Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan saa yhtään säästettyä

Vierailija
15.12.2020 |

En saanut tänäkään vuonna yhtään 800€/kk tuloistani säästöön. Maksan niistä perheemme ruuan, lapsen vaatteita, omia lääkkeitä. En tajua, miksi en saa säästöön rahaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan yritä tarpeeksi.

Vierailija
2/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a, mulle jää joka kuukausi rahaa säästöön 1500e nettopalkasta, vaikka maksan velkaa pois myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, mulle jää joka kuukausi rahaa säästöön 1500e nettopalkasta, vaikka maksan velkaa pois myös.

Ihmiset on eri tilanteissa.

Sincc

Vierailija
4/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun sulla ei ole etukäteisbudjettia joka eurosentille. Se auttais.

5/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee budjetti ja laske, onko tuosta summasta edes realistista saada mitään säästöön. Aika pieni raha.

Vierailija
6/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on eri tilanteissa.

Sincc

Tai sitten ihmiset on erilaisia? Vai tosissasi väität että samoista tuloista ja samoilla pakollisilla menoilla joka ikinä pystyy säästämään yhtä paljon?

Vierailija
7/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIllaista ruokaa ja vaateostoksia? Tästä riippuu paljon.

Vierailija
8/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus kotiruokaa. Mulla on keliakia. Vaateostoksia, milloin lapsi mitäkin tarvitsee. Viimeksi ostin talvikengät, ne olivat kalliit n 100€ mutta ei 12v kelpaa enää ihan mikä vaan.

Vierailija
9/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus kotiruokaa. Mulla on keliakia. Vaateostoksia, milloin lapsi mitäkin tarvitsee. Viimeksi ostin talvikengät, ne olivat kalliit n 100€ mutta ei 12v kelpaa enää ihan mikä vaan.

Olisit ihan hyvin voinut hankkia lapsellesi halvat kengät. Köyhällä ei ole varaa nirsoilla. 

Vierailija
10/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä saa noin surkeata palkkaa? :o

Vierailija
11/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä saa noin surkeata palkkaa? :o

Yrittäjänä.

Vierailija
12/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saisi kyllä moni muukaan noin vähillä tuloilla. Ole ylpeä, jos tulet ees jotenkin toimeen ja huolehdit vielä muistakin. Ei se raha tuo sitä onnea, ehkä joskus tulevaisuudessa voit sit säästää ja suunnitella taloutta pidemmällekin?

Vierailija
13/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ihan hyvin voinut hankkia lapsellesi halvat kengät. Köyhällä ei ole varaa nirsoilla. 

Mun piti viikko/kk rahoista (maksettiin vain kotitöistä, sitä ei saanut automaattisesti) säästää jos halusin uudet hienommat kengät mitä äiti ois ollut valmis maksamaan.

Vierailija
14/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä lapsilisä.

Vierailija
15/15 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti viikko/kk rahoista (maksettiin vain kotitöistä, sitä ei saanut automaattisesti) säästää jos halusin uudet hienommat kengät mitä äiti ois ollut valmis maksamaan.

Tuo on hyvä systeemi.

On ikävää, että köyhä äiti antaa periksi lapselle joka tahtoo kalliit kengät. Sen lisäksi, että lapsi oppii nirsoilemaan turhaan, lapsi oppii myös sen että köyhän on tärkeämpää saada mieluisat kengät kuin säästää rahaa pahan päivän varalle tai vaikka tulevia opiskeluja varten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme