Terveiset Helsingistä: Oppilaat perheineen suuntaamassa sukulaisiin/Lappiin jouluksi.
Tänään vedin viimeisiä oppitunteja joillekin ryhmille ja kävi ilmi, että yllättävän moni on suuntaamassa sukulaisiin ja mummoloihin sekä Lappiin jouluksi. Toivottavasti eivät tuo koronatuliaisia mukanaan. Olin oikeasti todella yllättynyt. Näköjään joillekin suositukset ovat sanahelinää eivätkä merkitse mitään.
Ope
Kommentit (16)
2:lle, no nimenomaan. Sitä juuri tarkoitankin.
Ope
Anna nuorten matkustaa jos haluaa. Itse opetan lukiossa, 95% oppilaista jatkuvasti maskit naamalla, eivät syleile toisiansa ja muutenkin tottelevat suosituksia erinomaisesti. Enemmän näkee vanhuksia ilman maskia kaupungilla. Ihan kohtuuton vaatimus, että terveen nuoren tulisi viettää pitkä pyhä erillään sukulaisista pelkästään sositusten takia. Lukio ope.
Tule yläkouluun kattoon lukio-ope miten meillä teinit pitävät etäisyyttä (lue: eivät pidä).
Juuri oli HUSin lääkärin ärähdys, että joulua vietetään nyt niiden kanssa, joiden kanssa vietetään arkeakin!
Niinhän se pitäisi ollakin. 17v tuossa selitti, että taitaa välit mennä yhden luokkakaverin kanssa, kun ovat erimieltä koronasta. Oma lapsi on ehdottomasti sitä mieltä, että ohjeistuksia uskotaan ja eikä missään tapauksessa edes matkustella tarpeettomasti edes pkseudun sisällä. Vaikka käyttäis kuinka maskia ja erityistä varovaisuutta.
Kaverinsa sanoi vastaan, ettei tarvii olla noin kriittinen. Jostain se tauti kuitenkin tulee, teki mitä hyvänsä. Tämä kaveri on siis lähdössä sukuloimaan Ruotsiin, eikä ymmärrä maskin ja käsidesin yms. päälle. Näitä on liuta muitakin.
Tää lukio on ollut etäopetuksessa pari viikkoa nyt. Kuulemma on oikeus matkustaa, kun ei ihmisiä vaan voi lukita koteihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin olisin huolissani siitä, että vievät tautia pk-seudulta Lappiin, kuin toisinpäin.
Voihan siellä mummolassa olla serkkuja pääkaupunki seudulta ja korona tarttuu heiltä niin pääkaupunkiseutulaisiin kun muihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Anna nuorten matkustaa jos haluaa. Itse opetan lukiossa, 95% oppilaista jatkuvasti maskit naamalla, eivät syleile toisiansa ja muutenkin tottelevat suosituksia erinomaisesti. Enemmän näkee vanhuksia ilman maskia kaupungilla. Ihan kohtuuton vaatimus, että terveen nuoren tulisi viettää pitkä pyhä erillään sukulaisista pelkästään sositusten takia. Lukio ope.
Missähän tämä lukio on?
Yllätyneitä? Onhan tämä ollut tiedossa. Keväällä painelivat kanssa pitkin hiihtokeskuksia. Miksi nyt toimisivat toisin?
Idiotismista pitäisi voida sakottaa. Tämä alkaa olla verrattavissa esim tarkoitukselliseen tarttuttamiseen esim HIV, sen tietoisesta tartuttamisesta voi saada vankeustuomion. Eiku korona samaan putkee, jos ihmiset tajuais vakavuuden.
Onkohan Levillä Ihku auki? Siellä levii korona jos missä samaten Hölmölä onko auki?
Kun ravintola-aukiolot kiristettiin, lähti tartunnat laskuun jyrkästi.
Kännissä säännöt unohtuu.
Moni lähtee lappiin ja moni mummolaan syömään mummin jouluruoat ja rahat.Näin vähä joukki vähän totuuttakin luin jostain avan sätistä...repesinkö ehkä..reps
.Nyt koronaa tuplat suomeen.Myt on etelässä rauhallista.Mua aina säälittänyt lapset mitkä kotoo pääse mihkään..omat lapset sai lomailla muualla kuin kotona.Oon muutaman päivän miettinyt pitääks koronatestiin mennä...ei oikeen flunssa mut joku on...en aijo kotoilla siltikään ihan joka päivä.
Olen kyllä huolissani asiasta, ja ihmetyttää myös se, kuinka pk-seudun ja varsinkin Vantaan opettajat kestävät koronan aiheuttaman henkisen paineen. Joka päivä on mentävä töihin tietäen, että koronatartuntariski on huomattava.
Toivottavasti kunkin perseilijän läheinen sitten sairastuu kunnolla.
Samaa ihmettelin tänään Espoossa. Käsittämätöntä.
Ope 2
Ennemmin olisin huolissani siitä, että vievät tautia pk-seudulta Lappiin, kuin toisinpäin.