Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Samaa unta näkevät ihmiset?

Vierailija
12.05.2014 |

Minulla oli monta vuotta sitten ihastus, josta näin hyvin erikoisia unia. En nyt rupea niitä unia tässä erittelemään, mutta ne olivat siis aika erikoislaatuisia, ja niiden takia alunperin kiinnostuinkin koko tyypistä. Unien ansiosta tuntui siltä, että olisin tuntenut hänet aina, vaikka emme silloin olleet vaihtaneet sanaakaan. Katselimme vain kaukaa toisiamme.

Unien lisäksi tapahtui tietynlaisia hassuja sattumia; esimerkiksi vuosia myöhemmin näin hänestä taas samanlaista unta, ja seuraavana päivänä törmäsin häneen ihan sattumalta.

Ei siis mitään kauhean kummallista, mutta oli kuitenkin aina sellainen hassu tunne, että minulla olisi tietynlainen "yhteys" tämän tyypin kanssa, vaikken häneen ole ollut enää vuosikausiin ihastunutkaan. Koskaan emme kunnolla tutustuneet, ja ihastuksia nyt tulee ja menee muutenkin.

No se kummallisin osuus tulee tässä. Muutama päivä sitten näin taas hänestä unta, ihan neutraalia sellaista. Nyt sitten yhteinen tuttavamme (joka tiesi aikanaan ihastuksestani) kertoi minulle tämän tyypin kertoneen yhdessä erikoisia unia koskevassa Facebook-keskustelussa omista unistaan. Jotka kuulostivat täsmälleen samalta kuin minun näkemäni unet!!!

Hän ei tietysti maininnut, kenestä oli näitä unia nähnyt, eikä tuttavani asiaa tiedustellut. Mutta onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?! Miten sellainen voisi olla mahdollista, että kaksi ihmistä - jotka eivät edes oikeasti tunne toisiaan - ovat nähneet samoja unia?

En siis ole tosiaankaan enää ihastunut tähän tyyppiin, mutta ilmiönä tämä kiehtoo ja kummastuttaa, sillä olen aina ollut skeptikko kaikkia vähänkin yliluonnolliselta tuntuvia asioita kohtaan. Mutta en oikein keksi tälle nyt järkevääkään selitystä, jos tämä tyyppi on todellakin nähnyt samoja unia minusta kuin minä näin hänestä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan nyt ihan oikeasti tulossa hulluksi, kun minun mielestäni tähän tuli myöhään eilen illalla pari vastausta, mutta nyt kun tulin vastaamaan niihin, niitä ei enää näy? :D

t: ap

Vierailija
2/2 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit varmaan unta.

Meillä oli joskus kaverini kanssa isompi riita, minkä vuoksi emme puhuneet pariin kuukauteen. Näiden parin kuukauden aikana näin unia, että puhuimme normaalisti ja olimme tietyssä paikassa. Kun kerroin nämä unet kaverilleni jälkikäteen, hän sanoi nähneensä samanlaisia unia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla