Millainen mysli on terveellisintä?
En halua syödä aamupalaksi puuroa enkä saa leipää alas. Mysli ja maustamaton jugurtti menee alas mutta millainen mysli olisi painonhallinnan kannalta parasta?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Se kaupan hyllyyn jätetty. Ne ovat armotonta roskaa ja kuluttajien suurta kusetusta.
Mitä ehdottaisit tilalle? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaupan hyllyyn jätetty. Ne ovat armotonta roskaa ja kuluttajien suurta kusetusta.
Vaikka pelkkiä kaurahiutaleita. Ne käyvät jugurtin sekaan ihan sellaisenaan. Tai sitten voi tehdä tuorepuuroa. Illalla laittaa jääkaappiin "kypsymään" ja aamulla on helppo syödä. Ei ole yhtä karmivaa kuin lämmin puuro.
Kokeilepa silputa näkkileipää muroiksi lautaselle ja päälle maitoa tmv. Ruotsalaisissa aikakauslehdissä oli usein 80-luvulla näkkileipäfirmojen mainoksissa tuo vinkki.
Kokeile Pauluns- granoloita, mun mielestä ihan hyviä. Katso kuitenkin paljonko missäkin on kaloreita, esim. Paleo granolassa taisi olla ~600 kcal/100g eli ihan hitosti. Kevyempiäkin noista löytyy eikä niissä ole lisättyä sokeria mikä on mulle ykkösjuttu.
mysli on kusetusta balmu öljyllä ja maissista tehtyjä. hyvä markkinointi ja brändi kyllä suomalainen vihertävä ostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pelkkiä kaurahiutaleita. Ne käyvät jugurtin sekaan ihan sellaisenaan. Tai sitten voi tehdä tuorepuuroa. Illalla laittaa jääkaappiin "kypsymään" ja aamulla on helppo syödä. Ei ole yhtä karmivaa kuin lämmin puuro.
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tätä. Ap
Itsetehty. Me tehdään mysliä kaurahiutaleista, pähkinöistä ja siemenistä. Ei mitään muuta.
Ei lisättyä sokeria, makua eli kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä rajallisesti. Ei mitään muromysliä vaan hiutaleita.
Toki halvemmalla varmasti pääsee kun ostaa pelkkiä kaurahiutaleita ja halutessaan jotain pähkinöitä ja vaikka tuoreita tai pakastettuja marjoja.
Ei mysliä! Se on pelkkää kaloria, katsopas ravintosisältöä! Ehkä urheilijalle käy, mutta ei missään nimessä jos on painonhallinta-asioita.
Tee itse. Kaurahiutaleita, leseitä, mantelilastuja, pähkinöitä, jos tykkäät niin kookoshiutaleita. Vähän öljyä ja hunajaa, sekoita, mausta kanelilla tai vastaavalla jos haluat, uuniin paahtumaan.
Mahdollisimman vähän sokeria sisältävä. Eli ei sitä paljon kuivattuja hedelmiä sisältävää. Pähkinöitä ja siemeniä taas kannattaa olla rutkasti.
Yritän miettiä ruokavaliota terveellisemmäksi, huomaan, että normaalimitoissa pysyminen on nyt 40+ haastavampaa ja pitää miettiä mitä laittaa suuhunsa. Ap
Painonhallinnan kannalta tärkeintä on pitää määrä maltillisena! Ihan sama mitä mysliä syö jos sitä mättää ison kulhollisen. Siinä on helposti tukevan aterian verran energiaa. Vaikka on mukamas "vain pieni välipala".
Maidossa on myös melko paljon kaloreita. Etenkin siihen nähden miten helppo sitä on saada puoli litraa katoamaan vatsaansa. Eikä maito pidä nälkää juurikaan loitolla.
Myslit on aika kaloripommeja, varsinkin muromyslit. Kannattaa vertailla niiden energiasisältöjä, niin löydät halutessasi kevyimmän.
Itse keksin juuri uuden maittavan aamupalan itselleni ja se on kaiken lisäksi kevyt. Siihen tulee 1prk maustamatonta rahkajugurttia (itse käytän Fit:iä, ei ole paljon rasvaa), päälle pari desiä mustikoita pakkasesta, kunnon loraus sokeritonta mehukeittoa (Valio mansikkakeitto) ja n. puoli desiä Paulus paleo granolaa. Tuo paleo granola ei todellakaan ole kevyttä, mutta käytänkin sitä vähän kerrallaan, vain sen verran että saan kivan suutuntuman :)
Ite syön maustamatonta jugurttia/rahkaa johon laitan pähkinöitä ja Fazerin Ruissydän-muroja. Voihan tuohon halutessaan laittaa marjoja tai banaaneitakin.
Muromysli on käytännössä murennettua keksiä. Jälkiruoka.