Vanhemmat ihmiset, jotka ei ilmeisesti omista älypuhelinta(?) kyyläävät muiden puhelinten näyttöä
Oletteko huomanneet? Jouduin äsken vaihtamaan metrossa paikkaa kun huomasin että takanani seisoi joku noin 6-kymppinen nainen jonka katse oli nauliintunut puhelimeeni kun selasin sitä. Ei hemmetti. Miksei nämä ihmiset hanki itse älypuhelinta ja siihen nettiä, jos noin kovasti tekee mieli katsella jopa muiden puhelimelta? Vai onko se kiinnostavuus juuri siinä että voi tirkistellä muiden netin käyttöä?
Kommentit (7)
En moiseen ilmiöön ole törmännyt, mutta siihen säksätykseen, kun julkeat bussissa, tai missä tahansa muussa julkisessa kulkuneuvossa katsoa puhelimesta karttaa, ja varmistaa menoreittiä määränpäähän .. 🤦♀️😂🤷♀️
Olen itse älypuhelimen omistaja ja käyttäjä mutta saatan silti monesti kytätä ja ihmetellä ihmisten älypuhelimen käyttöä. Selataan hyper nopeudella turhanpäiväisiä kuvia tunti tolkulla...
Aika moni älypuhelimen käyttäjä on täysin addiktoitunut siihen, samalla tavalla moni kyttää alkoholisteja ja narkkareitakin kun kadulla nämä reppanat käyskentelevät.
On aika junttia kulkea se luuri kädessä koko ajan.
Kaikki ruudut ja ruudun valot on semmosia mihin ihmisen katse kohdistuu, huomaamatta. Monessa abc-kahvilassa, ikeassa yms. aika moni aikuinen ihminen katsoo, usein ajatuksissaan, lapsille suunnattuja tv-ohjelmia tai ruudullisia pelitiloja. Kahvipöydässä jos vieruskaveri ottaa kännykän niin toinen katsoo heti mitä kädet tekevät ja silmät sitten alkaa lepäämään siinä ruudussa.
Eli siis joko hän oli kyylä, kuka tietää, tai katse oli vaan vangittuna siihen eikä siis tiedä mitä sillä teit.
Vierailija kirjoitti:
On aika junttia kulkea se luuri kädessä koko ajan.
Haukkuuko aidosti sivistyneet ihmiset muita junteiksi?
Minä en kyylää vaan luen aina kirjaa junassa. Puhelin: Nokia 1100 ja kirja tällä viikolla Stephen Kingin Gerald’s Game.
N58
Ei sitä swaippailua ja tuijottelua voi tajuta, jos ei ole itsellä älykännykkää.