Olen yksinäni kotona ryypännyt kuukauden
En joka päivä, en edes itse osaa sanoa kuinka usein, päivät tuntuvat niin samanlaisilta, ehkä 3-5 päivänä viikossa, 10-15 olutta/siideriä per juomispäivä. Voi jestas, näin kirjoitettunahan tuo tuntuu aika hurjalta? Missään vaiheessa krapulaa ei ole ollut, tai no nuutunut olo, muttei sen kummempaa. Kerran olemattomana krapulapäivänä tuntui kuin "elohiiri" olisi hyppinyt rinnassa, voiko se olla tosiaan vain pelkkä "elohiiri", kun sydämen kohdalla tuntui, ettei sentäs jotain rytmihäiriötä juomisen takia tms? Juon, koska arki yhtä sohvalla makaamista, juominen tuo (muka) jotain sisältöä elämään. Käyn terapiassa, olen diagnosoitu alkoholiriippuvaiseksi, koskaan en sitä ole itselleni oikeastaan myöntänyt, juominen ollut hallinnassa vuosia (nykyään kännit tosi harvakseltaan tai pari olutta harvakseltaan, viitisen vuotta sitten tilanne oli vielä että useampi pullo viinaa viikossa vuoden verran). Siis voi helevetti, taasko tämä tilanne on kääntymässä huonompaan? Kaapista löytyy Antabusta, voi miksi mä vaan jatkuvasti ajattelen, että tänään vielä kännit, huomenna aloitan Antabus-kuurin, huomenna, huomenna, huomenna, huomenna, hitto aina vaan huomenna? Ja tätä kaikkea ei tietenkään terapiassa kehtaa myöntää, vaikka siellä parin viikon välein käyn. PRKL!!!
Kommentit (34)
Tuota... Miten te rahoitatte sen juomisen ja terapian?
Haluatko myös kuolla yksin kämppääsi ja sut löydetään vasta hajun perusteella, ryhdistäydy hyvä ihminen, sul on vielä mahdollisuus muuttaa elämäs parempaan suuntaan.
Alkoholi lihottaa! Yms! Aloita lenkkeily tai jokin kunnon liikuntaharrastus, tajuat että alkoholi on turhaa. Alat kato kirjoittaa sellaista fitness-blogia! Sehän on muotia nykyään.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]
Haluatko myös kuolla yksin kämppääsi ja sut löydetään vasta hajun perusteella, ryhdistäydy hyvä ihminen, sul on vielä mahdollisuus muuttaa elämäs parempaan suuntaan.
[/quote]
Nimenomaan! Kannattaa mennä ulos kuolemaan, niin löydetään heti ja kroppakin on vielä asiallisessa kunnossa. Kuukausi - pari lämpimässä asunnossa tekee ruumiista aika ärtsyn näköisen & hajuisen.
Kertoo mun elämästäni kailen tällä hetkellä että olen kateellinen hänelle. Siitä että on niin vapaa elämä että voi dokata eikä sen suurempia murheita.
Ja ennen kaikkea on siihen vara ja pääsee terapiaankin mikä on mulle vain kaukainen haave. Olen taas valvonut yön kuolemaani toivoen :(
Nyt en meinaa jaksaanousta sängystä antamaan aamupalaa lapsille. Voi luoja, miten mä selvän tästä päivästä? Mä en jaksa, en pysty.
Kohta saat ap. haimatulehduksen tai maksa pamahtaa. Sitten on myöhäistä miettiä! Tiedän muutamankin mohin sairauksiin kuolleen ja ne tulee sitten yhtäkkiä!
Koita päästä eroon vaan. Ota vaikka kerran viikossa vaan.
Lisää viina, silmät vielä liikkuu.
Ota sitä Antabusta nyt. Tsemppiä riippuvuuden kanssa! Tiedäthän, että hoitoa ja vertaistukea on tarjolla.
Minkä ikäinen olet? Oletko nainen vai mies?
Ilmeisimmin et käy töissä. Kuinka saat rahaa juomiseen?
Millainen vointisi on muuten?
Tapaatko lainkaan muita ihmisiä?
Miksi olet tuossa tilanteessa nyt?
Eihän sulla ole lapsia? Jos ei, niin anna mennä vaan.
Kyllä kuullostaa, että on menossa pahemmaksi. Etkö ole rehellinen terapeutille, ettei tarvitse lopettaa juomista?
Mitä nämä sekopäiset viestit on. 10-15 siideriä tai olutta yhdessä illassa on ihan tajuton määrä. Pystytkö käymään töissä? Oletko nainen?
Joka toinen viikko tapaaminen ei ole terapiaa. Kannattaisi yrittää päästä kunnon hoitoon. Mutta sitä ei saa julkiselta.
Vasta luin vastauksia, mutta vastailen huomenna paremmin, uni painaa taas tämänkin tissutteluillan jälkeen, blaah...
ap.
Vastausta hieman myöhässä...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:44"]
Minkä ikäinen olet? Oletko nainen vai mies?
Ilmeisimmin et käy töissä. Kuinka saat rahaa juomiseen?
Millainen vointisi on muuten?
Tapaatko lainkaan muita ihmisiä?
Miksi olet tuossa tilanteessa nyt?
[/quote
Nainen, 28v. Masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta en ole pariin vuoteen kokenut olevani masentunut. Ehkä olenkin, mutten myönnä sitä itselleni? Arkisten asioiden aloittaminen ja tekeminen on hankalaa, teen kyllä mutta viimetingassa ja pakolla. Olen jotenkin linnottautunut kotiini, mutta mieliala on perustasainen. Ihmisiä ei kauheasti ympärillä ole, koostuivat aikaisemmin lähinnä ryyppykavereista joihin oli parasta laittaa välit poikki. Muutama hyvä ystävä jäi mutta asuvat kaukana. Viihdyn kyllä omassakin seurassani, en kaipaa hirveästi ihmisiä ympärilleni.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:45"]
Eihän sulla ole lapsia? Jos ei, niin anna mennä vaan.
[/quote]
Ei ole lapsia. Mutta ei huvittaisi pilata tulevaisuutta ryypäten saamatta lapsia.
ap.
Ei sinun terveys tule kauaa kestämään. Juot valtavia määriä ja vielä naiseksi. Minkä kokoinen olet? Olet todella isossa riskissä saada diabeteksen, haima ja maksatulehduksen, jne. Olet alkoholisti ja tarvitset apua. Haluatko uhrata elämäsi jo noin nuorena? Käy heti huomenna keskustelemassa terveydenhoitajan kanssa asiasta, hän laittaa sinulle lähetteen eteenpäin. Terv. sairaanhoitaja
Up