Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairaanhoitaja, joka aikoo viettää joulua oman perheen kanssa, eikä olla muiden tavoitettavissa

Vierailija
13.12.2020 |

En aio vastata puheluihin mm. työpaikoilta tai muualta, vaikka jouluna olisi millainen koronatilanne. Minulla on vapaa-aikani ja minulla on myös sen verran itsekunnioitusta, etten ole muiden käskytettävissä.

Kysyttävää?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on huolestuttavaa, miten ulalla jotkut ihmiset ovat omien oikeuksiensa suhteen työelämässä. Moni ihan todella luulee, että työpaikalla on oikeus soitella kesken vapaiden, että tulepas tänään ja huomenna töihin, kun toi toinen jäi saikulle ja nyt kaivattais vähän apua, eikä kukaan muu vapaalla oleva suostunut. Valitettavasti tällainen systeemi varmaan jatkuu ihan niin kauan, kuin tämä hiljaa hyväksytään.

Eikä hoitoala ole edes ainoa. Olin joitain vuosia sitten vähän nuorempana kaupassa töissä. Kauppiaalla oli tapana silloin tällöin soitella vapaalla oleville työntekijöille, jos jossain vuorossa ei ollutkaan tarpeeksi tai lainkaan työntekijää. Syitä näihin tarpeisiin oli mokat vuorolistoissa ja sairastapaukset. Minä opin olemaan jo alusta asti vastaamatta näihin puheluihin, mutta pari työkaveria aina tunnollisesti vastaili. Joskus jopa singahtivat töihin kesälomiltaan, mökiltä toiselta paikkakunnalta tai perheen kanssa vietetystä rantapäivästä. Toki tämä vaati veronsa ja yksikin työkaveri kerran itki, kun ei voi suunnitella mitään omia menoja, koska milloin tahansa voidaan soittaa töihin.

En tiedä, miten tilanne kehittyi, koska pääsin samana kesänä opiskelemaan enkä enää ollut siellä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla