Hormonikierukka
Heips. Olen kohta kolmekymppinen nainen ,ei synnyttänyt. Minulla on nyt ollut Mirena hormonikierukka kohta kaksi vuotta. Sen takia kierukka,koska minulla oli veritulppa ja pillereiden syöntiä eivät enää suosittele..
Alussa vuoti varmaan jonkun 3 kk ja nyt on menkat jääneet pois. Tai on silleen se kierto edelleen,että tietää millon pitäisi menkkojen olla. Turvottaa ja kaikkea tekee mieli syödä ja on ihan vähän aina sellaista rusehtavaa vuotoa, mutta ei tarvitse mitään suojia käyttää..
Mutta sitten ne muut oireet. Koko ajan tekisi mieli miestä.. Todella raastavaa ja kuluttavaa kun koko ajan on sellainen pano päällä :/
Sitten olen myös huomannut sen , että mielialat vaihtelee tosi paljon. Saattaa rueta yks kaks itkettämään,eikä aina tiedä edes että miksi. En tiedä onko painoon vaikuttanut,kun olen niin herkkä muutenkin lihomaan..
Onko muitakin joilla samantyyppisiä oireita tulllut kierukasta ?
Kommentit (10)
Onko muita hormonikierukoita olemassa kuin Mirena ?
Testaa prisessan tampaxia.
http://www.ebay.com/itm/10packs-Bang-De-Li-Clean-Point-Herbal-Tampons-Qing-Gong-Wan-/131031559885
Mulla on ollu kohta 3kk.. 2 lasta synnyttänyt. Aivan paska vehe, kokoajan vuodan, aamupäivät olen hyvin alakuloinen ja itkuinen. Tosi kiva koittaa miehen kanssa peuhata kun kokoajan vuotaa. Päätä särkee ja oksettava olo. Ens viikolla olisi se tarkastus, en tiiä haluanko ees enää pitää sitä...
Minulla on ollut 7 vuotta, toinen laitettiin joku aika sitten. Tää on paras ehkäisymnetelmä. jota olen kokeillut, vähiten sivuvaikutukisa. Ja halutkin on palanneet, jotka pillerit vei. Varma ja huoleton, en edes muista koko asiaa.Ja ei ole ollut kuukautisia, mikä on ihana asia!!!
Olen yli kolmikymppinen ja synnyttänyt. Vajaat kolmisen vuotta ehkäisynä on ollut Mirena ja suht tyytyväinen olen nykytilanteeseen, vaikka mullekin aluksi oli laiton jäälkeen eka kuukausina pientä jatkuvaa tuhruttelua. Ihanaa on se, että nykyään menkat muuttuneet aivan olemattomiksi. Muita suojia kuukautisten aikaan, kuin pikkuhousunsuoja ei tarvii käyttää. Mieliala vaihdoksia en kyllä Mirenaa käyttäissä ole huomannut, semn sijaan pillereitten aikaan ne heitteli laidasta laitaan ja miestä ei tehnyt yhtään mieli. Sen sijaan nyt kierukan kanssa himotus on palannut...
Joissain seksi asenoissa kierukka kyllä tuntuu ikävästi, jopa sattuu... Ootteko muut huomanneet vastaavaa?
Mies myös sanoo tuntevansa joskus ne langat, vaikka niitäkin lyhennettiin jo heti silloin eka tarkaskäynnillä, kun ne mukamas pisteli häntä.
Lihomisesta en osaa sanoa mitään. Pari ylikiloa on ihannepainon päälle, mutta tuskin siitä tota kierukkaa voi syyttää.:)
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 13:58"]Onko muita hormonikierukoita olemassa kuin Mirena ?
[/quot
on, mutta ero on vain siinÄ ettÄ tÄmÄ toinen on Mirenaa pienempi, tark.lÄh. synnyttÄmÄttÖmille. AP. miten olisi kuparikierukka?
Kuparikierukkaa eivät suositelleet,koska on aiemmin ollut aika kivuliaat ja runsaat menkat ja kuparikierukka lisää vain sitten menkkojen vuotoa kuulemma..
up.