Missä iässä vauvanne silmät muuttuivat lopulliseen väriinsä?
Tai siis missä vaiheessa muuttui toiseksi tuo tummansininen väri?
Kommentit (8)
Ai, ajattelin kun vauvallani on ihan tummansiniset silmät, pupillin lähellä on vaaleampaa sinistä. Ja olen kuullut että kaikilla olisi siniset silmät aluksi, taidan siis olla väärässä =). Ap
5kk iässä alkoivat jännästi muuttumaan tummansinisestä ruskeaksi. Ensin olivat sameat mutta 1-vuotiaana selkeästi ruskeat. Meillä siis miehellä siniharmaat silmät ja mulla ruskeat.
Vanhimmalla tytölläni oli siniset silmät vielä 4-vuotiaana ja sen jälkeen vasta muuttuivat sellaisiksi sekavärisiksi vihreäruskeiksi, kuin muillakin. (Toisessa silmässä oli tosin pienestä asti ruskea täplä)
Kyllä ne sellaiset mustikansiniset on aluksi sekä heillä joilla tulee siniharmaat että heillä, joilla muuttuu ruskeaksi.
Nopeasti ne kyllä vaalenee sinisilmäisillä.
Mun miehelläni on siniharmaat silmät ja itselläni ruskeat. Esikoisella vaihtui n. 7kk ikäisenä ruskeaan päin ja kuopuksella 3-vuotiaana siniharmaavihreisiin :D
Meillä oli esikoisella vauvana tosi tummat silmät, oikein tumman harmaat, muuttui sitten joskus 10kk-1v välillä oikein tumman ruskeiksi.
Keskimmäisellä oli siniset silmät lähemmäs 2v ikää, sitten alkoi muuttua harmaan-vihrän-ruskeiksi. Oikeastaan vasta joskus 4-5v alkoin huomata, että väri pysyy samana, eikä enää muuttunut. Kuopuksella on aina ollut sini-harmaat.
Meillä siis miehellä aika vaalean vihreänruskeat, ja minulla melko tummat siniharmaat silmät.
Lapsille tuli kaikille siis ihan eriväriset..
Tuohon en edes kiinnittänyt huomiota. Johtui varmaan siitä, että oltiin kaikki niin sinisilmäisiä. :)
Kai puolessa vuodessa. Sinisilmäisillä lapsilla suvussani oli ainakin syntyessä harmaat eikä tummansiniset silmät. Mulla taisi olla tummansiniset ja nyt on ruskeat.