Muista naapuriasi
Olen kärsinyt kotirauhan rikkoutumisesta jo kaksi vuotta. Naapuriasuntoa vuokrataan lapsiperheille, ja meille se tarkoittaa sitä, että kotona ei ole koskaan hiljaista. Ensimmäinen kiljukaula kun muutti pois, niin jo oli toinen tilalla. Aina kun olen kotona, vietän aikaa luurit tai korvatulpat päässä. Helpompaa kuunnella musiikkia kuulokkeilla, kun muuten volyymien pitäisi olla kaakossa, että jotain kuulisi naapurin muksun ulvomisen alta. Öisin yritän nukkua korvatulppien kanssa, mutta kiljukaula huutaa niin lujaa, että nukkuminen on lähes mahdotonta. Yritän olla kotona niin vähän kuin mahdollista. Kämppä menee myyntiin heti, kun putkiremontti on valmis. Tätä hullujenhuonetta ei kestä kukaan. Ihmetyttää vain se, että eivätkö lapsiperheet ulkoile tai käy ikinä missään? Kun sama metelöinti 24/7 365 päivää vuodessa.
Muistan muistan. Viikonloppuna näytti haravoivan pihaa ja kynsivän sammalta pois kivetyksen raoista. Pitäisi tehdä sama omalle pihalle ja asfaltin reunoille. Ja kyllä mä sitä moikkasin, muita naapureita myös, kun postilaatikolla törmätään.