Viikon päästä laskettuaika mitä vaateita ja ruokaa vauvalle pitää ottaa mukaan
Kommentit (29)
Ne vaatteet mitkä vauva tarvitsee kotimatkalle. Ruuan vauva saa sairaalasta, jos sinun tissseistäsi ei tule tarpeeksi.
Vauvalta on hyödytöntä vaatia mitään. Ti$$it sulla varmaan kulkee matkassa.
Ei ollu pakattuna mitään. Ne tuotiin kotiin haettaessa.
Vaatteet sään mukaan. Ruokaa tulee tissistäsi.
Pilkkihaalarit, syötäväksi pari pakettia grillimakkaraa.
Vauvalle myssy ja "sisävaatteet". Lisäksi myöhemmin voi tuoda kotiinlähtövaatteet. Itse tykkäsin pitää omia vaatteita osastolla.
Sairaalan ruoka on hyvää mutta sitä voi olla kovin vähän. Ota siis naposteltavaa, hedelmiä, iso juomapullo.
Kurjaa lapsen on syntyä näin loppuvuodesta ja olla sitten ikäluokkansa kaikkein nuorimpia. Ei olisi paljoa tarvinnut, että lapsen syntymä olisi siirtynyt uuden vuoden puolelle tammikuulle ja olisi sitten ollutkin ikäluokkansa vanhimpia. Itse loppuvuonna marraskuussa syntyneenä oikeasti kärsin tuosta. Nyt jo vanhanahan se on vain eduksi. Mutta niinhän se on, että nuorena haluaa esittää vanhempaa ja vanhana nuorempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvalle myssy ja "sisävaatteet". Lisäksi myöhemmin voi tuoda kotiinlähtövaatteet. Itse tykkäsin pitää omia vaatteita osastolla.
Sairaalan ruoka on hyvää mutta sitä voi olla kovin vähän. Ota siis naposteltavaa, hedelmiä, iso juomapullo.
Hehheh
Jouluksi kannattaa varata pala kinkkua ja graavi-lohi varmaan maistuu myös. Älä opeta lasta maidolle, tulee vain nössö joka joutuu kaikkialla kiusatuksi.
Korviketta, jos porukka osastolla nihkeää eikä anna lapselle lainkaan maitoa, mikäli vauva ei ime/ tisseistä ei tule tarpeeksi.
Helpottaa omaakin oloa kun tietää että vauvalle eväät kassissa, eikä siksi pelkoa että vauvalla menee verensokerit liian alas henkilökunnan v*ttupäisyyden takia.
Tärkeintä on että otat tarpeeksi omaa naposteltavaa kun ei pääse pois osastolta koronan takia eikä vieraat saa tulla. Myös mukavat omat vaatteet, esim iso villapaita ja kylpytakki on tosi jees. Vauvalle vaan ne vaatteet missä lähtee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ruokaa:D
Korkeintaan jauhelihapizza varmuuden vuoksi.
Korviketta suosittelen ottamaan mukaan, jos yhtään äidinvaistot jyllää. Oma lapsi oli ilman ruokaa melkein 3 vrk (maidon sijaan imettyä verta ei lasketa) ja verensokeri laski niin alas, että lapsi joutui lopulta kahdeksi vuorokaudeksi teholle. Sairaala kun oli näitä imetysmyönteisiä, joissa lasta ei ruokittu lainkaan, vaan sanottiin äidille, että maitoa kyllä nousee, kun annat lapsen imeä.
Toisen lapsen kanssa osasin jo toimia toisin, otin omat korvikkeet mukaan ja lapsi oli tyytyväinen, vaikka ei saanut rintamaitoa pisaraakaan koko osastollaoloaikana.
Vierailija kirjoitti:
Ai vauvalle?
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa lapsen on syntyä näin loppuvuodesta ja olla sitten ikäluokkansa kaikkein nuorimpia. Ei olisi paljoa tarvinnut, että lapsen syntymä olisi siirtynyt uuden vuoden puolelle tammikuulle ja olisi sitten ollutkin ikäluokkansa vanhimpia. Itse loppuvuonna marraskuussa syntyneenä oikeasti kärsin tuosta. Nyt jo vanhanahan se on vain eduksi. Mutta niinhän se on, että nuorena haluaa esittää vanhempaa ja vanhana nuorempaa.
Eikä ole kurjaa. Jos haluaa loppuvuodesta syntyneen lapsen vuotta myöhemmin kouluun, se on melko lailla läpihuutojuttu. Jos taas haluaisi tammikuussa syntyneen lapsen vuotta aiemmin kouluun, pitäisi käydä kouluvalmiustutkimukset omaan laskuun ja sittenkin kaikki yrittäisivät painostaa, että parempi mennä oman ikäluokan mukaan. Jos käy koulunsa normitahtiin, loppuvuodesta syntynyt pääsee vuotta aiemmin vaikka yliopistoon tai mitä nyt haluaakaan tehdä.
Lasketteluhaalarit ja syöksykypärä, ruuaksi lihapiirakoita, nakkeja ja tulista sinappia.
Ei ainakaan ruokaa:D