Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis palaamaan 70 luvulle

Vierailija
09.05.2014 |

Perussuomalaiset on niin 70 lukulaisia. Patruunat takaisin, Putin kokoaakin Neuvostoliittoa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin ei ollu maahanmuuttajia jotka hakee sosiaalitukia täältä.

Ja nyt on rajat auki ja rikolliset kulkee edestakaisin.

Vierailija
2/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silloin ei ollu maahanmuuttajia jotka hakee sosiaalitukia täältä.

Ja nyt on rajat auki ja rikolliset kulkee edestakaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, olin silloin 0-6v. Kaikki oli vielä hyvin.

Vierailija
4/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, olin silloin 0-6v. Kaikki oli vielä hyvin.

Vierailija
5/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ainakaan sen ajan muotia eli värejä, tekstiilejä, huonekaluja, vaatteita, kampauksia, silmälaseja, musiikkia ja elokuvia halua takaisin.

Vierailija
6/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat kiinni, ei tartte tavisten matkustella. Rahaa on just ruokaan ja pariin vaatekertaan. Ananas on jo eksotiikkaa

Vierailija
7/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 luvulla suomalaiset itse joutuivat muuttamaan Ruotsiin

Vierailija
8/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla oli aika nirkoinen elintaso. Vähän samanlainen kuin Baltian maissa nykyään. Tietty, jos olisi päästetty ryssä maahan 40-luvulla, niin oltaisiin kirkkaasti niissä lukemissa...ei muuten muuta se elintaso olisi äärimmäisen kuppainen. Terkkkuja kaikille kommareille, joiden mielestä köyhät ei saa mitään...ei oo Baltian maissa elintasopakolaisia...

Vierailija
9/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, todellakin olisin. Kaipaan jokapäivä ja joka ikinen upeita lapsuuteni ja nuoruuteni vuosia. 70-luku on ollut omassa elämässäni ylivoimaisesti paras vuosikymmen. 

Jos persut patruunoita (ihmissellaisia) kaipaa, niin ei se ainakaan 70-lukuun viittaa, nimittäin viimeinen patruuna menetti valtansa pankille vuonna 1969 ja kuoli kolme vuotta myöhemmin. Eli jos he patruunoiden aikaa kaipailevat, niin silloin on ajassa mentävä enemmän taaksepäin. 70-luvulla muuten Kekkonen oli valtansa huipulla ja persuille (SMP) Kekkonen oli vihollinen numero yksi.

Niin ja on vielä todettava, että henkilökohtaisesti en persuista perusta pätkääkään.

Vierailija
10/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:30"]

70-luvulla oli aika nirkoinen elintaso. Vähän samanlainen kuin Baltian maissa nykyään. Tietty, jos olisi päästetty ryssä maahan 40-luvulla, niin oltaisiin kirkkaasti niissä lukemissa...ei muuten muuta se elintaso olisi äärimmäisen kuppainen. Terkkkuja kaikille kommareille, joiden mielestä köyhät ei saa mitään...ei oo Baltian maissa elintasopakolaisia...

[/quote]

On nää teinit hauskoja. Millähän vuosikymmenellä mahtaa tämäkin humoristi olla syntynyt. 70-luvulla meidän tavis duunariperheen elintaso ei juurikaan poikennut nykypäivästä. Asuimme uudenkarheassa omakotitalossa joka valmistui 60-luvun lopulla. Ensimmäinen auto tuli perheeseemme 60-luvulla ja ensimmäinen pakkatuore menopeli tuli 70-luvun alussa . Mistään ei ollut pulaa, vaan kaikkea oli ihan riittämiin, Urheiluharrastukset eivät maksaneet mitään, eli harrastamaan kykeni kuka tahansa, lähes mitä lajia tahansa. Ei tarvinut vanhempien painaa talkoita, eikä maksaa tuhannen euron kuukausimaksuja lapsen harrastuksesta, toisin kuin nykyään. Että sellaista oli elämä oikeasti 70-luvulla. 

Vierailija
11/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:19"]

70 luvulla suomalaiset itse joutuivat muuttamaan Ruotsiin

[/quote]

Tässäkin vuosikymmen väärin. 60-luvulla tapahtui massamuutto Ruotsiin. 70-luvulla tultiin jo takasinpäin. 70-luvun alussa Suomeen muutti takaisin parhaillaan noin kaksi kertaa enemmän väkeä Ruotsista, kuin muuttajia oli sinnepäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi