Tyhmä kysymys:miten mainostenjakajat pääsee rappuun?
Oletetaan että haluaisin jakaa yritykseni mainoksen kerrostaloalueelle. Miten toimin?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:26"]
Soittavat ovipuhelimella jollekkin randomille ja sanovat mainoksia jakavansa.
[/quote]
Näin.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:26"]
Yleisavain
[/quote]
Missäpäin annetaan yleisavain mainostenjakajalle? Kun minä jaoin mainoksia, en todellakaan saanut mitään yleisavainta vaan sisälle pääsi soittamalla jonkun randomin ovipuhelinta ja pyytämäällä päästä rappuun mainoksia jakamaan.
Mutta eihän läheskään kaikissa taloissa ole ovipuhelimia.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:26"]
Yleisavain
[/quote]
Missäpäin annetaan yleisavain mainostenjakajalle? Kun minä jaoin mainoksia, en todellakaan saanut mitään yleisavainta vaan sisälle pääsi soittamalla jonkun randomin ovipuhelinta ja pyytämäällä päästä rappuun mainoksia jakamaan.
[/quote]
No mä lukkoseppä harjotteluni aikana tein ainakin lehdenjakajille avaimia.
Yli 10 vuotta sitten, kun jaoin mainoksia sain ovikoodit rappuihin. Jos oli summeri, niin piti soittaa niin kauan kunnes joku päästi sisään.
Muistan muuten, että joku avasi minulle kotiovensa, kun olin pudottanut mainokset ja pyysi minua samalla jakamaan hänen yrityksensä mainosta. Sain tästä sitten rahaa käteen.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:31"]
Muistan muuten, että joku avasi minulle kotiovensa, kun olin pudottanut mainokset ja pyysi minua samalla jakamaan hänen yrityksensä mainosta. Sain tästä sitten rahaa käteen.
[/quote]
Hyvä että sait käteen etkä vaikka jalkaan.
Soittavat mun summeria, kuten ilmeisesti myös suurin osa muista rappuun pyrkijöistä riippumatta siihen, mihin asuntoon ovat menossa. Perkele. Ja meillä kyllä lukee nimet siinä.
Paras oli ukko, jonka vihdoin joku muu päästi sisälle summereiden soitua ympäri taloa (en näe mitään syytä avata summerilla ovea ellen itse odota vierasta, en nykyään jaksa reagoida summeriin enää mitenkään, koska se soi vähän väliä) ja rapussa kehtasi vielä kovaan ääneen hämmästellä ihmiselle, jonka asunnolle meni, että johan on helvetti kun ei ovea avata. Kannattaisiko soittaa sen summeria, kenen luo on menossa?
Meillä menee ovi kiinni 20.00 ja silloin ei ole asiaa avaimettomilla. Itse pidän kahdessa lukossa oveni.
Mulla oli kyllä avain 8vuotta sitten
Meillä toimii niin, että taloihin joihin ei pääse muuten sisälle, on avain. Käytännössä toimii niin että jakaja kertoo toimistolle että ei pääse tiettyyn taloon sisälle, toimistolta soitetaan isännöintiin ja he teetättävät jakajanavaimen meille. Hyvin harvoissa taloissa kieltäydytään sitä antamasta. Jakajalla sitten on avainnippunsa joka siirtyy seuraavalle jakajalle jos eka jakaja lopettaa. Hyvin paljon on niitäkin taloja joissa ovet auki päivällä. Tällöin jakajan täytyy vaan huolehtia että jako tulee hoidettua ennen ovien sulkeutumista.
Entä raput, joissa ei ole ovikoodia, eikä summeria?
Meidän mainostenjakoalueella menee yksi summeriton kerrostalo kiinni klo 17.30. Ei auta muu kuin yrittää ehtiä jakaa sitä ennen. Tulee pikkuisen hoppu, kun meillä loppuu omat työt klo 16.30 ja tyttö ehtii koulusta kotiin klo 17.
Ei täälläkään kyllä kenenkään summeri soi ennen ilmaislehden jakoa. Pieni vanha talo niin kuuluisi kyllä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 21:26"]
Yleisavain
[/quote]
[/quote]
No mä lukkoseppä harjotteluni aikana tein ainakin lehdenjakajille avaimia.
[/quote]
No varmasti noilla jotka jakaa hesaria aamuneljältä on avain.. Tuskin summeria soittavat tuohon aikaan.
Meidän talossa ei ole mitään ovisummereita. Ovet ovat aina lukossa. Mainostenjakajilla on ilmeisesti avaimet.
Luulen, että niillä on se putkilukko-avain. Eli kerrostalon seinässä on lukko, jonka sisältä löytyy rapun avain. Kotipalvelussa työskennellessäni käytin itse näitä putkilukko-avaimia. Ainakin siis aamulehden ym. tärkeän postin jakajilla on varmaan tää systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Soittavat mun summeria, kuten ilmeisesti myös suurin osa muista rappuun pyrkijöistä riippumatta siihen, mihin asuntoon ovat menossa. Perkele. Ja meillä kyllä lukee nimet siinä.
Paras oli ukko, jonka vihdoin joku muu päästi sisälle summereiden soitua ympäri taloa (en näe mitään syytä avata summerilla ovea ellen itse odota vierasta, en nykyään jaksa reagoida summeriin enää mitenkään, koska se soi vähän väliä) ja rapussa kehtasi vielä kovaan ääneen hämmästellä ihmiselle, jonka asunnolle meni, että johan on helvetti kun ei ovea avata. Kannattaisiko soittaa sen summeria, kenen luo on menossa?
Summerissa ei lue, kuka haluaa mainoksia ja kuka ei. Mainostenjakaja on menossa rappuun, ei jonkun asuntoon. Jonkun pitää vain avata.
Ovisummerin päällä ei ole mitään muuta kuin sukunimet ja asuntojen numerot. Mainosten jakajat ei mene kenenkään asuntoon, vaan rappuun, ja siellä sitten jaetaan mainoksia niihin asuntoihin missä ei ole kieltolappua. Tämä mainostenjakelu on ihan oikea työsuhde ja siinä noudatetaan työnantajan määräyksiä. Jonkun vain pitää avata se alaovi. Niin, ja mainostenjakaja ei voi tietää asukkaan elämäntilanteesta, päivänrytmistä jne. Eikä ole vastuussa, jos jollekin asukkaalle ei sovi aika. Meillä mainokset saa jakaa klo 21.00 mennessä.
Soittavat ovipuhelimella jollekkin randomille ja sanovat mainoksia jakavansa.