Pienet häät?
Kertokaa kokemuksia pienistä häistä! Päivä lähestyy, mutta emme aio järjestää varsinaisia isoja juhlia. Menemme vanhempien kanssa erikseen ravintolaan, ja myöhemmin kutsumme ystäviä (n. 20-30) kotiimme kuohuviinille ja kakulle.
Onko sinulla tai jollain tutullasi ollut pienet häät? Olin omista suunnitelmista innoissani, mutta kuulin yhden tutun suunnittelevan jättihäitä kaverillensa, eikä oikein edes onnitellut hääuutisista, kun kerroin, ettemme mene naimisiin kirkossa tai pidä isoja häitä.
Ei sillä että epäröisin, emme aio järjestää itsellemme vieraalta tuntuvia juhlia vain siksi, että se vaikuttaisi paremmalta ulospäin. Emme edes oikeastaan odota häälahjoja. Olisi kiva kuulla kuitenkin posiitivisiakin kokemuksia.
Kommentit (3)
Tee itsellesi uskollisesti.
Sukulaiseni meni salaa maistraatissa naimisiin ja tulivat sitten yllättäen isoäitini luo kehumaan. Olin siellä äitini ja siskon kanssa käymässä. Onniteltiin toki, mummo keitti kahvit. Sitten mun piti lähteä töihin.
Kyllä se mun mielestä oli jo vähän liian vaatimatonta. Morsian alkoi ehdottaa suvun soittamista paikalle, mut kuka sitä arki-iltana.
Itse halusin hauskat ja isot häät. Niitä oli ihana suunnitella ja kaikki meni nappiin! Elämän isoin juhla, jotenkin tylsää minusta vaan ravintolaillallinen ja kahvit kotona. Omat häät oli juhlavat ja nonet sanoi, ettei ole ennen sellaisissa juhlissa olleet. :)
Menemme heinäkuussa naimisiin, kirkkoon tulee 18 vierasta ja näille keitetään sitten kahvit. Sulhanen olisi halunnut suuremmat häät, mutta minä vierastan suuria juhlia niin tämä on aika hyvä kompromissi.
Meillä oli pienet häät, samoin yhdellä meille läheisellä parilla. Menimme kuitenkin kirkossa naimisiin, sen jälkeen ravintolaillallinen ihan pienen porukan kanssa. Kavereita kutsuttiin myös sitten myöhemmin kakulle ja skumpalle. Mulle jäi hyvät muistot, jotenkin en ole koskaan unelmoinut mistään päivä prinsessana jutusta. Olen jo nuorena ajatellut, että pienet häät on intiimimmät ja jotenkin sitä kautta juhlavammat.
Tee rohkeasti niin kuin sinusta hyvältä tuntuu. Yksi kaverimme järkkäsi isot sukujuhlat ja meidän häiden jälkeen sanoi, että olisipa hänkin uskaltanut tehdä noin. Jotenkin hassua minusta...