Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketuttaa tämä vuokra-asunto niin

Vierailija
06.05.2014 |

Olen umpikujassa, en voi muuttaa mihinkään koska ei ole tarpeeksi tuloja oman asunnon hankintaa ja toisekseen lapsenkin olisi hyvä käydä peruskoulu loppuun samassa koulussa. Asun pienessä vuokra-asunnossa ja olen täysin menettänyt halun edes siivota sitä. En tiedä mitä teen. Tuntuu, että olen pakotettu asumaan tässä kylmässä luukussa hamaan hautaan asti. Anteeksi tämä valitus mutta olo tuntuu tältä juuri nyt.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä ihme...ainakin sulla on katto pään päällä. kehtaatkin nillittää.

Vierailija
2/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:41"]

No voi hyvä ihme...ainakin sulla on katto pään päällä. kehtaatkin nillittää.

[/quote]

kiitos. Totta, että onhan tämä parempi kuin veneen alla asuminen. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit siitä asunnosta oikein viihtyisän? Siivoat. Kysyt vuokranantajalta, saatko maalata seinät ja katot (yleensä saa, jos käyttää normaaleja neutraaleja värejä), se tekee jo ihan uuden fressin ilmeen. Ja sitten sisustat, laitat kivat verhot ja matot ja kukkia pöydälle.

Vierailija
4/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi toista vuokra-asuntoa?

Vierailija
5/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 13:44"]

Mitä jos tekisit siitä asunnosta oikein viihtyisän? Siivoat. Kysyt vuokranantajalta, saatko maalata seinät ja katot (yleensä saa, jos käyttää normaaleja neutraaleja värejä), se tekee jo ihan uuden fressin ilmeen. Ja sitten sisustat, laitat kivat verhot ja matot ja kukkia pöydälle.

[/quote]

niin. Jotenkin vain veto poissa kaikin tavoin. Voisihan sitä totta kai yrittää parhaansa tässä tilanteessa. 

Vierailija
6/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa siltä että on tyytymätön vaikka asuisi missä vaan. Nillittäminen on kivaa.

Vierailija
7/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallaan ymmärrän sua. Meillä on ollut monta vuotta suunnitelmissa muutto, mutta aina milloin mistäkin syystä on jouduttu lykkäämään sitä. Joskus on turhauttanut samalla tavalla.

Mutta jos sulla on pieni vuokra-asunto, niin varmaan siinä on myös pieni vuokra? Pienemmät menot kuitenkin varmaan kuin toivomassasi isommassa asunnossa. Ajattele kuinka paljon edullisemmin pystyt vielä asumaan ja säästä tuo erotus vaikka eri tilille. Voit edes fiilistellä säästämääsi rahasummaa ja suunnitella mitä voit sillä sitten joskus hankkia.

Tällä keinolla minä olen elämäni aikana kestänyt ties mitä lääviä asuntoina. Vaikka niillä ei ole suurempia voinut hankkia, olen tiennyt, että jokainen kymppi ja satanen kertyy pottiin ja lopulta joskus sillä saa vielä jotain parempaa, vaikka välillä kerääntyminen on tuntunut tuskaisen hitaalta.

Vierailija
8/8 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut koko aikuiselämäni vuokralla, ja aina tasaisin väliaijoin tuskastunut asuntoon. Oli se millainen tahansa, koska olen asunut sekä ihan uudessa rivarissa että huonokuntoisessa kerrostaloasunnossa jne. Milloin on imastointi ollut ihan mitätön, tai pohjaratkaisu pyllystä, tai asunto liian pimeä tai sitten vastaavasti liian valoisa. Just tällaiselle luonteelle vuokra-asuminen passaa oikein hyvin, kun sitä täydellistä asuntoa ei varmaan ole olemassakaan, ja ärsyttäisi tietää, että on ihan naimisissa sen asunnon kanssa.

Ja ikinä se ärtymys ei ole oikeasti johtunut siitä asunnosta vaan aina jostain muusta elämän kriisistä. Vuokra-asunnonkin saa ihan kivaksi jo sillä että irrottaa verholaudat ja laittaa tilalle verhotangon, maalaa vähän seiniä  tai laittaa sisustustarroja tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi