AV:n diagnoosia/mielipiteitä tarvitaan, oireet viestissä...
Päivän syömiset ja oireet:
Aamupala klo 6.30: 3 hapankorppua oivariinilla ja kuudella siivulla meetwurstia, kuppi teetä maidolla
Välipala klo 9: maustamaton rahka sokerittomalla vadelmakeitolla
Klo 11 eteenpäin heikottaa ja kädet meinaa tärrätä, voimattomuus
Lounas klo 12: porsaan uunipihvi, salaattia ja keitettyä porkkanaa, parin ruokalusikan annos broileri-riisisalaattia, lasi maitoa
Klo 15 banaani
Ruokaa laittaessa alkoi taas tulla voimattomuutta ja tuntui että käsiä tärisyttää
Klo 18 broilerin rintapala (pieni), parin ruokalusikan verran tummaa riisiä, keitettyjä kasviksiä
Ruuan jälkeenkin outo olo jatkui vielä ja puolen tunnin päästä join kupin teetä ja söin vähän meetwurstia ja juustoa. Tämä paransi oloa.
Näitä aamupäivän voimattomuuden tuntoja on kestänyt nyt ehkä reilun viikon verran, hiilareita oon yrittänyt tietoisesti vähentää parin päivän ajan. Pahinta on hyvin usein tuleva nälkä! Ja sen mukana tulee just varmaankin tuo heikotus olo. Niin ja minua myös huimaa usein kun nousen esim. kyykystä ylös (tätä on töissä aika paljon).
Mitä minä teen? Miten pitkään uskalla pitää tätä ennen lääkäriin menoa? Mitä ootte mieltä, jatkanko tiukemmilla hiilareilla ja pitäisikö syömisiä ruveta kirjaamaan esim. fineliin tmv.?
Kommentit (10)
Verensokeri tiippuu liian alas. Ehkä tuo vähähiilarinen ei vaan sovi sulle, on monia joille se ei sovi.
En ole raskaana, ainakaan tietääkseni, menkat oli vasta eikä muita normaaleja raskausoireita ole.
Vähähiilarisella olen ollut vasta kolme päivää ja näitä heikotuksia on kestänyt jo reilun viikon eli ei johdu siitä. Ja tosiaan muutama vuosi sitten söin pitkään pääsääntöisesti vähähiilarisesti ja silloin voin mainiosti.
Kiitos vastauksista!!
ap
Jos meetwursti ja juusto paransi oloa niin mahdollista on että olet ollut liian vähillä kaloreilla aikaisemminkin ja nyt toi vähähiilarisuus vaan pahentaa.
Minkä kokoinen olet? Normaalipainoiselle kalorimäärä on ihan sopiva, joten siitä ei voi johtua terveellä ihmisellä.
Olen kyllä yrittänyt syödä terveellisemmin (pois lukien eilen kotipitsan kotzone lounaaksi kun oli jo todella heikko olo, pääsin lounaalle vasta iltapäivällä... seliseli...) eli voisikohan todella olla että kokonaiskalorit on ollu liian matalalla. Päätinkin tämän viestiketjun myötä että alan kirjaamaan nyt päivittäin syömiseni fineliin niin näen kokonaiskalorit, nytkin tuntuu että olen koko päivän vain syönyt ja nähnyt nälkää siinä välissä ja ei tuo kalorimäärä kovin huima kuitenkaan ole.
Kiitos edelleen vastauksista! Diabetes on itselläkin käynyt mielessä useampaan kertaan, mutta taidan katsoa vielä pari viikkoa eteenpäin ja seurailla tilannetta!
ap
Ja olen normaalipainoinen, 163cm/64kg (eli siinä rajoilla jo... paino noussut viime aikana parisen kiloa).
ap
Laskin tämän päivän ravintoarvot ja kokonaiskalorit on reilut 1600kcal, hh 89g, rasva 75g ja prot 139g. Ahdistaa nämä olotilat ja heikotukset!! Ja vähän väliä syömiset! Aikoinaan kun söin tolkusti vhh-mallilla, riitti aivan hyvin kolme ruokailua päivässä, nyt tuntuu että vähän väliä saa syödä ja silti olo on heikko. :/
ap