Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele gyneä pk-seudulta reilu 40-v endottarelle

Vierailija
05.05.2014 |

Lapsettomuushoitoja käyty vuosikaudet ja lopetettukin 1,5 vuotta sitten ja nyt olisi jo korkea aika tsekkauttaa tilanne gynellä. Tarkoituksena siis paitsi rutiinitutkimus, myös mahdollinen e-pillereiden aloittaminen endolääkityksenä (lapsettomuushoitojen aikaan välillä söin pillerikuureja, lääkäristä riippuen), papa-koe yms ja ylipäätään pidempiaikaisen vakilääkärin löytäminen.

Viimeaikaiset gynekäynnit tapahtuneet siis naistenklinikalla ja väestöliitossa lapsettomuushoitojen (ja onneksi yhden raskauden ja synnytyksen) merkeissä. Keskivaikea-vaikea endometrioosi kyseessä ja melko lailla oireeton ollut viime vuodet, mutta nyt on alkanut pikkuhiljaa tulla erilaisia tuntemuksia. 

Suosittele siis gynekologia, mieluiten naista, pääkaupunkiseudulta. Ja nimenomaan sellaista, joka tietää miten kannattaa "hoitaa" tän ikäistä endometrioosipotilasta.

saa kertoa myös omia kokemuksia taudista tässä iässä ja erityisesti kiinnostaa e-pillerit hoitomuotona. Lukuisia lapsettomuuslääkäreitä on tässä ehditty tavata ja osa suosittelee e-pillereitä endon kurissapitämiseksi ja toiset taas kysyy että halutaanko sitä lapsia vai ei, jos kyseiseen toisen lääkärin suosittelemista e-pillereistä... No nyt olen vakuuttunut, että ei niitä lapsia vaan taida enää tulla luomuna, kun ei ole tähänkään mennessä (12 vuotta) iloista yllätystä tapahtunut. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Siren-Nikkanen, ihan paras!

Vierailija
2/6 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

endotar [X]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita suosituksia... ?

Vierailija
4/6 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta Saarinen. Paras.

Vierailija
5/6 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

t.ap

Vierailija
6/6 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen kanssa  Leena Siren-Nikkasta Mehiläisestä. Minulla ei ole kyllä kokemusta lapsettomuusasiasta.