kellä on varaa matkustaa junalla?!?
Rovaniemeltä turkuun meno-paluu 702e!? meidän perheeltä. Taidetaan lähteä omalla autolla sittekin.
Kommentit (16)
Opiskelijoilla ja eläkeläisillä, eipä juuri muilla. Lentäminen on halvempaa.
Niin se on. Bensa sittenkin halvempaa ja ruuat matkalla kuin junailu. Etuna vielä se, että perillä voi helposti autoilla. T. Toinen pitkämatkalainen
Veturin kautta saa joskus halpoja lippuja, silloin voi käydä kirkolla.
Minä kuljen junalla. En tarvitse autoa, koska asun pääkaupunkiseudulla ja lähellä työpaikkaa. Junalla menen pari kolme kertaa vuodessa kotiseudulle. Yhden reissun meno-paluu Helsinki-Joensuu maksaa meidän perheeltä reilun satasen, kun ottaa halvempia lähtöjä.
Montako teitä on ja minkä ikäiset lapset? Vähän epäilen tuota summaa?
Noi lippujen hinnat on kallistuneet ihan älyttömästi. Ne pitäisi nykyään varata ties kuinka kauan etukäteen, että saisi edes liki samalla hinnalla kuin vielä viime vuoden puolella. Jos minun tapaani on viikkoa ennen tai myöhemmin asialla muiden aikataulujen varmistuttua, niin joutuu maksamaan noin 25 prosenttia kalliimman hinnan kuin vielä joulun aikaan.
Vr yrittää vaan sumuttaa väittämällä siirtyneensä samaan hinnoittelutaktiikkaan kuin lentoyhtiöt. Eikä Suomen sisäinen junaliikenne todellakaan ole sama asia kuin ennakkoon järjestelty matka kaukomaille.
Kuulun myös Veturiin, mutta sille yhteysvälille jota minä käytän (vaihtoväli) ei ole ikinä suoria alennuslippuja. Käytännössä pitäisi ostaa kahdelle pitemmälle matkalle lippu, jos sen alennuksesta saa. Näin sitten minä kyllä säästäisin, mutta kahdessa junassa olisi osan matkaa varattuna tyhjä paikka. Jos junat taas myöhästyvät, niin minähän en ole virallisesti vaihtoyhteyden käyttäjä, jolloin toivoa sopii, että seuraava juna odottaa jotakuta toistakin.
On mennyt ihan hulluksi.
Pitää kyllä oli tosi tosi iso perhe että tulee noin kalliiksi! Mitä itse katsoin VR:n sivuilta niin alle 180€/ suunta pääsee kasi aikuista ja kaksi lasta ihan perjantai lähdöllä.
Tampere rovaniemi noin 830€ makuuhytit 2lasta 2aikuista menopaluu. Ei vaihtoehtoja koska mä olen viimeisilläni raskaana. Muuten mentäisiin autolla. Nyt ei mennä kun ei ole varaa. Raskauden takia peruutusmaksua kuitenkin maksettava jne. Etelänmatkan tekis samalla rahalla ku reissun sukulaisiin Suomessa.
Junassa matkustaminen on autoa halvempi vain, jos kuljet yksin ja saat jonkinlaisen alennuksen (alennusryhmät kuten opiskelija tai säästölippu). Jos on edes kaksi henkilöä matkalla, tulee auto halvemmaksi. Noin pitkälle välimatkalle lennot tulee takuulla halvemmaksi, kun joustaa kellonajasta.
mä matkustan aina lentokoneella, 15-60e per henkilö jos ajoissa ostaa
toinen halpis vaihtoehto on ONNIBUS (taasen se joku 15-30e)
Vierailija kirjoitti:
Noi lippujen hinnat on kallistuneet ihan älyttömästi. Ne pitäisi nykyään varata ties kuinka kauan etukäteen, että saisi edes liki samalla hinnalla kuin vielä viime vuoden puolella. Jos minun tapaani on viikkoa ennen tai myöhemmin asialla muiden aikataulujen varmistuttua, niin joutuu maksamaan noin 25 prosenttia kalliimman hinnan kuin vielä joulun aikaan.
Vr yrittää vaan sumuttaa väittämällä siirtyneensä samaan hinnoittelutaktiikkaan kuin lentoyhtiöt. Eikä Suomen sisäinen junaliikenne todellakaan ole sama asia kuin ennakkoon järjestelty matka kaukomaille.
Kuulun myös Veturiin, mutta sille yhteysvälille jota minä käytän (vaihtoväli) ei ole ikinä suoria alennuslippuja. Käytännössä pitäisi ostaa kahdelle pitemmälle matkalle lippu, jos sen alennuksesta saa. Näin sitten minä kyllä säästäisin, mutta kahdessa junassa olisi osan matkaa varattuna tyhjä paikka. Jos junat taas myöhästyvät, niin minähän en ole virallisesti vaihtoyhteyden käyttäjä, jolloin toivoa sopii, että seuraava juna odottaa jotakuta toistakin.
On mennyt ihan hulluksi.
Alussa oli noin lippu-uudistuksessa. Nyt on kauan jo ollut, että ei voi ostaa kuin pari kk eteenpäin (netissä). Nyt ei myydä esim. joulukuun lippuja vielä ollenkaan (tarkistin JKL-Hki) - normaalihinnalla saa marraskuulle 2017 asti. Heinäkuun 2017 lipuissa saa alennuslippuja, eli näitä "että kun ostat ennakkolipun saat halvalla" systeemejä.
Lippua ei saa vaihtaa enää; esim. veturissa ei peruutus- tai vaihtomahdollisuutta. Jos juna ehti lähteä, ei saa mitään takaisin. (Esim. lennolla kävi niin, että kone myöhästyikin pahasti ja menetin lippuni VR./ muuttaminen ei onnistu kuin soittamalla kalliiseen VR palvelulinjaan, joka on varattu koko ajan, tai tiskillä.)
Vaihto etukäteen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Junassa matkustaminen on autoa halvempi vain, jos kuljet yksin ja saat jonkinlaisen alennuksen (alennusryhmät kuten opiskelija tai säästölippu). Jos on edes kaksi henkilöä matkalla, tulee auto halvemmaksi. Noin pitkälle välimatkalle lennot tulee takuulla halvemmaksi, kun joustaa kellonajasta.
Aika rajua, että jopa vuokra-auto on toisinaan halvempi. Jos ei saa etukäteen ostetun lipun alennusta (matka tulee esim. lyhyellä varoituksella) ja jos etenkin on tarjous vuokra-autosta.
Vierailija kirjoitti:
Veturin kautta saa joskus halpoja lippuja, silloin voi käydä kirkolla.
Kolme vuotta olen kuulunut Veturiin enkä ole hyötynyt siitä mitään. Jos huvikseen voi matkustaa vapailla aikatauilulla niin sitten siitä ehkä on jotain iloakin.
Kuka uskaltaa matkustaa enää minnekään ? Maailmantilanne on niin huono.
Eurooppa on pilalla.
Parempi äänestää kukkarolla ja olla matkustamatta. Heräävät poliitikot lopultakin siihen, että he pilasivat Euroopan.
Olemme ostamatta mahdollisimman paljon. Näin rikas teollisuuseliitti ja poliitikot jäävät saamatta tulot.
Kyllä ne herää kun talouskasvu kyykkää ! Meillä on oikeus turvalliseen Eurooppaan !
Melko kallista. Montas teitä on?