Onko sinulla lapiomaiset vai talttamaiset etuhampaat?
Jos etuhampaittesi takapinta on kuopalla, sinulla on lapiomaiset hampaat, ja jos etuhampaittesi takapinta on suora, sinulla on talttamaiset hampaat. Talttamaiset hampaat ovat eurooppalaisilla paljon harvinaisemmat kuin lapiomaiset. (Tiede 2/2014) Ovatko sinun hampaasi lapiomaiset vai talttamaiset?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:17"]
Yläetuhampaat kuluvat takaa, kun hankaavat aina alahampaisiin ja kuluvat sitten koveriksi takaa.
[/quote]
Ei mun etuhampaat ainakaan oo kuluneet takaa, vaikka lapiot onkin...
Ihan selvät lapiot :)
Ja hiukset ovat punaiset niin olenko viikinki vai irlantilainen vai mikä perimältä?
Mäkin luin ton jutun, ja se oli kyllä niin päin että lapiomaiset hampaat ovat harvinaisempia eurooppalaisilla... itselläni on sellaset, oon siis harvinaisuus!
Me ei ollakaan eurooppalaisia vaan scandinaaveja! Miksi sikaflunssarokotteesta tuli narkolepsiaa koska eroamme geneettisesti.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:02"]
Mäkin luin ton jutun, ja se oli kyllä niin päin että lapiomaiset hampaat ovat harvinaisempia eurooppalaisilla... itselläni on sellaset, oon siis harvinaisuus!
[/quote]
Näin. Mulla on lapiot myös, mutta suomalaisen veren lisäksi mussa virtaa ainakin P-Amerikan intiaanien sekä romaniverta, eli ei lapiot sinänsä yllätys kun jutun luin.
Yläetuhampaat kuluvat takaa, kun hankaavat aina alahampaisiin ja kuluvat sitten koveriksi takaa.
Mulla on lapiohampaat. On myös pienet rinnat ja paksut hiukset. Vaikka näytänkin ensisilmäyksellä suomalaiselta, mun esi-isät on kai sit Siperiasta tai jostain. Mun isässä on vielä enemmän aasialaisia piirteitä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:33"]
Mulla on lapiohampaat. On myös pienet rinnat ja paksut hiukset. Vaikka näytänkin ensisilmäyksellä suomalaiselta, mun esi-isät on kai sit Siperiasta tai jostain. Mun isässä on vielä enemmän aasialaisia piirteitä.
[/quote]
Mulla samat ominaisuudet! Olis kyllä jännä tietää, mistä päin esivanhemmat on kotoisin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:11"]
Me ei ollakaan eurooppalaisia vaan scandinaaveja! Miksi sikaflunssarokotteesta tuli narkolepsiaa koska eroamme geneettisesti.
[/quote]
Tämähän on jännittävää. Ovatkohan lapiohampaat siis scandinaaveille tyypillinen piirre? Olemmeko me scandinaavit geneettisesti lähempänä neandertaaleja ja pystyihmisiä kuin muut eurooppalaiset?