Apua näitä koronapelkoisia ihmisiä...
Itsekin huolehdin käsienpesusta ja desinfioinista sekä käytän maskia työpaikallani sekä asioidessa esimerkiksi kaupoissa. Mutta hieman kummastuttaa ihmiset, jotka vetävät tämän aivan yli. Tässä muutama esimerkki noin kuukauden sisältä.
Haen lasta päiväkodista ulkoilutilanteesta, jolloin päiväkodin aikuinen ojentaa lapseni hänen sylistään minulle ja menee noin 3 metriä taaksepäin. Lapseni (1,5v) laittaa jotain suuhunsa, jonka seurauksena yskäisee. Tämä aikuinen menee uudelleen kaemmas ja kysyy, olisiko lapsi vietävä koronatestiin.
Vien roskia ulos (rivitalo, yhteiset roska-astiat), jolloin naapuri kehoittaa olemaan koskematta roskiksen kahvaan tai käyttämään kertakäyttöistä liinaa, milllä voin kahvaan koskea.
Kauppajonossa joku iäkäs nainen alkaa raivoamaan, että mene kauemmas. Pidän turvaväliä ja sanon maskin takaa, että tässä on turvaväli. Nainen jatkaa mesoomista, jolloin otan muutaman askeleen taaksepäin. Nainen silti mesoo että "voit olla oireeton kantaja"
Rauhottukaa hyvät ihmiset !
Kommentit (15)
Joo, kyllä. Ja sitten on näitä ainutlaatuisia lumihiutaleita, jotka toitottaa "olen riskiryhmään kuuluva" ja silti painelevat menemään pitkin ostoskeskuksia ilman mtn maskeja tms.
Viihdettähän he tarjoavat samoin kuin ap:n kaltaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä. Ja sitten on näitä ainutlaatuisia lumihiutaleita, jotka toitottaa "olen riskiryhmään kuuluva" ja silti painelevat menemään pitkin ostoskeskuksia ilman mtn maskeja tms.
Niinpä ja yleensä nämä ovat juuri niitä, jotka vaativat, että muiden on pidettävä maskeja julkisissa paikoissa, koska he ovat riskiryhmään kuuluvia ja heidät on otettava huomioon, koska korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja yleensä nämä ovat juuri niitä, jotka vaativat, että muiden on pidettävä maskeja julkisissa paikoissa, koska he ovat riskiryhmään kuuluvia ja heidät on otettava huomioon, koska korona.
Vanhemmat naishenkilöt ovat kyllä pahimpia tässä. Pelkäävätkö he muka oikesti niin valtavasti vaikka elämä on jo selvästi ehtoopuolella muutenkin?
Kaikki on ok, kunhan pidät ne ärsyttävät räkänokkaiset nulikkasi mahdollisimman kaukana. Niistähän saa vaikka mitä tauteja... Hyih.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on ok, kunhan pidät ne ärsyttävät räkänokkaiset nulikkasi mahdollisimman kaukana. Niistähän saa vaikka mitä tauteja... Hyih.
Sinä olet yök!!!
Olin eilen pyöräilemässä kauppaan. Vastaan käveli joku vanhempi nainen. Otti hiukan tuo pakkanen ja tuuli kurkkuun joten yskäisin vaimeasti. Tuo nainen veti kauhealla vauhdilla maskin naamalleen (roikkui leualla) ja laski sen pois ohitettuaan minut =D
Meillähän se menee töissä niin, että jos kuulut riskiryhmään, et joudu päivystämään eli tekemään pitempää päivää. Vaikka se päivystys on pääasiassa puhelin päivystystä. Sehän meni sitten niin, että alle 50 v päivystää, ja kaikki yli 50 ilmoitti olevansa riskiryhmää ja tekee lyhyttä päivää etänä. Että terveisiä reilukerhosta.
Olen koko elämäni ollut ihminen joka jätetään aina syrjään ja olen ulkopuolinen kaikkialla. Tämä koronahommeli on kuitenkin osoittanut että se ei ole ollenkaan huono asia. Yhäkään ihmiset ei noteeraa eikä välitä minusta. Saan yskiä, olla ilman maskia ja vaikka kaivaa nenääni julkisella paikalla ja yhäkään ketään ei kiinnosta mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat naishenkilöt ovat kyllä pahimpia tässä. Pelkäävätkö he muka oikesti niin valtavasti vaikka elämä on jo selvästi ehtoopuolella muutenkin?
Saman huomannut ja jopa ylittävät valtuudet mistä saa määrätä. Enkä puhu nyt vapaa-ajasta.
Itse olen myös vanha mutta en todellakaan pelkää koronaa enkä määräile muita.
Pääsin juuri yhdestä eroon ja hänen paikka onkin olla kotona työttömänä.
En ole törmännyt mihinkään ylilyönteihin? Ainoat ne huonot kokemukset on näistä niskaan hönkijöistä kauppajonossa mutta sekin on vähän rauhoittunut viime aikoina eli kaikki pitävät turvaväliä jne. Maskittomia näkee välillä mutta muuten meno on aika rauhallista ja jotenkin tähän koronaan jo tottunutta eli ei ole ylilyöntejä suuntaan ei toiseen. Minusta ihmiset käyttäytyvät hyvin tällä hetkellä!
Outoa. Itse en käytä maskia, pese käsiä tms ja kukaan ei ole urputtanut minulle siitä mitään missään. Ja se on niille ihan terveellistä itselleen, olen melko veemäinen luonne provosoituna.
Joo. Olin viikonloppuna kaverin luona käymässä, meitä oli semmoinen viitisen naista kutsuttu. Meinasin pudottaa silmät päästäni kun kaikki muut kutsutut ilmestyivät paikalle maskit naamalla. Teki mieli lähteä pois siinä vaiheessa kun minullekin ojennettiin maski, en kehdannut olla ainoa jolla ei sitten ollut. Tilassa turvavälin pitäminen olisi onnistunut hyvin, lisäksi maskit riisuttiin ruokailun ajaksi, joten mitään hyötyä niistä ei ollut. Sanomattakin selvää, että sitä porukkaa en enää jaksa tavata. Yksi näistä naisista on linnoittautunut kotiinsa, ei uskalla käydä ravintolassa tai mennä bussiin. Raahaa lapsiaan useita kertoja viikossa (!) koronatestiin joka niiskaisusta ja valittaa, kun on niin vaikeaa kun lapset tappelevat vastaan. Joulua kuitenkin kuulemma vietetään suvun kesken noh, vähän isommalla porukalla kun ei se nyt varmaan haittaa. Tämä nainen on ollut hyvä ystäväni, mutta koronan myötä on mennyt maku, en usko että haluan jatkossa olla niin paljon tekemisissä.
Mua ärsyttää tekopyhät hysteeriset, jotka arvostelee ja neuvoo muita mutta sitten tosipaikan tullen toimii itse ihan erilailla tai sitten valikoi että noudattaa hysteerisen tarkasti vain osaa suosituksista.
Mun tuttava oli ehdottomasti sitä mieltä että pienessäkin nuhassa heti aina testiin ja yksi aivastus tarkoittaa ettei kouluun tai töihin voi mennä 3 päivään (siis muiden kohdalla). Mutta kun omat lapset sairastui ei vienytkään koronatestiin koska ei ollut aikaa eikä se ollut kuitenkaan koronaa. Samoin itse meni työpaikalle, missä riskiryhmäläisiä vaikka kuumeessa ja räkätaudissa (maski naamalla). Samoin vietti päivän kauppakeskuksessa kuumeessa, koska oli luvannut lapsille sen päivän.
Kyttää koko ajan että kaikki käyttää maskia ja kukaan ei saisi liikkua missään, mutta itse vaan joutuu välillä tekee näitä poikkeuksia... tietenkään ei myöskään aio ottaa rokotetta mutta muitten kyllä täytyy ottaa.
Reilu peli.