Ihan hanurista nää 9-17 työvuorot.
Koko päivä menee töissä vaikka etänä teenkin. Kun ruoan on saanut syötyä ja tiskit koneeseen niin johan voi suurinpiirtein mennä nukkumaan.
Onneks näitä ei oo usein.
Tänäänkin heräsin kuudelta kuten aina ja olen jo käynyt lenkillä, täyttänyt tiskikoneen, laittanut pesukoneen päälle ja viikannut pyykit sekä vienyt roskat.
Kommentit (27)
Millä alalla saisi työskennellä klo 06 - 14? Tai 05 - 13? Ja vain arkisin? Olisi unelma. Kerran olen tehnyt tuota 06 - 14 työaikaa (varastotyöntekijänä), mutta kyseistä työpaikkaa ei enää ole.
Mä teen aina klo 7-13 töitä.
Aamuvirkkuna olen tehokas juuri tuona aikana. Pomokin on onneksi huomannut sen ja saan tehdä noin.
😊
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla saisi työskennellä klo 06 - 14? Tai 05 - 13? Ja vain arkisin? Olisi unelma. Kerran olen tehnyt tuota 06 - 14 työaikaa (varastotyöntekijänä), mutta kyseistä työpaikkaa ei enää ole.
Mä olen tehnyt 06-14 ja 05:30-13:30. Ensimmäinen oli tehtaalla ja jälkimmäinen kahvilassa joka aukesi kuudelta. Aamuisin kävi paljon pappoja, raksatyöläisiä, poliiseja yms hakemassa aamukahvit ja evästä. Tuo kahvilatyö oli mukavaa ja viihdyinkin siellä useamman vuoden. Tehdastyötä taas jaksoin tylsyyden vuoksi 4kk, tuntui että aivot sulivat siinä.
Vierailija kirjoitti:
Lounasravintolassa tai leipomossa.
Vierailija kirjoitti:
Siivousalalla tyypillinen päivä 6-14. Mikäli siis onnistuu saamaan kokopäivätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousalalla tyypillinen päivä 6-14. Mikäli siis onnistuu saamaan kokopäivätyötä.
Julkisella löytyy. - 1, nykyään 7-15
Vierailija kirjoitti:
6-14 vuoroja löytyy täältä myös kaupan alalta. Oon itse 24h Prismassa töissä, missä alkaa 6 aamuvuoro ja osa tietysti tulee jo 5 töihin
Ap kirjoitti:
Koko päivä menee töissä vaikka etänä teenkin. Kun ruoan on saanut syötyä ja tiskit koneeseen niin johan voi suurinpiirtein mennä nukkumaan.
Tänäänkin heräsin kuudelta kuten aina ja olen jo käynyt lenkillä, täyttänyt tiskikoneen, laittanut pesukoneen päälle ja viikannut pyykit sekä vienyt roskat.
Eikö mies tai lapset voi auttaa kotitöissä?
Entä sitten bussikuskin homma. Teet neljä tuntia aamuruhkassa ja toiset neljä tuntia iltaruuhkassa. Keskellä päivää sitten monta tuntia "vapaata laatuaikaa" jossain bussivarikon nurkalla notkua. Aamulla pitää herätä tosi aikaisin ja takaisin kotona vasta iltahämärässä. Siinä jos jossain menee elämä hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla. Parhaimmillaan olen saanut aloittaa työt viideltä aamulla. Yleensä kuudelta viimeistään pääsee joka työmaalla hommiin.
Ihan painajaista! Mieluusti tekisin 14-22 vuoroa tai yötyötä. Nyt eksynyt työpaikkaan jossa kaikki vuorot 7:30-15:30 ma-pe. :( Uupunut sh olen, pitää palata vuorotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti:
Tänäänkin heräsin kuudelta kuten aina ja olen jo käynyt lenkillä, täyttänyt tiskikoneen, laittanut pesukoneen päälle ja viikannut pyykit sekä vienyt roskat.Eikö mies tai lapset voi auttaa kotitöissä?
Ei auttaa, vaan tehdä osuutensa yhteisistä kotitöistä, yhteisen kodin ja perheen eteen.
Sinkulta ei niin paljoa sotkua tule (paitsi multa), että siitä isompi työrupeama tulisi.
Normaalin puitteissa oleva työaika ja varhaiset aamut, ilta- ja yövuorot on ihan ok. Kaikki muut on syvältä ja poikittain kun ennen töitä ei oikein ehdi mitään, ei kerkee harrastuksiin tai asioille, eikä työpäivän jälkeen joko jaksa/viitsi tai kaikki paikat on jo kiinni.
Olen siivooja suuressa elintarviketehtaassa, työaika 4.45-12.45. Aivan loistava työaika! Samalla työnantajalla olen toki tehnyt myös niitä typeriä vuoroja, työajan alkaessa klo 12, 16 tai 22.
Valtiolla henkilöstöhallinnossa, etätöitä joissa liukuma alkaa klo 6 aamulla, erittäin hyvä juttu.
Perus...🤷🏽♀️ Työaika on aina ollut 9-17 tai 10-18. Aivan jees on. Saa pääasiassa olla aamuisin huolehtimassa lapset kouluun. Iltaisin ehtii normaalisti harrastaa: tosin mikään harrastus kenelläkään perheenjäsenellä ei saa alkaa ennen klo 18.00 (molemmilla vanhemmilla samat työajat). Kotitöitä tehdään ku ehditään, ja niistä yritetään olla stressaamatta. Mulla on vuorokaudessa kätevästi 24 tuntia aikaa, josta 8h+matkat oon töissä. Ihan ite saan päättää, että onko se jotenkin vaikeeta vai ei...
Vierailija kirjoitti:
Perus...🤷🏽♀️ Työaika on aina ollut 9-17 tai 10-18. Aivan jees on. Saa pääasiassa olla aamuisin huolehtimassa lapset kouluun. Iltaisin ehtii normaalisti harrastaa: tosin mikään harrastus kenelläkään perheenjäsenellä ei saa alkaa ennen klo 18.00 (molemmilla vanhemmilla samat työajat). Kotitöitä tehdään ku ehditään, ja niistä yritetään olla stressaamatta. Mulla on vuorokaudessa kätevästi 24 tuntia aikaa, josta 8h+matkat oon töissä. Ihan ite saan päättää, että onko se jotenkin vaikeeta vai ei...
Lisäys vielä: päiväkodin näkökulmasta ollaan vissiin jotain outolintuja, kun ei koskaan haeta lapsia ennen viittä!😅 Siellä joku kökkii sit meidän lapsen kanssa kuuteen asti kahdestaan. Eipä oo mun päänsärky...
Itse en kestäisi ennen klo 9 alkavaa työtä. Joskus on klo 8 aamuja. Ne olisi OK, jos tarvitsisi vaan itsensä hoitaa töihin. Mutta se lapsen raahaaminen heti klo 7 jälkeen päiväkotiin on hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten bussikuskin homma. Teet neljä tuntia aamuruhkassa ja toiset neljä tuntia iltaruuhkassa. Keskellä päivää sitten monta tuntia "vapaata laatuaikaa" jossain bussivarikon nurkalla notkua. Aamulla pitää herätä tosi aikaisin ja takaisin kotona vasta iltahämärässä. Siinä jos jossain menee elämä hukkaan.
Onko tuo edes laillista? Inhimillistä se ei ainakaan ole.
Joo, niin on. Tosin vielä veemäisemät ovat 11-19 ja 12-20. En enää lähde vuorotöihin.