Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyaika kasvattaa huijarisyndroomaisia

Vierailija
16.12.2020 |

Itse epäilen "sairastuneeni" huijarisyndroomaan opintojen, työelämän ja työttömyyden aikana. Joka paikassa toitotetaan, että pitäisi olla tehokkaampi. Pitää osata brändätä itsensä kiinnostavaksi ym. p**kaa. Se kannustava kasvatus minkä kotoa sain, ei valmistanut oikeaan elämään. Se että riitän sellaisena kuin olen. Ei tod riitä. Pitäisi aina olla tehokkaampi ja kiinnostavampi persoona.

Aloitin juuri uudessa työssä ja taistelen riittämättömyyden tunnetta vastaan. Ajattelen koko ajan että milloin pomolle paljastu, että olen oikeasti huono, virherekrytointi. Ainakaan tähän mennessä en ole saanut kehotuksia olla nopeampi ja tehokkaampi, mutta edellisten pomojen puheet kummittelevat takaraivossa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut jo ihan saman. Some muokkaa kaikista sellaisia luikeroita, että siitä ei tule hyvä seuraamaan sitten kun reaalimaailma jossakin vaiheessa tekee täyskäännöksen ja ihmisten on tultava toimeen toistensa kanssa ilman somea syystä tai toisesta.

Some on tehnyt aikuisista lapsia ja keskiajan siistymättömiä lynkkaajia. Olemme menneet sivistyksessä satoja vuosia taaksepäin kun kaikki kasvaa netissä päät aukoen, koska jokainen voi valita itselleen sen sopivan totuuden.

Vierailija
2/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön vielä huvittava tai raivostuttava tapaus edellisestä työpaikasta: Otin loparit omasta tahdostani, ja viimeisenä työpäivänä pomo piti minulle huoneessaan oikein graafeilla havainnollistetun esityksen tuottavuudestani. "No kyllähän sun työteho on viimeisen kuukauden aikana laskenut ja se on tuonut firmalle taloudellisia haasteita". Minusta tuo oli aivan uskomattoman törkeää, mutta aivoni käänsivät asian hetken päästä siihen että pomo oli oikeassa. 

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että työntekijä ei ole ihminen vaan resurssi. Noita tuottavuuslaskelmia tehdään nykyään melkein joka työpaikalla, suorittavan tason työläisten suoritus lasketaan ja niistä tehdään kaavioita. Ihan käsittämätöntä, toista on muualla Länsi-Euroopassa. 

Vierailija
4/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä tuollaista on? Kuulostaa kauhealta.

Vierailija
5/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä tuollaista on? Kuulostaa kauhealta.

IT-ala, en kerro enempää sillä kyseessä harvinaisempi työnkuva.

Kuulemani mukaan myös markkinoinnin parissa ja mainostoimistoissa tätä harrastetaan. 

- ap

Vierailija
6/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustamisen mentaliteetti jyllää

😬

Vierailija
7/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin persekarvat.

Vierailija
8/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarisyndroomassa henkilö ei usko omiin taitoihinsa ja kykyihinsä, vaan vähättelee niitä. Tämä on täysin eri asia, kuin luulla olevansa hyvä ja paras vaikkei sitä todellisuudessa olekaan.

Vierailija
9/9 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni monella puurot ja vellit sekaisin.

"Huijarisyndrooma on sellainen tapa ajatella, jossa ihminen ei usko, että on osaava ja pätevä."

http://yle.fi/uutiset/3-9451811