Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keski-ikäinen alkaisi harrastaa, että tapaisi ihmisiä

Vierailija
07.05.2014 |

Nimenomaan tähän aikaan vuodesta. Käyn talvella kansalaisopistossa, mutta ne loppuivat aikoja sitten. En kaipaa välttämättä kavereita, pärjään ilmankin, mutta haluaisin olla ihmisten ilmoilla. Teen töitä yksinäni, eikä asiakkaita ole kuin muutama kerrallaan ja heidän kanssaan asiat hoidetaan enimmäkseen sähköpostilla, joten näen työn puolesta ihmisiä aika vähän. 

Välillä huvittaa, kun työttömien syrjäytymisestä ollaan huolissaan ja siksi pitää aktivoida. Ketään ei kiinnosta yksinään töitä tekevien sosiaalinen elämä. Tiedän, itsestähän se on kiinni, mutta se, että yksi ryhmä vain on otettu tehostamisen alla, on huvittavaa. Työttömänä minulla ainakin oli aikaa harrastaa ja nähdä ihmisiä enemmän. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää, että käyn salilla, missän nyt vähän näkee ihmisiä, mutta muuten harrastukset ovat aika yksinäistä puuhaa, jos näitä voi harrastuksiksi sanoa: Käsityöt, lukeminen, sanaristikot, lenkkeily yms. 

Vierailija
2/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä, voin sanoa että muutaman olen joutunut hylkäämään, eli esim. kesäteatteritoiminta ei käy, koska se kuitenkin sitoo liikaa. Käyn välillä viikonloppuisin hoitamassa isääni, joten sellainen, missä on pakko olla säännölllisesti läsnä, on poissuljettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapepa, jos pystyt kävelemään metsässä ja haluat auttaa. Todella mukavaa lämminhenkistä porukkaa, paikalle silloin kun pystyt ja teet hyvää ohessa.

Vierailija
4/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 06:58"]

Vapepa, jos pystyt kävelemään metsässä ja haluat auttaa. Todella mukavaa lämminhenkistä porukkaa, paikalle silloin kun pystyt ja teet hyvää ohessa.

[/quote]

Hyvä ajatus, kiitos. Tutkin asiaa. ap. 

Vierailija
5/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin antaa vinkkejä, kunnes pääsin tekstissä kohtaan, jossa pidät huvittavana, että työttömistä kannetaan huolta enemmän kuin muista ryhmistä.

Ei tulisi koskaan mieleenkään ajatella, että yhteiskunnan pitäisi tarjota minulle (työssäkäyvälle) tukitoimia, koska työttömätkin saavat.

Vierailija
6/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:14"]

Meinasin antaa vinkkejä, kunnes pääsin tekstissä kohtaan, jossa pidät huvittavana, että työttömistä kannetaan huolta enemmän kuin muista ryhmistä.

Ei tulisi koskaan mieleenkään ajatella, että yhteiskunnan pitäisi tarjota minulle (työssäkäyvälle) tukitoimia, koska työttömätkin saavat.

[/quote]

Älä ymmärrä väärin, vaan lue viestini viimeinen lause ajatuksella. En ole yhteiskunnalta mitään vailla, vaan huvittunut siitä, että työttömiä halutaan estää syrjäytymästä aktivoimalla, koska työ ei takaa sosiaalista elämää. Tiedän yhden ihmisen olleen ihan harjoittelussakin, jossa hän teki töitä täysin yksin, vaikka se onkin vastoin lakia. Siihen aikaan oli vielä ns. työkkärin rahalla harjoittelua, mikä kai nykyään on poistettu. 

Vierailija
7/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:08"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
8/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:18"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
9/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa vapepan sivuja ja tämä on juuri sellaista toimintaa, mitä tarvitsen, kiitos paljon. Eli haluan vain olla ihmisten ilmoilla ja auttaa; monessa yhdistyksessä on ongelmana ollut sisäpiirit tai se, että ihmiset eivät oikeasti ole pyytettömästi mukana, mutta tämä vaikuttaa toisenlaiselta. En ole tajunnut, että sinne voi taviskin hakea. Olen luontoihminen, joten suolla rämpiminen mummoa etsimässä on ihan mun juttuni. Enkä pelkää nähdä kuollutta ihmistä. 

Vierailija
10/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu mihin vaan yhdistystoimintaan. Siellä pääsee äkkiä hallitukseen mukaan suunnittelemaan toimintaa ja osallistumaan ja järkkäämään ihan niin paljon kuin jaksaa. Valitse yhdistys mielenkiintojesi mukaan.

Vierailija
11/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:22"]Kävin katsomassa vapepan sivuja ja tämä on juuri sellaista toimintaa, mitä tarvitsen, kiitos paljon. Eli haluan vain olla ihmisten ilmoilla ja auttaa; monessa yhdistyksessä on ongelmana ollut sisäpiirit tai se, että ihmiset eivät oikeasti ole pyytettömästi mukana, mutta tämä vaikuttaa toisenlaiselta. En ole tajunnut, että sinne voi taviskin hakea. Olen luontoihminen, joten suolla rämpiminen mummoa etsimässä on ihan mun juttuni. Enkä pelkää nähdä kuollutta ihmistä. 

[/quote]

Kiva kuulla että iski. :) itse olen ainakin viihtynyt tosi hyvin.

Vapepalainen

Vierailija
12/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi aikaa niin ehdottomasti tanssia! Harrastin sitä aikoinani ja parempaa kuntoilumuotoa ja sosiaalista tapahtumaa en tiedä. Eikä siihen liittynyt edes alkoholia.

Tietty vapaaehtoistyö olisi myös mielenkiintoista

Vierailija
13/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis kiittää myös vapepa -ideasta!!!

Vierailija
14/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ideoita? Myös sellaiselle jolle luonnossa liikkuminen ei ole mieluista.

Vierailija
15/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushintaluokan ravintoloissa alkaavt juuri nyt (klo 9.10) syvälliset jutut lentää, kun aamutuoppi tekee tehtävänsä. Jos kiinnostaa,  voit mennä mukaan ottamaan terävästi kantaa esimerkiksi eurovaaleihin  ja Ukrainan tilanteeseen. Keskustelukumppaniesi asiantuntemus ei jätä kylmäksi.

Vierailija
16/16 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavatanssit/seuratanssikurssit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi