyt ei välttämättä niin helposti tartu, mutta lapset ei osaa pitää käsiään pois suusta ja nappaa pöpön varmasti.
Meillä on ollut välillä miehen kaveri kylässä niin, että muu perhe vatsataudissa kotona. Ni sitten tää mies tulee, käy jääkaapilla, lääppii joka paikkaa ja vielä jättää kätensä pesemättä vessassakäynnin jälkeen. Sairastettuaan itse, tulee heti seuraavana päivänä uudelleen ja sama homma. Suuttuu, jos sanotaan että ois kiva jos et hetkeen tulis kylään.
Kunpa ne huolettomat tajuaisivat, että lapsissakin on sellaisia, joille vatsatauti voi koitua kohtalokkaaksi.
toivottavasti kolmonen teille ei tule nyt ollenkaan. Väistely kyllä on hankalaa, mutta jos tietää että jossakin ollut, kyllä sitä sitten karttaa eikä lähde kokeilemaan, tuleeko vai ei.
Tuntuu, että moni asiaa vaan vähättelee ja sanoo vaan, että "voithan saada sen vaikka kaupasta". Joo voin, mutta kaupassa on pakko käydä ja pesen kyllä kädet sen jälkeen. Mutta meille ei ole pakko tulla kylään jos vaara on,että mahatauti tulee mukana.!
Pelko persuksissa kokoajan elää,että jos tulee.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:26"]
Kunpa ne huolettomat tajuaisivat, että lapsissakin on sellaisia, joille vatsatauti voi koitua kohtalokkaaksi.
[/quote]
Niinpä. Mutta eletään niin oman navan ympärillä, ja kun se meidän Irina tai Pertti nyt vaan halusi sinne kerhoon heti. En minä raaskinut kieltää. Mutta ei yhtään ajatella, että joillekin voi tulla melkoisesti tuskaa tuollaisesta käytöksestä.
Ja kyllä on monta pettymystä joutunut itse nielemään kun on tauteja jouduttu karttamaan ja monta pettymystä lapselle tuottamaan.
ap
Haha, mun lapsen päikkärin koulukuvauksissa oli kerran lapsi joka oksensi muovipussiin koko ajan, äiti ei ollut "raaskinut kieltää" koulukuvasta poisjäämistäå. Arvatkaa vaan kuinka moni sen jälkeen sairastui :)
Onko teillä ap diabetesta?
Ei ole, mutta minulla ja lapsella harvinaninen perussairaus joka vielä lapseni teholle ja minut tippaan (saatan joutua olemaan viikonkin) jos tulee mahatauti. Lisäksi lapsen kanssa joudutaan muutenkin kulkemaan 1-2 viikon välein sairaalassa niin ei kiitos enään tällaista.!
ap
Minkä niminen tämä harvinainen perussairaus on?
Kun odotin kuopusta, esikoinen oli eskarissa ja siellä oli noroa. Aina vaan joku idiootti toi "ei sillä ole enää paha olo"-lapsensa virikehoitoon, vaikka tämä oli yön oksennellut ja oli vieläkin kalpea kuin lakana. Kiitos sitten näiden idioottien, meidän poika sairastui, ja meinasi jäädä pois tärkeältä reissulta + minulla oli tartuntavaara tietenkin koko ajan loppuraskaudessa ja vieläpä riskiraskaus kyseessä...onneksi en sairastunut, mutta vieläkään en tajua miksi virikehoitolapsen pitää tulla hoitoon sairaana. Voisi säätää ihan lain, että oksentaneella olisi esim. päivän karanteeniaika kotonaan, oli kyseessä sitten aikuinen tai lapsi, eikä saikusta tarvitsisi kuin hoitajan lapun, jos sitäkään.
Juurikin näin, se tarttuu aina.
Käsittämätöntä typeryyttä kerjätä koko perheelle ikävyyksiä.
Niinpä. Pakolliset menot ovat asia erikseen. Duunistakaan ei saa saikku sillä, että perheessä SAATTAA olla tartunta. Meillä on ollut esikoisella rota, eikä kukaan muu nelihenkisestä perheestä saanut tautia. En edes minä, vaikka pesin parivuotiaan pikkupotilaan oksuja ja ripuleita...
Mutta riski on silti iso. Joten luulisi voivan muutaman päivän ottaa hissuksiin ja vähentää ei-pakollisia menoja.
Meillä muuten meni yksi ulkomaanreissu pilalle siksi, että esikoinen oli muskarissa ja sinne oli joku tuonut lapsen, jonka muut sisarukset olivat parhaillaan kovassa kuumeessa ja oksennustaudissa. Juu, seuraavana päivänä lähdimme Amsterdamiin koko perhe. Ja sitä seuraavana alkoi tyttö sairastaa ja olimme nalkissa hotellissa. Että kiitos vaan Lumin äidille...