Miten saada kilpirauhasen vajaatoiminnalla tulleet kilot pois?
Olen aina ollut hoikka, urheilullinen ja ihan hyvässä kunnossa, mutta vuosi sitten tuli puolessa vuodessa vajaatoiminnan takia 11 kg ylimääräistä. Raskausaikana ei tullu enää kun sain lääkkeet. Vauva on nyt 9 viikkoinen ja viimeiset 6 viikkoa olen imettänyt, vaunulenkkeillyt ja syönyt n. 1900 kcal päivässä. Paino ei ole pudonnut, se pysyy samana. Keskimmäisen lapsen jälkeen minulta lähti tuolla tekniikalla 1kg viikossa, nyt ei yhtään. Synnytyksen jälkeen kilppari meni liikatoiminnalle mutta sekään ei laskenut painoa.
Nyt arvot on kaiketi kohdallaan, toinen 1,6 ja toinen 15.
Mitä mä teen?
Kommentit (8)
Mä olen syönyt lääkkeitä vasta joulusta, mutta nyt olen huomannut ettei hiuksia enää lähde ja kun aloin laihduttamaan ja söin vain salaattia ja broiskua ja kalaa, niin laihduin tosi nopeasti. Aivan kuin ennen vanhaan. Se että lääkitys on kunnossa, vaikuttaa kaikkeen.
Lue tekstini ennen kuin vastaat 2!
ap
Ei tuohon ole mitään ihmekeinoja olemassa, kerroin vain sulle faktan. Kalorit arvioi helposti alakanttiin, syöt varmasti enemmän kuin 1900 kcal... T: 2
Ei tuohon ole mitään ihmekeinoja olemassa, kerroin vain sulle faktan. Kalorit arvioi helposti alakanttiin, syöt varmasti enemmän kuin 1900 kcal... T: 2
Todella hitaasti ne lähtee. ET enää ikinä tule saamaan samaa laihdutus vauhtia kuin ennen vajista. Mulla on mennyt vuosi 10 kilon pudottamiseen. Aina välillä painonpudotus ihan kokonaan. Sitten täytyy vaihtaa kalorimäärää esim. viikon syödä isompaa kalori määrää. Elimistö on mulla vielä 3'vyoden lääkityksen jälkeen melko hitaalla ja talvella jumissa.
Malta ja tee niinkuin olet tehnyt tähänkin asti. Keho saattaa olla "shokissa" ja toimii jonkun aikaa epänormaalisti. Muista syödä monipuolisesti ja juoda paljon.
3 on pakko lisätä, että mä olen nyt 38 v. ja oikeasti sain saman vauhdin laihikseen kuin joskus nuorena ennen vajista. Mietin myös vaikuttaako asiaan se, että nyt tässä laihiksessa en syö leipää, perunaa, makaronia jne. Monethan vannovat gluteenittoman ja sokerittoman ruokavalion nimeen vajislaisena. Monen elämänlaadun se on pelastanut.
Syö vähemmän kuin kulutat. Yksinkertaista!