Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimia tässä tilanteessa? (ehkä ihastunut naapuri)

Vierailija
06.05.2014 |

Minulla on naapuri, joka on melkolailla erikoinen. Korostaa omaa itsetuntoaan, kertoo tarinoita kuinka on varma että jotkut naiset ovat hänestä kiinnostuneita, ylikorostuneesti tuo "muka" vaatimattomana itseään esiin, lukutoukkamainen nörtti tyyppi. Jutut naisille ovat ihan yli hilseen, kiinnostunut kovin triviaaleista marginaalijutuista ja -ilmiöistä, miehisistä ja tekniikkaan liittyvistä lähinnä, en yleensä oikein käsitä kun linkittää jotain juttuja Facebookissa, mutta vastailen nätisti, koska hän on vähän reppana. Sosiaalisesti aika erikoinen, ulkonäöltään hyvinkin erikoinen. Koitan olla ystävällinen, mutta suht lyhytsanainen, koska omalta puoleltani juttu ei vaan lähde lentoon niin millään.

Olen sinkkuuntunut tässä pari kuukautta sitten, avomieheni muutti pois. Nyt tuo saman rapun mies laittaa todella paljon viestiä Facebookin kautta. Ystävällisesti olen sanonut, että nyt on mukava olla hetki ihan itsekseen ja kasailla itseään erosta, muka "muuten vaan" jonkun hänen selkeästi flirttailevan ja ehdottelevan viestin jälkeen.

Tuntuu välillä, että tämä tyyppi on kaikkialla. Hän ilmestyy yhtäkkiä bussissa, kaupassa, pyykkituvassa, kadulla, jotenkin koko ajan tuntuu, että törmään häneen. No törmäsin sitten taas rappukäytävässä eilen. Ja se oli tosi outo kohtaaminen, mies tönäisi kun jotenkin todella oudosti "horjahti" rapuissa. Mun ostoskassini tippui lattialle, kamat levisivät ja yksi kermaviili hajosi, mutta ei sen kummempaa. Mies oli aivan hurjan kiihkoissaan, että nyt hänen TÄYTYY SAADA tämä hyvittää! Hänen on pakko tarjota minulle lounas vähintään! Että se on vähintä mitä voi tehdä.

En halua tuon kaa syömään, enkä yhtään mitään. Jankkaa nyt, että tuollaiset asiat pitää voida hyvittää, että hän tekee sen OIKEIN MIELELLÄÄN. Voi helvetti kun tuntuu, että tahallaan paisko mun kassit lattialle, että on syy lähteä syömään ja lavastaa noi treffit jokskin hyvitysillalliseks.

Mitä sanon? Oon aivan liian kiltti ja toi on tosi sinnikäs. Olen jo sanonut kerran, että en ole hänestä kiinnostunut. Vituttaa. Tekis mieli sanoa vaan, että jos haluut hyvittää ni osta mulle uus kermaviili.

Anteeksi pitkä avautuminen, tuntuu jotenkin vaan työläältä kun aina kun poistuu kotoaan toivoo vaan, ettei toi ilmesty jostain nurkan takaa..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh... Kuulostaa kaikin puolin aivan helvetin sekaiselta kuviolta. Sekä sinä että miehesi ja tuo ihme hyypiö. Huh huh...

Vierailija
2/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot, että kiitos, mutta valitettavasti kieltäydyn lounaasta/päivällisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:34"]

No sanot, että kiitos, mutta valitettavasti kieltäydyn lounaasta/päivällisestä.

[/quote]

Kun tää on astetta vaikeampi. Olen monesti jo sanonut, mutta kuten sanoin, hän VAATII ja se on hänen VELVOLLISUUTENSA nyt tämä minulle hyvittää. Hyvittäis parhaiten sillä kun ei olis olemassakaan.

En oikein tiedä mitä seurais, jos poistaisin Facebook-ystävistäni, jotenkin eristäisin kokonaan. Kun harmitonhan toi periaatteessa on, mutta olen tosi vaivaantunut aina kun törmään. Ja asutaan vielä samassa talossa, mikä tekee vaikeaa tosta.

Oikeasti ahdistaa koko tyyppi, käy niin iholle. Miten tollasten ei-vaarallisten "stalkkerien" kanssa toimitaan? Jos tota termiä nyt voi tässä käyttää.

Vierailija
4/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä enää noteeraa sen facebook-viestejä. Jos kysyy treffeille niin aina kieltäydyt.

Vierailija
5/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:38"]

Äläkä enää noteeraa sen facebook-viestejä. Jos kysyy treffeille niin aina kieltäydyt.

[/quote]

Jos olen vastaamatta (enkä siis poista FB-ystävistä), niin mitä sanon kun tuo satavarmasti tulee parin päivän sisällä viimeistään vastaan?

Auttaisiko, jos saisin voimia tästä kiltistä hymyilevästä tyylistäni irtautumiseen ja vaan todella tiukasti sanoisin, että jätä mut rauhaan ja piste, kun et mun ystävällisiä vihjailuja ymmärrä.

ap

Vierailija
6/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois äläkä enää koskaan harjoita sosiaalista elämääsi minkään naapurin hyypiön kanssa niin vältät tuollaiset tilanteet jatkossakin.

Vierailija
7/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sen vaatimuksiin, että asia kuittaantuu kun hän ostaa sulle uuden kermaviilin. Oikeasti se oli hyvä idea.

Äläkä ole liian kiltti. Sulla on perustuslaissakin taattu oikeus elää rauhassa.

Vierailija
8/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:41"]

[/quote]

Jos olen vastaamatta (enkä siis poista FB-ystävistä), niin mitä sanon kun tuo satavarmasti tulee parin päivän sisällä viimeistään vastaan?

Auttaisiko, jos saisin voimia tästä kiltistä hymyilevästä tyylistäni irtautumiseen ja vaan todella tiukasti sanoisin, että jätä mut rauhaan ja piste, kun et mun ystävällisiä vihjailuja ymmärrä.

ap

[/quote]

Sä voit sanoa, että olet kyllä huomannut miehen kiinnostuksen ja valitettavasti kiinnostus ei ole molemminpuolista. Ihan rauhallisesti ja ystävällisesti. Että moikataan kun tavataan, mutta siinä kaikki.

Vierailija
9/17 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mua niin ahdistaa lähteä mihinkään kun olen epäsosiaalisella ja huonolla tuulella, että oikeasti mietin, että muutanko pois ton yhden ihmisen takia. Mutta sitten tulee raivo, että mitä se tulee pilaamaan mun elämäni, oon hänelle ollut vaan ystävällinen ja silti tekee mun elämästäni näin työlästä. Eihän tollaseen voi vaikuttaa kuin itse, kun ei se kuitenkaan uhkaile vaan päinvastoin :/

Tosi naurettavaa välillä suunnilleen juosta rappukäytävän läpi sormet ristissä, että älä nyt hemmetti satu samaan aikaan taas vastaan. Pitkät ja jonninjoutavat keskustelut aina käytävä, puhuu lähellä kasvoja suunnilleen naamaan sylkien ja yli-innokkaana ja jotenkin tulee olo, että onkohan sillä kaikki ihan ok päässänsä.

Kai pitäs oppia vaan taputtaan samantien olalle ja sanoo, että juu nyt on kuule kiire ei ehi jutteleen ja moikka. :/

Vierailija
10/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:48"]

Välillä mua niin ahdistaa lähteä mihinkään kun olen epäsosiaalisella ja huonolla tuulella, että oikeasti mietin, että muutanko pois ton yhden ihmisen takia. Mutta sitten tulee raivo, että mitä se tulee pilaamaan mun elämäni, oon hänelle ollut vaan ystävällinen ja silti tekee mun elämästäni näin työlästä. Eihän tollaseen voi vaikuttaa kuin itse, kun ei se kuitenkaan uhkaile vaan päinvastoin :/

Tosi naurettavaa välillä suunnilleen juosta rappukäytävän läpi sormet ristissä, että älä nyt hemmetti satu samaan aikaan taas vastaan. Pitkät ja jonninjoutavat keskustelut aina käytävä, puhuu lähellä kasvoja suunnilleen naamaan sylkien ja yli-innokkaana ja jotenkin tulee olo, että onkohan sillä kaikki ihan ok päässänsä.

Kai pitäs oppia vaan taputtaan samantien olalle ja sanoo, että juu nyt on kuule kiire ei ehi jutteleen ja moikka. :/

[/quote]

Ehkä toi ihminen tuli juurikin sun elämääsi, jotta oppisit pitämään puolesi. Kaikilta voi oppia jotain! 

Muista, että

-sinun ei tarvitse jaaritella ja jutella jos et itse halua,

-sinun ei tarvitse suostua treffeille/hyvityksen kohteeksi,

-sinun ei tarvitse vastailla enää viesteihin jos et halua.

Sen sijaan sinä voit kohteliaasti, mutta päättäväisesti kieltäytyä ja sanoa, että haluat että sinut jätetään rauhaan. Jos tämä ei auta, ryhdyt pitämään kirjaa tapahtumista ja viime kädessä otat yhteyttä poliisiin. Ahdistuksessa ei tarvitse elää.

Vierailija
11/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:41"]

[/quote]

ap

[/quote]

Säädät tän naapurin omaksi ryhmäkseen FB:ssä niin, ettei hän nää päivityksiäsi, kommenttejasi eikä mitään mitä teet FB.ssä. Et myöskään vastaa mitään hänelle mitään. Jos kyselee asiasta livenä, kerrot että pidät nettitaukoa tms. Jos pyytää treffeille niin kieltäydyt. Kyllä se kiinnostus vähitellen laimenee.

Vierailija
12/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex luultavasti tulisi lyömään hyypiötä nyrkillä ohtaan...

Vierailija
13/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja on tullut. Tosiaan piilotat omat facebook-päivityksesi siltä nyt välittömästi. Rapussa tai muualla törmätessä sanot aina että on kiire, tai et sano mitään muuta kuin moi ja jatkat matkaasi. Jos se tyyppi kerran sua kiusaa, voit pitää puolesi ja olla alistumatta. Älä ainakaan mene mukaan mihinkään sanallisiin kiertokaarteluihin ja jää jankkaamaan sen kanssa, vaan sanot vaan että ei sovi ja häivyt paikalta. Sä itse tavallaan mahdollistat tuon tilanteen jatkumisen, jollet nyt aktiivisesti ala pitää puoliasi. 

Oikeasti, mitä velkaa sä olet sille, niin että on pakko jäädä juttelemaan jos se haluaa. Sen kun jatkat matkaasi vain! 

Vierailija
14/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Säädät tän naapurin omaksi ryhmäkseen FB:ssä niin, ettei hän nää päivityksiäsi, kommenttejasi eikä mitään mitä teet FB.ssä. Et myöskään vastaa mitään hänelle mitään. Jos kyselee asiasta livenä, kerrot että pidät nettitaukoa tms. Jos pyytää treffeille niin kieltäydyt. Kyllä se kiinnostus vähitellen laimenee.

[/quote]

Tämä oli loistava vinkki! Just toi että "pidät nettitaukoa" :) Tässä oma kokemukseni. Mulla oli myös harmiton häiriköijä, josta oli hankala päästä eroon, kun en halunnut ola tyly ja hän vaikutti yksinäiseltä. Hän aina aloitti FBssa keskustelun jostain jonninjoutavasta, jos olin linjoilla ja kilttinä tyttönä tietty vastasin kohteliaasti - ja siinä meni helposti koko ilta joristessa tai työpäivä häiriintyi. Raivostutti, kun aina sai pelätä sen keskustelun kilahtavan, kun halusi olla linjoilla "livenä" ihan muille tyypeille kuin sille! Siirsin hänet sitten tuonne rajoitettuun profiiliin kylmästi, kuten esim. pomonikin. Se helpotti omaa oloa kun ei aina tarvinnut pelätä hänen kommentoivan statusta tai hölisevän niitänäitä. Yhteydenotot inboxiin harvenivat, kun saattoi leikitellä ettei ollut FBssa kuin kerran viikossa. Kaikki yhteydenpito katkesi, kun laitoin muutaman kuukauden päästä olevani parisuhteessa (niin kuin sitten olinkin).

Vierailija
15/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan tosiaan ainakin lopettaa hymyily, jutustelu, fb yhteydenpito jne. Jos tyyppi on jotenkin vähänkin harhainen (ajattelee että tytöt juoksee perässään jne) niin tulkitsee aika varmasti kaikki pienetkin eleet niin että olet kiinnostunut.

Oman käytöksesi pitää tukea sitä viestiä että et halua häntä elämääsi. Sosiaalisesti normaali ihminen ymmärtää jos sanot hymyillen ettei treffit kiinnosta, kiitos kuitenkin. Epätoivoinen tyyppi koittaa siitä hymystä vielä rakennella jotain. Sosiaalisesti taitamaton ja epätoivoinen tyyppi ei näe muuta kuin sen hymyn.

Sisäistä itse ensin se ettei naapuri näe asiaa kuten sinä vaan että hän oikeasti toivoo teille jotain yhteistä tulevaisuutta ja ei hän omasta mielestään sinua piinaa. Verrattuna yleiseen itkemiseen naapuri on tietysti harvinaisen sinnikäs mutta sama idea pätee kun muuallakin, et tietenkään hymyile ja jutustele mukavia ja käy treffeillä millään verukkeella (epätoivoisten) miesten kanssa joista et ole kiinnostunut. Itse ainakin olen sitä mieltä ettei sellainen edes ole mitenkään kilttiä, kilttiä pidemmän päälle on se että tekee kaikkensa ettei luo turhia (harhaisia) toiveita koska vaikka oli omasta mielestä mikä ihme tyyppi niin yhtälailla ja vielä pahemmin kärsii turhissa toiveissaan. Tuossa tilanteessa kukaan ei enää saa mitään siitä että yrittäisit vielä olla mukava tms.

Vierailija
16/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:ssä rajoitettuun ryhmään siirtäminen oli loistava idea.

Jos et viitsi suoraan sanoa ettet ole kiinnostunut, esitä aina todella kiireistä kun näet kaupassa, rappukäytävässä tai missä sitten törmäättekään. Esitä vaikka että sun täytyy tehdä kotona töitä tai siskon kesähäihin väsätä hääkoristeita tms. Kieltäydy kaikista ravintolaehdotuksista kiireisiisi vedoten. Jos lähettää FB:ssä yv:tä, vastaa päiviä myöhässä taas kiireisiisi vedoten.

Vierailija
17/17 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 17:31"]

No ohhoh... Kuulostaa kaikin puolin aivan helvetin sekaiselta kuviolta. Sekä sinä että miehesi ja tuo ihme hyypiö. Huh huh...

[/quote]

Täh? Mistä kohtaa ap:n ja eksänsä juttu kuulostaa sekaiselta kuviolta? Ovat eronneet ja mies on muuttanut pois... Mitä sekavaa siinä on?