Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pyydän puolisoa tekemään erilaisia asioita kotona?

Vierailija
15.12.2020 |

Minä olen luonteeltani vilkkaampi ja tartun nopeasti toimeen. Mieheni on hidastempoisempi suunnittelija.

Mies ei (ilmeisesti?) huomaa kotona tekemistä vaativia asioita. Pyykkikasa voi odottaa kodinhoitohuoneen oven edessä, mutta hän astuu tyytyväisenä kerta toisensa jälkeen siitä yli, eikä ilmeisesti tule mieleenkään, että pyykit ovat matkalla pyykkikoriin. Pyykit nyt vain yksi esimerkki. Pöydän kattaminen, pöydän siivoaminen, jätepaperien vieminen, ne monet pienet jutut joita kotona on tehtävänä... Hän ei tee.
Kun sitten sanon, että vie samalla nuo pyykit pyykkikoriin tai että minä laitoin ruoan, katatko sinä pöydän, niin hän suutahtaa ja äyskäisee. Selvästi "komenteluni" ärsyttää.
Miten tässä tilanteessa pitäisi toimia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa hame ja pyllistää?

Vierailija
2/2 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vaihtoehdot tyyliin, laitatko ruuan vai katatko pöydän? Laitatko pyykit koneeseen vai tyhjennätkö tiskikoneen?

Tai sitten keskustelua siitä mitkä kotityöt on teille mukavia/inhokkeja. Meillä minä inhoan imurointia joten siivotessa mies yleensä imuroi. Miehelle taas ruuan laitto on inhokki joten minä teen sen yleensä (tosin kyllä mieskin saa tarvittaessa keitettyä perunat ja muutettua jauhelihan maukkaiksi lihapulliksi). Eli ajatte kotityöt sitten sen mukaan mikä toimisi teidän parisuhteessa parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla