Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työuupumuksen hoito

Vierailija
15.12.2020 |

Uskon kärsiväni alkavasta työuupumuksesta ja tarvitsisin siihen apua. Työterveyteen yhteyden ottaminen kuitenkin epäilyttää, koska en haluaisi leimautua heikoksi enkä varsinkaan jäädä sairauslomalle saati syödä lääkkeitä. Voidaanko työterveyslääkärin vastaanotolla siis tehdä mitään, mikä tilannettani auttaisi? Millaista apua te muut olette saaneet uupumukseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole kokemuksia?

Vierailija
2/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terveyskeskuksen kautta. Itsellä ainakin meni usko Mehiläiseen kun omaa uupumusta hoidettuun siellä. Liian paljon huseerasivat työantajan kanssa asiasta. Ei paljoa toipumista edistänyt niiden touhut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salakavalasti se hiipii. Pari vuotta meni omista ensiepäilyistä, niiden kieltämisestä burnoutiin ja lopareihin. Kannattaa ainakin katsella parempia työpaikkoja. Nykyisessäsi et tule kestämään.

Vierailija
4/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua heti lähteä keskustelemaan asiasta ammattilaisen kanssa, niin yritä miettiä uupumukseesi johtavia syitä ja mahdollista ratkaisua niihin. Ehkä voisit sitten keksustella suoraan vaikka pomon tai esimiehen kanssa siittä, miten näitä seikkoja voitaisiin muuttaa ja siten helpottaa taakkaasi.

Itse menin suoraan työterveyteen keskustelemaan kun tilanne oli jatkunut jo vuosia ja olin ihan romahduspisteessä. Oikeastaan romahdinkin. Välit pomoon myös oli aika huonot, joten koin etten voinut keskustella asiasta hänelle. Sain sairauslomaa, kävin juttelemassa työterveyspsykologille ja jätin vastuutehtäväni töissä pois. Nyt olen pystynyt lähes vuoden jo jatkamaan samassa työpaikassa burnoutin jälkeen. Ei se tule enää ikinä olemaan samanlaista enkä tule koskaan täysin viihtymään tuossa työssä, mutta se menettelee niin kauan kuin on pakko.

Tsemppiä! Oli ratkaisusi mikä tahansa niin älä jää tuohon tilanteeseen, se ei helpota ennenkuin siihen reagoidaan tavalla tai toisella.

Vierailija
5/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain työterveyden kautta kolme keskustelukertaa työpsykologin kanssa. Eihän se mitään auttanut työpaikan ja työnjohdon ongelmiin mutta ainakin se psykologi oli ystävällinen tsemppaaja, jonka kanssa purkaa tilannetta.

Työnantajalle ei mene tieto siitä, mitä työterveyspalveluita käytät, mutta kaikkiin ei saa työajalla mennä. Psykologi oli mun tapauksessa sellainen, että olisi pitänyt vapaalla käydä ja kun mulle ei ollut tätä kerrottu niin sitä kautta pomo sai tietää siellä käynnistäni.

Yleensä työuupumuksen syy ei ole työntekijässä vaan huonossa esimiestyössä tai työyhteisössä. Voimia sinulle.

Vierailija
6/6 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin niin äkkiä, etten itse edes tajunnut. Lääkäri kuitenkin kuuli oireideni takaa sen oikean syyn.

Valitettavasti työnantaja ei halunnut tulla yhtään vastaan ja saikun jälkeen MIKÄÄN ei muuttunut. Järjestettiin kaksi keskustelua esihenkiöiden kanssa eikä mitään muuta. Työssä hiersi täysin konkreettisesti yksi tietty asia, jonka töin myös esille.

Lähdin pois. Nukuin kuukauden ja sitten sain aloitettua uuden työnhaun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä