Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tyyny joka ei painu kasaan?

Vierailija
18.12.2020 |

Moni tyyny on uutena oikein sopiva, mutta jokaikinen tyyny ajanmyötä painuu ärsyttävästi kasaan, ei uskalla edes pestä tyynyjä, kun se vain nopeuttaisi sitä kasaan painumista.

Mistä tyyny joka ei painu kasaan, mutta ei ole myöskään sellainen kova "ergonominen" tyyny? Nukun kylkiasennossa/puoliksi mahallaan, joten tyyny ei saa myöskään olla liian muhkea.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tyynyn untuville olla allerginen?

Voi jos on höyhenallergia kuten minulla.

Höyhenallergia xD Olisko kuitenkin lintuallergiaa?

Mikä ihmeen lintuallergia?

Ihan höyhenallergia nimellä olen diagnoosin saanut. Olen niille höyhenille allerginen. En sille itse linnulle.

Vierailija
22/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksi-PIrkka kirjoitti:

Minulla on vaahtomuovityyny, jossa on vetoketju. Ostin pussin samanlaisia vaahtomovipallukoita, joten sitä voi täyttää sitä mukaa kuin se painuu, eli ehkä pari kertaa vuodessa. Saman voi tehdä muillakin materiaaleilla.

Tätäkin olen yrittänyt tosin vanulla, se ainakin meni vain möykyksi, tuli möykkytyyny.

-ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan höyhenallergia nimellä olen diagnoosin saanut. Olen niille höyhenille allerginen. En sille itse linnulle.

:,D No jo on diagnoosit, mutta hienoa, että olet allerginen vain höyhenille, et esim. linnun sulille.

Mikäs osa siinä höyhenessä nimenomaan sen allergian aiheuttaa? Lintu on eläin, kuten muutkin, et sinä voi olla koiran karvallekkaan allerginen, olematta allerginen KOIRALLE.

Diagnoosi on ehkä pitänyt noin hassusti määritellä, ettei vahingossa luulla, että olisit sille syötävän linnun lihalle allerginen, kun olet todelliisuudessa allerginen sen hilseelle.

Vierailija
24/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut ikinä ergonomista tyynyä vai miksi ne tyrmäät?

Ostin vuosia sitten hierojaltani ergonomisen tyynyn jota voi itse muokata halutun malliseksi/korkuiseksi.

Elämäni parhaita hankintoja!

Nukun itsekin kylkiasennossa puoliksi mahallaan ja toimii loistavasti siihen tarkoitukseen.

On ollut, toimisi jos osaisi nukku kunnolla kyljellään tai selällään, mutta kun nukun miltei mahallani, niin painaa kurkkua ikävästi.

Lisäksi olen tottunut nukkumaan toinen käsi tyynyn alla, minulla on leveät hartiat, niin johtuu varmaan siitä.

-ap.

Sinulla on vääränlainen tyyny, jos nukut käsi tyynyn alla. Hyvän tyynyn kanssa ei tarvitse antaa kädellä lisätukea. Itsekin nukuin käsi tyynyn alla, kunnes raaskin ostaa kunnolliset tyynyt. Eipä ole enää samanlaisia niskakipuja.

Vierailija
25/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattariakanatyyny 👍

Vierailija
26/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soba Makura (buckwheat hull pillow) eli japanilainen tyyny. Ei mene lyttyyn ja kesäisin ihanan viileä! Suomessa voi saada ehkä jostain futon kaupasta tai tilaa amazonista. 

https://www.amazon.co.uk/E4Emporium-Organic-Buckwheat-Husk-Pillow/dp/B0…

Vierailija
27/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:,D No jo on diagnoosit, mutta hienoa, että olet allerginen vain höyhenille, et esim. linnun sulille.

Mikäs osa siinä höyhenessä nimenomaan sen allergian aiheuttaa? Lintu on eläin, kuten muutkin, et sinä voi olla koiran karvallekkaan allerginen, olematta allerginen KOIRALLE.

Diagnoosi on ehkä pitänyt noin hassusti määritellä, ettei vahingossa luulla, että olisit sille syötävän linnun lihalle allerginen, kun olet todelliisuudessa allerginen sen hilseelle.

Voi jeesus sentään.

En ymmärrä miksi edes vastaan.

Tiesitkö että lähes kaikki on allergisia koiran tai kissan hilseelle? Ei itse karvoille.

Luuletko että diagnoosi on annettu vain sen takia noin että on luultu minun olevan niin tyhmä että luulisin olevani koko linnulle allerginen? Olen niille höyhenille allerginen ja minkä minä sille mahdan että allergiatestissä lukee "höyhenet" yhtenä allergeenina?

Veikkaan että jos lintu olisi täysin kynitty niin en olisi sille allerginen.

Karvaton kissa allergisoi myös, tiesitkö?

Vierailija
28/34 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma minullakin. Erilaisia tyynyjä on tullut kokeiltua, mm. törkeen kallista Tempuria, anatomista möhkyrää, olen lisännyt täytettä vanhaan tyynyyn jne. Paras ratkaisu on kaksi tyynyä. Mulla on nyt se Tempur (tavallisen tyynyn muotoinen) ja sen kanssa möyhittävä vanutäytteinen. Tempur tuo sen tukevuuden ja vanu pehmeyden. Toimii minulla.

Vierailija
30/34 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt valita uutta tyynyä ja etsiä tietoa eri vaihtoehdoista, mutta alan olemaan ihan sekaisin mikä olisi paras valinta. Osaisiko joku sanoa, kumpi olisi parempi vaihtoehto niskaongelmaiselle, latex-tyyny vai höyhentyynyt? Esim. https://unikutsu.fi/paras-tyyny/ löytyy tietoa mutta valintaa en osaa tehdä

Vierailija
31/34 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/34 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskistä sellainen missä on vaahtomuovikuutioita (pieniä) sisällä. Niitä saa lisätä ja ottaa pois. Sitten kun viitsii kerran viikossa lykätä kätensä sinne ja pyöritellä ympäri, niin taas on kuohkea tyyny pitkäksi aikaa. Pysyy myös hyvin muodossaan.

Vierailija
33/34 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodo merkkinen tyyny Amazonilta, vielä kun ottaa ferme tyylisen niin kyllä pysyy kuosissa.

Vierailija
34/34 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Tattariina tattarityyny ja olen ollut tyytyväinen. Muotoutuu sopivan malliseksi ja tukee hyvin. On ekologinen, suomalaista käsityötä eikä ollut edes kallis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi