FB:n Marimekko kirppis, mitä mieltä olette ryhmästä?
Kommentit (35)
Tällä hetkellä yp ei tee mitään vaikka suurin osa ryhmään kuuluvista ei pääse kansioihin eli ei siis pysty myymään eikä ylipäätään selailemaan niitä...nooh, tällä menolla ei kohta enää ole ryhmää jota ylläpitää...
Kyllä näillä kirppiksilla jotkut myyjät myy täyttä p:tä tyylin erittäin hyväkuntoinen tunika, vain pienta haihtua pinnassa??! Ei ole vaate enää hyväkuntoinen, kun haihtua, eikä sitä voi kuvasta havaita. Tämän kuntoiset vaateet ovat itsepalvelukirppis kamaa, jossa ostaja voi tarkastaa tuotteen kunnon ja hinta määräytyy kunnon mukaan.
Ei ole ahneudella mitään määrää, kun eräskin papin kirppisrouva myy useissa mmfb-ryhmissä jatkuvasti tavaraa paljon, jotka haalii itsepalvelukirpputoreita halvalla. Kotiäitinä nettoaa tällä bisneksellä satasia viikossa eikä tarvitse käydä palkkatyössä ja maksaa veroja yhteiskunnalle. Helppoelämä!
Ymmärrän hyvin pelisäännöt, joilla on tarkoitus edistää reilua kauppaa, mutta minäkään en voi ymmärtää pikkumaista ilmoitusten pienten muotovirheiden syynäämistä. Minusta se on vallankäyttöä vallankäytön vuoksi, ja kaupankäynnille siitä ainakin on vain haittaa.
Minttujq kirjoitti:
Olen myös pannut merkille nämä fb-ryhimmissä myyvät kotiäidit, jotka myyvät viikoittain useita uusia marimekonkangaspaloja tyyliin täyleveä pit. 250cm. Kuka uskoo, että noin paljon jäisi keltään yli oman tarpeen? Haiskahtaa liiketoiminalle!!
Et taida tietää, että Marimekon Outletit myy trikoita 3 metrin valmispaloina ja puuvillaa ja batistiinia 5 metrin valmispaloina. Jos ompelet lapselle vaatteen (mekon, paidan, tunikan) tai vaikka tyynyliinan koristetyynylle, siihen menee juurikin tuo puolimetriä kangasta. Itsekin ihan vasta ostin pari tuollaista kolmen metrin trikoo palaa ja aion laittaa ylimääräiset myyntiin. Joskus noista outleteista saa vaatetuskankaita pakaltakin, mutta useimmiten ne on valmispaloina.
Just lähin veke sieltä kun en jaksanu sitä natsitouhua. Ei sillee se oli kyllä ihan viihdyttävää aikansa.
Joillakin ihmisillä on vaan pätemisen tarve. Ihmeellisiä sääntöjä, joita tulkitaan milloin mitenkin. No huvinsa kullakin. Ymmärrän säännöt ja että tietyillä kirpputoreilla myydään tiettyä tavaraa, mutta jos raja on häilyvä niin onhan se vähän outoa että yksi tai kaksi ylläpitäjää päättää mielensä mukaan minkä kohteen hyväksyy ja minkä ei. Säännöissä on poikkeuksia ja sitten vielä erikseen maininta että yp päättää. Itse en ainakaan enään viitsi laittaa myynti-ilmoituksia tälläisiin ryhmiin, kun ei koskaan voi tietää miellyttääkö juuri tämä ilmoitus/tuote ylläpitoa. Vai olisiko sittenkin kyse itse myyjän facebook profiilista. Eikö tarkoitus ole kuitenkin että tavara vaihtaa omistajaa. Tämä näyttää unohtuneen aika monelta ylläpitäjältä.
Joo! Facen Marimekkokirppis on ihan vitsi. YP:t harjoittaa todella juuri tuota. Mutta hyvä toisaalta, että heilläkin on joku paikka missä päteä. Aivan naurettavia sääntöjä koko kirppis pullollaan.
Täysin samaa mieltä. Paskin facekirppis mitä on ja johtuu ylläpitäjistä
No,sama meininki tuntuu olevan edelleen.
Tänään menin mukaan keskusteluun postimaksun kuulumisesta hintaan automaattisesti.Menin onneton kirjoittamaan,ettei tietenkään voi kuulua,silloinhan tuotteen hinta pitää alentaa,jos ostaja noutaa tavaran.
Kuinka ollakaan samantien tekstini poistettiin ja kun yritin uudelleen kirjoittaa,niin eipä onnistunut,olin siis estetty.
Täytyy sanoa ,että onpa mielivaltaista touhua täysin yhteistyökyvytön reppana,itsetunto ei kestä minkäänlaista arvostelua.Siellähän kukkoilee uransa huipulla,minä saan Marimekkoni kaupasta,jos niitä haluan.
Vieläkö tämä kirppis toiminnassa natsipäällikköineen.
Marimekkomania ainakin on lähes rikollinen ryhmä. Yksi yp poisti minut ryhmästä, kun minua huijattiin. Siis huijari sai jatkaa, koska oli tehnyt paljon kauppaa kyseisen yp:n kanssa.
Sääntönatsit ovat sitten oma juttunsa. Niitä löytyy kaikista ryhmistä, joissa yp:t ovat elämäänsä turhautunutta porukkaa. Heille muiden komentelu ja vallan käyttö ovat ainoa elämän sisältö.
Noita Marimekko-kirppiksiähän on Facessa miljoona?
Mun punainen vaate kohdistus ypeihin, varsinkin sellaiseen pääjehuun.. Ilkeitä kommentteja, poistoja, huomautuksia..
Kukkaan ei uskalla sanoa suoraan tai arvostella ypeitä, siitähänsaa heti 👞 Perseeseen.
Yks muuttaa koko ajan nimeään, on nähnyt jo neljä versioo "oikeasta ?" nimestä!!