Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Testataanko esim. Afrikasta adoptoitavilta lapsilta...

Vierailija
09.05.2014 |

...HIV, hepatiitit, tuberkuloosi yms ennen adoptioon "luovuttamista"? Mietin vaan, kun nuo taudit ovat kuitenkin suhteellisen yleisiä kehitysmaissa. Ja jos testataan, niin mitäs sitten jos ovat positiivisia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:33"]

Ohiksena, Suomessakin asuu pelkästään pääkaupunkiseudulla muutamia hiv-positiivisia lapsia ja useita satoja b-hepatiittipositiivisia lapsia. Siitä olin oikeasti järkyttynyt, koska b-hep. tarttuu myös syljestä ja erilaisten eritteiden kautta eikä perheellä ole ilmoitusvelvollisuutta asiasta esim. tarhaan. 

[/quote]

ahan ja beehen on rokotteet keksitty

T: hcvab+,hcvnh-

[/quote]

Rokote ei anna kaikile suojaa. Ja meillä oli esim rokotussarja lapsella kesken, kun hän meni tarhaan. Lisäksi voidaanko yhden lapsen sairauden vuoksi velvoittaa koko tarhan lapset ottamasn nämä rokotukset? Ja jos ottaa, maksaako tarha vasta-ainetestit, joissa tarkastetaan onko lapsen immuniteettikyky noussut? Entäs lapset joiden rokotussarja on kesken tarhaan tullessa tai saavat ekan annoksen sen alkamisen jälkeen? Eristääkö tarha kantajan näistä lapsista? Lasten hepatiitit ovat paljon vaikeampia hoidettavia kuin aikuisten ja muuttuvat kroonisiksi usein aiheuttaen vakavia ongelmia.

Vierailija
22/25 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 00:33"]

Ohiksena, Suomessakin asuu pelkästään pääkaupunkiseudulla muutamia hiv-positiivisia lapsia ja useita satoja b-hepatiittipositiivisia lapsia. Siitä olin oikeasti järkyttynyt, koska b-hep. tarttuu myös syljestä ja erilaisten eritteiden kautta eikä perheellä ole ilmoitusvelvollisuutta asiasta esim. tarhaan. 

[/quote]

ahan ja beehen on rokotteet keksitty

T: hcvab+,hcvnh-

[/quote]

Rokote ei anna kaikile suojaa. Ja meillä oli esim rokotussarja lapsella kesken, kun hän meni tarhaan. Lisäksi voidaanko yhden lapsen sairauden vuoksi velvoittaa koko tarhan lapset ottamasn nämä rokotukset? Ja jos ottaa, maksaako tarha vasta-ainetestit, joissa tarkastetaan onko lapsen immuniteettikyky noussut? Entäs lapset joiden rokotussarja on kesken tarhaan tullessa tai saavat ekan annoksen sen alkamisen jälkeen? Eristääkö tarha kantajan näistä lapsista? Lasten hepatiitit ovat paljon vaikeampia hoidettavia kuin aikuisten ja muuttuvat kroonisiksi usein aiheuttaen vakavia ongelmia.

[/quote]

Hmm...jäin pohtimaan tätä asiaa vaikka olen lapseton. Mulla oli erittäin pahana toi c silloin ennen hoitoa, paljon oireita. Hoito traumaattinen helvetin esikartano, jatkoin, koska Suomessa potilaalla on itsemääräämisoikeus. Reilusti yli 90% hepatiittitartunnan saaneista pääsee helpommalla. Tässä valossa eli mitä sitä toinen voi pahimmillaan joutua kärsimään niin minusta tässä kuuluisi jonkinlainen ilmoitusvelvollisuus ainakin johonkin suuntaan olla. Mutta : ei se myöskään saisi olla sitten sen tartunnankantajan totaalisyrjimistä. Minäkin olen tavallinen ihminen tunteineni, kaikkineni. Olen myös ollut tästä avoin, kertonut ennen kuin edes kysytty, minun itsetuntoni taas kestää reaktiot lapsen taas ei.

Mä en nyt pysty antamaan tähän oikein vastausta.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 01:30"]

Taulukko 1

http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=seh00123

[/quote]

Näköjään se on pakko uskoa. Kuulostaa niin alhaiselta luvulta ettei meinannut millään uskoa. Oli ihan pakko selata läpi alkuperäinenkin lähde. Aina oppii jotain uutta.

Vierailija
24/25 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa adoptoida Aasiasta, esim Kiinasta niin saa hyvät geenit ja fiksun pärjäävän lapsen ja myöhemmin aikuisen.

Vierailija
25/25 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että testataan.