Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostitko vai peritkö sijoitusasuntosi?

Vierailija
15.12.2020 |

Miten päädyit vuokranantajaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin pankista koko summan lainaa. Asunto oli tosi halpa, joten sain lainaa, vaikka ainoat tuloni olivat starttiraha. Tietysti päälle tulivat putkiremonttilaina rahoitusvastikkeena. Osakekirja riitti takuuksi. Laina oli halpaa: lainanlyhennys, yhtiövastike ja rahoitusvastike olivat 730 € kuussa. Samalaisesta asunnosta samalla alueella olisi pitänyt maksaa vuokraa 800 € kuussa. Asuntoa ostaessani laskin, että minun on edullisempi ostaa oma asunto kuin vuokrata. Itse asiassa tuloni eivät olisi riittäneet edes vuokraan:) Otin ylimääräistä lainaa 12000 €, jonka turvin pystyin elämään.

Vierailija
2/5 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin pankista koko summan lainaa. Asunto oli tosi halpa, joten sain lainaa, vaikka ainoat tuloni olivat starttiraha. Tietysti päälle tulivat putkiremonttilaina rahoitusvastikkeena. Osakekirja riitti takuuksi. Laina oli halpaa: lainanlyhennys, yhtiövastike ja rahoitusvastike olivat 730 € kuussa. Samalaisesta asunnosta samalla alueella olisi pitänyt maksaa vuokraa 800 € kuussa. Asuntoa ostaessani laskin, että minun on edullisempi ostaa oma asunto kuin vuokrata. Itse asiassa tuloni eivät olisi riittäneet edes vuokraan:) Otin ylimääräistä lainaa 12000 €, jonka turvin pystyin elämään.

Olin sairastunut burnoutiin, joten olin oikeasti työkyvytön. Perustin yrityksen, jotta sain starttirahaa ja sain ”levätä” vuoden kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole sijoitusasuntoa, mutta mieheni on perinyt kaksi asuntoa, Helsingin keskustassa yksiö ja Meilahdessa kaksio.

Vierailija
4/5 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin yhden ja ostin kolme

Vierailija
5/5 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin sairastunut burnoutiin, joten olin oikeasti työkyvytön. Perustin yrityksen, jotta sain starttirahaa ja sain ”levätä” vuoden kotona.

Ilman kiusaamista en olisi sairastunut burnoutiin ja päätynyt ostamaan asuntoa. Olen rahoittanut myöhemmin elämäni tuon asunnon vuokratuotolla ja myyntivoitolla. Eli onni onnettomuudessa.