Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaiseksi kääntyneitä?

Vierailija
10.05.2014 |

Onko linjoilla lestadiolaiseksi kääntyneitä henkilöitä? Entäpä syntyjään lestadiolaiset, tunnetteko kääntyneitä?

Kiinnostaa, onko kääntyminen yleistä ja miten tämä otetaan kirkon piirissä vastaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kuin yhden miehen joka on kääntynyt vanhoillislestadioaliseksi. Vanhoillislestadioaliset eivät aktiivisesti saarnaa ulkopuolisille eivätkä edes aina kerro edes vakaumustaan. Liike on perinneliike, johon kasvetaan ja kasvatetaan. Se on osa ihmisen identieteettiä ja siksi irtaantuminen on usein monille vaikeaa.

Irtautumisesta on ilmestynyt juuri kirja jossa liikekeseen kasvaneet kertovat mitä kokivat irtautuessaan.

Nyt vapaa olen – Kun kaikki on arvioitava uudelleen

http://freepathways.wordpress.com/2014/04/06/nyt-vapaa-olen/

Monella se vaihe on saattanut kestää viisikin vuotta, joskus kymmenenkin.

Varmaan ulkopuolinen otetaan iloisesti vastaan sillä aikuisena liikkeseen liitty hyvin harva. Parannuksentekijöitä on tosi vähän.

Vierailija
2/3 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kovinkaan yleistä. Lienee muutama yksittäistapaus. Sinällään en ihmettele, "piireihin" on ulkopuolisen vaikea päästä. Kokemusta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kääntyneen naisen tiedän, mutta hengasi lestapiireissä jo teinistä asti, joten kääntyminen ei ehkä niin big deal kun nuoresta asti elänyt oppien mukaan enemmän ja vähemmän. Miehiä tuskin kääntynyt senkään vertaa (tai mistäpä minä sitä varmaksi tiedän).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän