Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vr:n veturilaiset tai muut netistä lippuja ostaneet

Vierailija
06.05.2014 |

Jos ostan lippuja netin kautta ja maksan ne eikä minulla ole tulostusmahdollisuutta, onko lippuja mahdollista esim. lunastaa vaikka junamaatista? 

haluaisin saada veturilaisen edut käyttöön, vaikken tulostinta omistakaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voit tilata liput tekstiviestinä kännykkääsi. Konduktööri sitten lukee QR-koodin ihan samalla tavalla kuin tulostetusta paperilipusta. Näin teen itse ja hyvin toimii.

Vierailija
2/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen liput, ihan turha tulostella niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen pitää sitten olla sellainen, jossa on nettiyhteys. Harvassa kai on sellaiset, joissa ei ole, mutta niitäkin vielä on. Eli lippu pitää saada kännykällä myös auki. Joskus on ollut samassa vaunussa ihmisiä, jotka eivät sitä kännykkälippuaan pystykään aukaisemaan, mutta jotenkin ovat saaneet asian selvitettyä. Asemalta voi ostaa veturilaisen hintaan lippuja, tarvitsevat vain tietosi lippuja ostaessa. 

Vierailija
4/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se kännykkälippu ei olekaan tekstiviesti?

Vierailija
5/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lipun voi käsittääkseni lunastaa myös aseman lipunmyynnistä.

Vierailija
6/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkälipussa (tekstari) on linkki, jota painamalla kännykän selain avaa koodin. Jos ei sattuisi toimimaan, tekstarissa on myös koodi, jonka konnari voi naputella päätteeseensä. Itse avaan aina etukäteen sen sivun ja otan kuvankaappauksen koodista, mutta aina se on toiminut.

Vierailija
7/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vielä rautalangasta väntäen: tekstari siis riittää? Konnari voi siis lukea myös sitä? 

Kännykässäni on netti, mutta kuka kummassa niihin yhteyksiin voi aina luottaa... En haluaisi, että lippuihin laittamani rahat menevät kankkulan kaivoon.

Vierailija
8/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa pitää olla nettiyhteys = älypuhelin

Vierailija
9/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kännykkään joku koodi ja konnarille riittää se?

Vierailija
10/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin, että periaatteessa tekstariko riittää? Jos siis sitä yhteyttä ei jostain syystä päälle tulekaan. Netti on kännykässä, eli on älypuhelin.

Onko kännykän käyttöjärjestelmällä väliä? kännykässäni on sellainen harvinaisempi, jota ei nykyisin juuri ole. Minun kännykkämallissani kyllä on.

Vierailija
11/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin palveluihin käyttöjärjestelmillä on väliä, tästä en tiedä.

Vierailija
12/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voi sen kyllä lippuautomaatistakin lunastaa, saat varausnumeron jolla sen saa. Mutta silloin lippu on tosiaan noudettava itse lipunmyynnistä tai automaatista, eli ei saa enää myöhemmin kännykkään tms.

Vierailija
13/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 18:17"]

Siis tarkoitin, että periaatteessa tekstariko riittää? Jos siis sitä yhteyttä ei jostain syystä päälle tulekaan. Netti on kännykässä, eli on älypuhelin.

Onko kännykän käyttöjärjestelmällä väliä? kännykässäni on sellainen harvinaisempi, jota ei nykyisin juuri ole. Minun kännykkämallissani kyllä on.

[/quote]

Voit vaikka ladata sen lipun valmiiksi auki puhelimeesi, jos pelkäät yhteyden pätkivän.

Vierailija
14/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:36"]

Puhelimen pitää sitten olla sellainen, jossa on nettiyhteys. Harvassa kai on sellaiset, joissa ei ole, mutta niitäkin vielä on. Eli lippu pitää saada kännykällä myös auki. Joskus on ollut samassa vaunussa ihmisiä, jotka eivät sitä kännykkälippuaan pystykään aukaisemaan, mutta jotenkin ovat saaneet asian selvitettyä. Asemalta voi ostaa veturilaisen hintaan lippuja, tarvitsevat vain tietosi lippuja ostaessa. 

[/quote]

Oma teinini kulkee paljon junassa ja olen ohjeistanut avaamaan sen lipun jo asemalla valmiiksi. Junassa kun tosiaan ei netti aina toimi.

Vierailija
15/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipun saa siis joko sähköpostiin tai mobiiliin.

tai sen voi lunastaa Vr:n palvelupisteestä tai lippuautomaatista

Vierailija
16/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä avaan sen lipun aina heti ostettuani kännykässä ja tallennan sen nettisivun kokonaisena puhelimeen. Ei tarvi pitää nettiyhteyttä päällä ja kun on vaihtoväli, niin niitä sivuja olisi lisäksi kaksi.

Vierailija
17/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:41"]

Niin ja voi sen kyllä lippuautomaatistakin lunastaa, saat varausnumeron jolla sen saa. Mutta silloin lippu on tosiaan noudettava itse lipunmyynnistä tai automaatista, eli ei saa enää myöhemmin kännykkään tms.

[/quote]

Veturilainen saa lippunsa toimitettu vaikka kuinka monta kertaa tahaansa kanta-asiakas sivuilta. 

Vierailija
18/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, saa siis lunastettua automaatista ta peräti sähköpostiin (voi printata tarvittaessa vaikka töissä). Kiitos tiedosta. Taidan olle fossiili, kun tuo kännylippu hirvittää.

Vierailija
19/19 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas avaan kännnylipun etukäteen ja tallennan sen qr-koodin kuvana puhelimeen. Kerran kävi niin, että vaikka olin avannut sivun jo asemalla auki, niin puhelin alkoi jostain syystä ladata sivua uudelleen kohdassa, jossa oli todella huono yhteys. Konnari onneksi kävi ensin muun vaunun läpi ja palattiin sitten asiaan uudestaan, mutta sen verran inhottava oli paniikin tunne, että nykyään teen noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme