Käyttäisitkö vaaleanpunaista puseroa pojalla?
Ystäväni toi 1v pojalleni vauvanvaatteita.
Koska ne olivat hänen tyttäreltään pieneksi jääneitä, mukana oli monta vaaleanpunaista, pinkkiä ja pitisireunaista hörhelöä. En tietenkään niitä pojalle pue.
Muutoinkin pidän enemmän neutraaleista väreistä, (harmaa, ruskea, beige, musta/valk) joskus toki sinistä.
Ei tässä muuta, mutta kun naurahdin ystävälle, että no eihän me tämmöisä päälle pueta, niin hän loukkaantui.
Koska nykyaika. Koska julkihomot ja koska sukupuolineutraalius jne.
Voi elämänkevät! Jankutti ja paasasi kuin mikäkin maailmanparantaja
Vastasin aika topakasti, että meidän lapsi on poika, enkä ala sitä tytöksi tai transuksi pukemaan ja piste.
Lähti sitten vihoissaan.
Mikä ihme ihmisiä riivaa nykyaikana? Mikä pakko on kaikista pienistä poikalapsista tehdä pitsimekkoisia sukupuolettomia olentoja?
Maailma on mennyt todella oudoksi. Pitkät tukatkin saa olla pojilla.
Sanokaa nyt hyvän tähden te järkevät äidit siellä ruudun toisella puolen, että tekään ette poikavauvalle laittaisi mitä sattuu vaatetta päälle.
Minusta on mukavaa, että kaupassa ei tarvi mummojen kysellä, että onkos tämä tyttö vai poika, vaan näkevät ensisilmäyksellä, että pieni miehenalkuhan se siinä kasvamassa.
Kommentit (21)
Ei se vaaleanpunainen paita tee pojasta homoa.
Oivoi, minä käytin pojallani vaaleanpunaista potkupukua 1994, tytölläni vaaleansinistä potkaria 1998.
Olenko huono äiti?
En käytä, haluan myös että lapsesta näkee selkeästi kumpaa sukupuolta on.
Ap, en käyttäisi pojalla mitään. Voisin kyllä pukea pojalle vaaleanpunaisen paidan, koska vaaleanpunainen oli joskus muinoin nimenomaan miesten väri.
En todellakaan käytä. Hyvä aloitus. Samaa ihmettellyt ja ärsyttää tuo kaikenlainen sukupuolettomuuden esille tyrkyttäminen. Jokapaikkaan niitä pitää tunkea ja televisio varsinkin ihan täynnä. Ei viitsi edes katsoa enää.
Olen käyttänyt, eikä edes kasvanut homoksi😂
Hyi en. Pitsit ja vaaleanpunainen on tytöille
Vierailija kirjoitti:
Hyi en. Pitsit ja vaaleanpunainen on tytöille
Miehet kyllä käyttävät vaaleanpunaisia paitoja.
Mä säälin noita lapsia joiden mutsit kirjoittelevat puutaheinää täällä.
Meillä on isosisko ja pikkuveli.
En käytä isosikon pitsiröyhelöitä pikkuveljelle.
Punaisen, vihreän tai keltaisen neutraalinnäköisen vaatteen voin pukea, mutta en tyttömäisiä vaatteita.
Nykyisin ostankin tytölle vaatteet sitä ajatellen, että ne sopivat myös pojalle.
Sitten vielä erikseen ne prinsessaröyhelöt jne.
En selkeästi tyttöjen pinkkiä röyhelöpaitaa pojalle pukisi ellei itse haluaisi. Mutta en olisi kyllä ystävälle asiasta avautunut. Oisin antanut eteenpäin
Tumma pinkki on ollut minun poikieni lempivärejä taaperoiässä. Mikä minä naisena olen sanomaan, mitkä ovat poikien värejä?
Täytyy viirata äitien päässä, jos poikiansa tytöiksi pukevat!
Jotain sävyä ehkä, mutta en oikein ole päässyt koskaan pinkin makuun, jos ei oteta lukuun erästä hehkeää blondia. En tiedä onko kyseessä jokin sisäänkasvanut kulttuurillinnen tms värimalli menneestä maailmasta, luulen kuitenkin että se on vain väri joka ei jostain syystä miellytä kovinkaan paljon, edes naisilla.
Olen kohtalaiisen hetero mies (mahdolliset aikuisiän homoilut vielä kokematta siis) ja käytän sinisen puvun kanssa usein vaaleanpunaista paitaa,aivan klassinen miesten vaateväri....ehken niitäröyhelöjä kuitenkaan. Hämeessä jossain asuu omassa palatsissa se Markku jotain ja hänellä on röyhelötkin. Ja vaimokin hänellä on.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, haluan myös että lapsesta näkee selkeästi kumpaa sukupuolta on.
Mitä väliä sillä on, minkä värinen paita toppahaalarin alla on?
Mitä väliä sillä on, että joku random ei tiedä, onko vauvasi tyttö vai poika?
Mitä väliä sillä on, että yksi t-paita on "väärän" värinen, jos joudut vaihtamaan lapselle paidan monen monta kertaa päivässä?
Mitä väliä sillä ylipäätään arjessa on, että tiedät 1-vuotiaasi olevan tyttö tai poika? Kohteletko perheesi lapsia eri tavalla sen vuoksi, että taapero on tyttö tai poika?
kyselee 5-kymppinen mummeli
Meillä pojan isällä on useampikin vaaleanpunainen paita. En ole koskaan naiseksi erehtynyt luulemaan, eikä tiettävästi kukaan muukaan.
En käyttäisi.