Siis oikeesti?! Reilu kolme kuukautta laskettuun aikaan
Ja tunnen jo nyt itseni norsuksi. Maha edessä kun kumartuu, huohotan , hengitän raskaasti kun kotitöitä teen. Huh huh, ja kesähelteet viele edessä. Taitaa olla tuskainen kesä edessä . En tiedä itkeä vai nauraa. Kesällä varmaan tuskissani jo jonkun kyyneleen tirautan... Oi tätä raskauden ihanuutta :D.
Kommentit (9)
Mun mielestä laihat valittaa eniten mahasta. On kai järkytys, kun keho ei toimikaan, kuten aina ennen ja olo voi olla tukala mahan takia ekan kerran elämässään. Itse olen kunnolla ylipainoinen, ja olinkin aika massiivi loppuraskaudessa, mutta en kokenut raskausmahaani yhtään niin hankalana kuin laiha työkaverini, joka valitti koko ajan, miten on norsu, ei saa kenkiä jalkaan valtavalta ruholtaan jne. Maha oli pienempi raskaanakin ollessaan kuin omani ilman raskautta, joten ärsytti ja hymyilytti.
Mutta ap:lle - sun maha ei ole laskeutunut vielä, vaan on niin ylhäällä, että haittaa tällä hetkellä keuhkoja. Kun maha vielä kasvaa, se valahtaa vähän alemmas ja antaa tilaa keuhkoille jolloin voi taas hengittää.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 23:28"]Onko ylipainoa?
[/quote]
Mä oon ylipainoinen odottaja, mutta raskausaikana ei ole tullut kuin pari kiloa lisää ja oon voinut loistavasti. Ylipainoinen kun on jo tottunut kantamaan sitä ylimääräistä taakkaa. En nyt puhu sairaaloisen ylipainoisesta, jolloinka puuskuttaa jo sängystä noustessa. Laihemmalla ja pienikokoisemmalle raskausajan kilot voivat olla suurempi taakka, kun kroppa ei ole tottunut ylimääräiseen taakkaan.
Voi ap tiedän tunteen, mäkin olen kohta 6 kk raskaana ja on aika outoa kun ekan kerran elämässä on tollanen iso koripallo edessä haittaamassa.. kaikkia toimintoja. Haluaisin jo synnyttää mutta en sen takia koska olen iso, vaan koska on jo ikävä pientä tytärtä vaikken ole vielä häntä tavannutkaan :') haluan hänet jo syliin.
Musta tuntuu, että mulla oli tuolloin tukalampi olo kuin nyt kuukautta myöhemmi!
En paljoa mahaa huomaa, yllätyn vaan, kun ei takit mahdukaan kiinni tai jalka taivu niin että saisi sukat jalkaan ihan entisellä liikeradalla tai en antaisin paikkoihin mahdukaan enää konttaamaan kovin kyyryssä.
Musta on käsittämätöntä se, että 2kk kuluttua mun, kolmekymppisen kakaran, pitäisi osata olla äiti ja suurin tuki ja turva pienelle lapselleni. Raskaus on ollut fyysisesti helppo ensimmäisen kolmanneksen pahoinvointia lukuunottamatta, mutta henkisesti oon tällä hetkellä kamalassa myllerryksessä! Tosin sekin varmasti vaikuttaa, että raskaus oli yllätys ja olen tosi yksin, kun lapsen isästä ei ole ollutkaan minkäänlaiseksi tueksi (enemmänkin aiheuttaa lisähuolta tällä hetkellä).
Molemmat raskaudet menneet kaksi viikkoa yli la:n, eikä olo ole ollut tukala missään vaiheessa.
Tämä jo neljäs raskaus. Eka kerta kun näin tukala olo. Toivottavasti helpottaa kun maha laskeutuu. Hengittäminen muuttunut puuskuttamiseksi. En tiedä oiskohan iällä merkitystä? Vuosia 34. Tuleva kesä kyllä oikeesti vähän pelottaa :\
Tämä jo neljäs raskaus. Eka kerta kun näin tukala olo. Toivottavasti helpottaa kun maha laskeutuu. Hengittäminen muuttunut puuskuttamiseksi. En tiedä oiskohan iällä merkitystä? Vuosia 34. Tuleva kesä kyllä oikeesti vähän pelottaa :\
Jo on ongelmat.