Koronatestit maksullisia julkisella...?
Olen käynyt muutaman kerran koronatestissä HUS -alueella ja nyt tuli ainakin yksi lasku terveyskäynnistä sellaiselle päivämäärälle jolloin olin testissä. Ajan olen kaikilla kerroilla varannut koronabotilla. Eikö koronatestien pitänyt olla maksuttomia? Vai onko ne maksuttomia vaan jos lääkäri antaa lähetteen?
Eihän tässä enää viitsi testeissä käydä jos joutuu joka kerta maksamaan siellä käynnistä.
Kommentit (8)
Eipä ole meidän perheessä kenellekään laskua tullut testissä käynnistä. Eikä pitäisi tullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole meidän perheessä kenellekään laskua tullut testissä käynnistä. Eikä pitäisi tullakaan.
Olisi tietysti auttanut jos olisit kertonut miten ja missä yhteydessä teidät testattiin ja mikä kotikunta teillä on?
Testaus on maksutonta, mutta lääkärikäynneistä ja puhelinajoista voi tulla maksu. Eikö terveyskeskusmaksu ole jotain 10-20€ luokkaa? Jos jokainen yhteydenotto + testi maksaa oikeasti pari sataa euroa niin aika vähän jää maksettavaa. Voithan olla yhteydessä ja varmistaa onko joku virhe?
Lähtökohtaisesti testauksesta ei pitäisi siis tulla laskua. Ehkä joku näppäilyvirhe kun kirjattu terveystietoja potilastietojärjestelmään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tietysti auttanut jos olisit kertonut miten ja missä yhteydessä teidät testattiin ja mikä kotikunta teillä on?
Vantaalla testattu ja ihan normaalin kunnan tiedotuksessa mainitun "polun" läpi testeihin on päästy.
Vierailija kirjoitti:
Testaus on maksutonta, mutta lääkärikäynneistä ja puhelinajoista voi tulla maksu. Eikö terveyskeskusmaksu ole jotain 10-20€ luokkaa? Jos jokainen yhteydenotto + testi maksaa oikeasti pari sataa euroa niin aika vähän jää maksettavaa. Voithan olla yhteydessä ja varmistaa onko joku virhe?
Täytyy varmaan ottaa yhteys tuonne HUSiin. Ajattelin että kun koronabotilla itse varaan ajan ja menen testiin niin ei tule mitään poliklinikkakäyntimaksuja, koska en ole missään vastaanotolla käynyt. Olisihan se reilua mainita siellä koronabotissa, että testauksesta peritään poliklinikkamaksu riippuen asuinkunnasta.
Ei mee julkisella testistä, ellet käynyt erikseen myös hoitajan/lääkärin vastaanotolla samalla
Vai onko tässä taas joku juristi keksinyt porsaanreiän eli itse testauksesta ja tulosten analysoinnin ei veloiteta, mutta sitten lätkäistään poliklinikkakäyntimaksu päälle? Rahastetaan ihmisiä rahastuksen vuoksi?
Osaako joku HUSilainen vastata?