Mitä tapahtuu jos käyttää vanhentunutta nenäsumutetta?
Nasolinia tai avamysia?! Ei päiväysvanhaa, vaan että pakkaus on ollut avattuna kauemmin kuin pitäis .
Kommentit (9)
Älä käytä.Käytin vahingossa yli vuoden auki ollutta nenäkortisonia.Se haisi järkyttävältä ja sain pahan poskiontelotulehduksen heti sen käytön jälkeen,ilman edeltävää flunssaa.Luulen,että sain tulehduksen sumutteen takia.
No en käytä enää, hemmetti, mutta miten siitä voisi poskiontelontulehdus tulla? Ap
Siinä oli varmaan jotain bakteerikasvua,jonka suihkautin sit suoraan nenään. En tiedä. Voihan olla sattumaakin,mut aika outo sattuma. 4
Tämän ketjun innoittamana katoin päiväyksen tuosta Otrivinista jota oon viikon suihkutellu nokkaan. Näkyy olleen päiväys 1/2013. Vielä ei ole tapahtunut mitään ja tuskin tapahtuukaan.
Olis ehkä kantsinu käsidesillä pyyhkiä tuo suutin jos olis vaan älynny...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:57"]Tämän ketjun innoittamana katoin päiväyksen tuosta Otrivinista jota oon viikon suihkutellu nokkaan. Näkyy olleen päiväys 1/2013. Vielä ei ole tapahtunut mitään ja tuskin tapahtuukaan.
Olis ehkä kantsinu käsidesillä pyyhkiä tuo suutin jos olis vaan älynny...
[/quote]
On turvallisempaa käyttää vähän vanhentunutta sumutetta kuin liian kauan avattuna ollutta. Vanhentunut avaamaton säilyy usein kuukausia tai vuosiakin hyvänä, mutta avatuissa on vain lyhyt käyttöaika (luokkaa 30 päivää),koska avattu ja nenään jo kosketuksissa ollut saastuu nopeasti erilaisilla eliöillä.
Mutta eiväthän eliöt elä jossain muovipinnalla kauaa? Käytin taas sitä liian kauan avattuna ollutta avamysia allergiaan, kun en ole saanut aikaiseksi hankkia uutta reseptiä vielä. Ap
Sieraimet muurautuvat umpeen.