Jatkuva makeannälkä ja herkutteluhimo. Mikä tähän auttaa?
Mieleni tekee koko ajan jotain hyvää, suklaata tai jäätelöä. Syön tavallisia välipaloja mutta se ei auta, tekisi niiiiin mieli saada joka päivä jotain hyvää. Välillä mielessä ei pyöri mitään muuta kuin herkut. Onko mitään neuvoja millä tämän saa loppumaan?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:24"]
Muistaakseni makeanhimokohtaus menee tutkitusti ohi noin vartissa, jos ei anna mieliteoilleen periksi.
[/quote]
Tätä kuulee paljon, mutta jotenkin on vaikea uskoa, että se olisi noin helppoa. Kun minä saan päähäni himoita jotain, oli se sitten suklaapatukka tai popcorn, niin en lakkaa ajattelemasta ko. asiaa. Voi mennä vaikka kaksi viikkoa, mutta ajattelen jatkuvasti sitä himoittavaa asiaa. Lopulta se on pakko ostaa. Tietysti on hyvä, jos onnistun kaksi viikkoa olemaan ilman, mutta kärsimystä tuo aika on :).
[/quote]
Minäkin koetin tätä tolkuttaa itselleni, menee vartissa ohi.....No menee puolessa tunnissa ohi....Tunnissa? No jos nukun välissä kahdeksan tuntia.
Kahden viikon kohdalla sitä on jo enemmän kuin valmis luovuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:44"]
Makeasta vaan en pääse eroon.
[/quote]
No ei kai jos kerran niin olet päättänyt.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:24"]
Muistaakseni makeanhimokohtaus menee tutkitusti ohi noin vartissa, jos ei anna mieliteoilleen periksi.
Tätä kuulee paljon, mutta jotenkin on vaikea uskoa, että se olisi noin helppoa. Kun minä saan päähäni himoita jotain, oli se sitten suklaapatukka tai popcorn, niin en lakkaa ajattelemasta ko. asiaa. Voi mennä vaikka kaksi viikkoa, mutta ajattelen jatkuvasti sitä himoittavaa asiaa. Lopulta se on pakko ostaa. Tietysti on hyvä, jos onnistun kaksi viikkoa olemaan ilman, mutta kärsimystä tuo aika on :).
Minäkin koetin tätä tolkuttaa itselleni, menee vartissa ohi.....No menee puolessa tunnissa ohi....Tunnissa? No jos nukun välissä kahdeksan tuntia.
Kahden viikon kohdalla sitä on jo enemmän kuin valmis luovuttamaan.
Niin totta!
Vieläköhän tällä aloittajalla on sama ongelma kuin silloin kuutisen vuotta sitten?
En edes yritä hallita sokerinhimoani kokonaan vallin itselleni yhden suklaapatukan/pullan/donitsin joka päivä. Pysyn silti hoikkana koska syön muuten terveellisesti.
Ihminen on fyysis-psyykkinen kokonaisuus, joten mikään kikkailu ei poista makeanhimoa.
Minulla ei ole makeanhimoa. On harvoja karkkeja joista edes pidän. Kerran viikossa yritän miettiä, mitä mulla tekisi mieli, viikonloppu herkuksi. Se on vaikeaa.
Aina ei ole ollut näin, olen ollut järkyttävä sokerisyöppö!!
Olen miettinyt, mikä on muuttunut. Ainakin olen ollut lohtusyöjä, söin herkkuja kun olin huonossa suhteessa. Nyt ei kukaan ihminen pääse vaikuttamaan mielialaan!
Kaikenlaiset laihdutuskuurit ja dieetit laukaisee monesti sokeriaddiktion. Kannattaa syödä, aina kun on nälkä.
Ja lisään vielä, että syön pähkinöitäkin todella paljon (ja avokadojakin suht usein), joten nr. 15 ohje ei siinäkään mielessä toimi.
-21