Onko poikaystäväni rasisti?
Minulla on ihana poikaystävä ( tai mies jo), jonka löysin opiskelijabileistä. Hän on hauska, komea, huomaavainen ja vaikka mitä ihanaa. Hänellä on kuitenkin "outoja" tapoja ja huumorintaju. Hänellä on esimerkiksi tapana juodessa laulaa vanhoja poliittisia lauluja ( Vöyrin marssi, Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto, Silmien väliin jne). Hän lisäksi tietää niitä todella paljon.
Hän opiskelee sivuaineena historiaa ja sanookin, että tuntee vain vetoa tällaisiin kappaleisiin ja historian opiskelijoihin uppoaa tällainen huumori. Hänellä on myös useita opiskelijakavereita, joiden kanssa heittävät joskus jopa äärimmäisen epäkorrektia poliittista läppää juodessa . Heillä on myös yhteinen wa-ryhmä tällaisille jutuille ( olen nähnyt). Itseäni välillä jaksaa hymyilyttää nämä ns.läpät, mutta lähinnä mietityttää, ettää onko mies todellakin noin rasistinen? Laulaa ryssistä, heittää läppää juutalaisista ja Hitleristä jne. Onko tää normaalia?
Kommentit (26)
Vitsilläkö se noita lauluja laulaa? Muuten ois jotenkin ristiriitaista laulella suuresta ja mahtavasta Neuvostoliitosta ja samalla ryssäjuttuja heitellä.
Jos hän kuuntelee sekä vöyrin marssia että suurta ja mahtavaa, niin tuskin on mikään vakaumuksellinen rasse. Jos kuuntelisi vain yhden puolen lauluja, niin silloin olisi enemmän syytä huoleen.
Onko täällä naiset määrittelemässä jonkun juntiksi jos pitää historiallisista lauluista? Minkälainen ihminen tekee näitä päätelmiä, olen erittäin hämmentynyt.
Mun eksä oli juuri tuollainen. Muuten ihana, mutta heitteli toistuvasti rasistista läppää ja kommentteja. Hitleristä, juutalaisista, tummaihoisista (joskin itse käytti suureksi inhotuksekseni joskus "sitä n-alkuista sanaa"). Oli myös historianörtti, jollain tasolla tuntui fanittavan natsisaksaa (ihaili sotilaiden pukeutumista, omisti memorabiliaa jne). Jätin hänet juurikin noiden asioiden takia. Eihän tuo miehestä läpimätää tee, mutta en itse jaa hänen ajatusmaailmaansa, enkä vaan jaksanut katsella tuollaista ihmistä.
Ei toi mun mielestä nyt niin hirveeltä kuulosta..
Rasismi on vihaa ja syrjintää. Ei ukkos välttämättä rasisti oo. Kyllä mäkin kuuntelen huumorimusiikkia laidasta laitaan ja katon sketsejä mutten pidä itseäni rasistina.
Alfa se on! Naiset eivät itse huomaa olevansa rasisteja ja sovinisteja kun kannattavat feminismiä.
Vierailija kirjoitti:
Rasismi on vihaa ja syrjintää. Ei ukkos välttämättä rasisti oo. Kyllä mäkin kuuntelen huumorimusiikkia laidasta laitaan ja katon sketsejä mutten pidä itseäni rasistina.
Rasismi on myös niitä mukahauskoja, kasuaalisti heitettyjä loukkaavia toteamuksia esim. juutalaisista, tummaihoisista ja aasialaisista. Kaikkien kohdalla asia ei tietenkään ole niin, mutta ainakin oman eksäni kohdalla ne olivat merkki pinnan alla piileskelevästä ihan oikeasta rasismista. Ei tietenkään haukkunut ketään päin naamaa, mutta kyllähän se sitten oikeasti myöhemmin paljastui rasistiksi.
Mikä ongelma tässä on? Siis, ymmärränkö oikein, että jos minun puolisoni laulaa suvivirren, hän on masentunut tai voi päättää päivänsä?
Kaappirasisti on paljon pienempi paha kuin avoin rasisti. En edes näkisi kaappirasistia oikeana rasistina ennen kuin rasismi vuotaa julkiseen elämään.
Heitä joskus kokeeksi läppää, jossa vähätellään humoristisesti jotain hänen erityisesti kunnioittamaansa perinnettä tai aatetta, mikäli hänellä on sellaisia. Katso miten hän reagoi ja päättele siitä, onko läpänheitto kaikesta ok hänenkään mielestä.
Jotkut vain ovat humoristisia. Toisaalta huumorin varjolla voi ilkeillä ja ilmaista halveksuntaa yms. Pitäisi tuntea ihminen paremmin, jotta voisi arvioida, kummasta on kyse. Onko hänellä muuten taipumus huumorin varjolla olla esim. pisteliäs? Miten hän kohtelee muita ihmisiä, siis muita kuin läheisiään ja ystäviään?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
ergert kirjoitti:
onko kommunismi mielestäsi rotu?
Kai se on kun uskontokin kerran on. Ainakin se joka tulee olemaan jokaisen valtion uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismi on myös niitä mukahauskoja, kasuaalisti heitettyjä loukkaavia toteamuksia esim. juutalaisista, tummaihoisista ja aasialaisista. Kaikkien kohdalla asia ei tietenkään ole niin, mutta ainakin oman eksäni kohdalla ne olivat merkki pinnan alla piileskelevästä ihan oikeasta rasismista. Ei tietenkään haukkunut ketään päin naamaa, mutta kyllähän se sitten oikeasti myöhemmin paljastui rasistiksi.
Feminismi on samaa loukkausta miehistä mutta tätä jopa hallitus ajaa. Jos on tasa-arvon puolella niin on equalisti eikä feministi joka on naisten ajaamaa sovinismia.
Tähän ei voi kuin todeta että voi suuri ja mahtava Neuvostoliitto tätä ajatusten ja jopa yöunien oikeaoppisuuden kyttäämistä.
Kuulostaa hirveältä. Minä ainakin testamenttaan kaikki suomi somalia seuralle.
Hyi mikä juntti!