Törmäsin hyvin surulliseen näkyyn Fuengirolassa. Ihan ympäripäissään ollut mies makasi omassa ulosteessaan sillan alla ja örisi suomea. Näytti siltä, että hän oli maannut siinä jo jonkin aikaa. Roskia ja nukkumapaikan tapainen pesä hänellä siinä oli. Näit
Kommentit (74)
Aittokallion mukaan huumekuolemia näkee silloin tällöin. Hänen mielestään itsemurhia tapahtuu ani harvoin, yleensä kuolema tulee vahingossa.
Tarinan opetus oli.....kyllä se pas.ka tulee housuun lämpimässäkin?
Vierailija kirjoitti:
https://fuengirola.fi/kansainvaliselta-uralta-fuengirolaan-asunnottomak…
Vielä muutama vuosi sitten asiat olivat toisin. Aittokallio työskenteli 11 vuotta Irlannissa kolmen eri IT-alan yrityksen palveluksessa teknisessä tuessa sekä myyntitehtävissä. Sitä ennen hän lähti Suomesta pariksi vuodeksi Kiinaan Nokian palvelukseen.
-Kiinassa suunnittelin muun muassa arvonlisäpalveluita laajakaistaoperaattoreille, kun rahaa oli hiljalleen pakko saada jostain muusta kuin puheesta, hän kertoo.
Aittokalliolla on elektroniikan ja tietoliikennetekniikan mekaanikkokoulutus sekä runsaasti työpaikoilla hankittua osaamista. Hän oli mukana myöskin politiikassa ja ammattiyhdistystoiminnassa. Varusmiesaikanaan hän oli varusmiestoimikunnan puheenjohtaja.
Tarinasta piirtyy esiin yksityiskohdat hallitseva IT-ammattilainen, aktiivinen ja osallistumishaluinen ihminen, joka oli työmarkkinoilla hyvissä asemissa. Nyt haastateltavana istuu kuitenkin ulkoasultaan hieman nuhjuisen oloinen mies, jonka hampaat ovat huonossa kunnossa. Mitä tapahtui matkan varrella?
Eli ihan tavallinen amiskaveri ja mahdollinen ammattiyhdistysjäärä[*], joka polttanut siltoja takanaan ja mahdollisesti hermonsa. Ei pysty normaaliin työntekoon ja mahdollisesti saanut nimensä "mustalle listalle" (näitä on vaikka kukaan ei tunnusta)
[*]=tiedätte varmaan ihmistyypin: Tietää aina mikä on muille tarpeellista ja on suunapäänä joka paikassa. Pitää itseään hieman parempana. "Ajautuu" aina johonkin luottamustehtävään.
(En siis tuomitse suurinta osaa luottamustehtäväihmisistä, jotka pitää puolensa ja ajaa muiden etuja. Ainoastaan tästä tapauksesta huokuvan "kellokkaan")
Vierailija kirjoitti:
Miten autoit häntä?
Ajattelin auttaa siten kun UM eli en mitenkään. Liian suomalainen - pitäisi olla ulkosuomalainen aavikolla.
Minulla on ollut se näky ihan kodissani kun olen elänyt juopon kanssa.
krapulassa se olisi ollut paha, kännissä oli se mihin pyrkikin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut se näky ihan kodissani kun olen elänyt juopon kanssa.
Ihana kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Villi Etelä
Kirkkonummi
Se on surullinen kohtalo ihmiselle. Toivoisi, ettei kenellekään tarvitsisi käydä niin, vaan aina löytyisi tie avun piiriin.
Suomimies oli siellä ulkomailla voimaantumassa. Jos se teki tubekontenttii?
Vierailija kirjoitti:
Se on surullinen kohtalo ihmiselle. Toivoisi, ettei kenellekään tarvitsisi käydä niin, vaan aina löytyisi tie avun piiriin.
Kun pysyy Suomessa eikä lähde Espanjaan rälläämään halpojen huumeiden tai muiden unelmien perässä, lopputulos voi olla parempi. Suomi on köyhille hyvä paikka ja ei taatusti ole yhtä hyvää missään Espanjassa. Siellä joutuu kadulle, kun loppuu työt. Hullu menee, jos ei ole sosiaaliturvaa tai apuja, jos joutuu työttömyyteen. Tavallinen tarina on, että suomalainen meni töihin, työt loppui, rahat loppui ja joutui kadulle tai sit ihan vaan lähti bilettämään.
Kyllä noita valitettavasti siellä on.
Perussuomalainen. Se on kiihottunut totuudesta ja päästänyt sen housuihinsa.
Joku persu omassa elementissään, oli varmaan dokannut paluulippuun varatut rahat. Ihan normaalia toimintaa peruspersuille, joten jätä vaan sinne sillan alle makaamaan, kyllä se pärjää.
Minä näin puistossa kun jollain oli paskat housussa ja se konttasi eteenpäin, jotain se örisi mennessään, mutta ei sitä miksikään ihmiskieleksi tunnistanut. Suomalaisilla on taipumusta alkoholismiin ja joillain se sitten puhkeaa on Espanjassa tai Suomessa. Eiköhän tuo örisijä olisi ihan yhtä huonossa kunnossa Suomessakin.
Mitä surullista tuossa on?
Itse on valintansa tehnyt!
https://fuengirola.fi/kansainvaliselta-uralta-fuengirolaan-asunnottomak…