Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairaanhoitaja, joka aikoo viettää joulua oman perheen kanssa, eikä olla muiden tavoitettavissa

Vierailija
13.12.2020 |

En aio vastata puheluihin mm. työpaikoilta tai muualta, vaikka jouluna olisi millainen koronatilanne. Minulla on vapaa-aikani ja minulla on myös sen verran itsekunnioitusta, etten ole muiden käskytettävissä.

Kysyttävää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä muuten yleensä tavoitettavissa?

Vierailija
2/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, kuka tavoittelee ja milloin. Olen, ehkä olen, tai ehkä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja otin lopputilin jo siinä vaiheessa, kun työnantaja alkoi nostella kulmakarvojaan influenssarokotteen suhteen.

Paras valintani ikinä.

Tuokoot Filippiineiltä orjattarensa.

Vierailija
4/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin muuttunut viimeaikoina tai muuttuuko se vain joulunajaksi?

Vierailija
5/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin muuttunut viimeaikoina tai muuttuuko se vain joulunajaksi?

Eipä oikeastaan.

Vierailija
6/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymyksiä joihin erityisesti kaipaisin vastausta. Sitä vaan hieman ihmettelen oliko tällä julistuksella joku pointti.

Vierailija
7/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että "sota yhtä miestä kaipaa"? Laitappa sormi lasiin, jossa on vettä, jääkö reikä, jos ei jää, niin korvattavissa olet.

Vierailija
8/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja otin lopputilin jo siinä vaiheessa, kun työnantaja alkoi nostella kulmakarvojaan influenssarokotteen suhteen.

Paras valintani ikinä.

Ihan hyvä vaihtaa alaa ihan jo siksikin, jos ei usko siihen mitä tekee, eli lääketieteeseen.

Vierailija
9/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että "sota yhtä miestä kaipaa"? Laitappa sormi lasiin, jossa on vettä, jääkö reikä, jos ei jää, niin korvattavissa olet.

En luule. Miksi niin?

Vierailija
10/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Ymmärtäisin sun päätöksen, jos olisit esim. kaupan kassa.

Mitä teet, jos joku teidän perheestä saa pahenevia koronaoireita jouluna? Odotatko seuraavaan arkipäivään? Vai oletko, että joku työkaveri on työpaikalla tavoitettavissa?

Vierailija
11/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, jos joku teidän perheestä saa pahenevia koronaoireita jouluna? Odotatko seuraavaan arkipäivään? Vai oletko, että joku työkaveri on työpaikalla tavoitettavissa?

??? Soitan ohjeiden mukaan numeroon johon on pyydetty. Jos he eivät voi antaa aikaa tälle päivälle varaan seuraavan mahdollisen.

Vierailija
12/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaoireisena hakeuduttaisiin testeihin sitten kun se on mahdollista. Akuuttitilanteissa tietty päivystykseen, jos nyt ihan kauhea tilanne olisi. Päivystäjät ja muut sairaalassa sovitusti töissä olevat ovat työajallaan, eivät vapaalla. He saavat siitä palkkaa.

Vierailija
13/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Enkä sikäli epäile etteikö hoitajissa ole omaan napaan tuijottajia, jokaiseen ammattiryhmään löytyy näitä. Lopussa vaan tuo "kysyttävää" kertoo aloituksen provoksi.

Vierailija
14/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras valintani ikinä.

Ihan hyvä vaihtaa alaa ihan jo siksikin, jos ei usko siihen mitä tekee, eli lääketieteeseen.

Tässähän ei ollut kysymys siitä, otanko rokotteet vai en, vaan siitä, että työnantaja yritti pelotella kuvittelemallaan valta-asemalla.

Täysin kaksi eri asiaa.

Vierailija
15/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Enkä sikäli epäile etteikö hoitajissa ole omaan napaan tuijottajia, jokaiseen ammattiryhmään löytyy näitä. Lopussa vaan tuo "kysyttävää" kertoo aloituksen provoksi.

Millä perusteella omasta vapaa-ajasta kiinnipitäminen olisi oman napaan tuijottamista?

Onko sekin omaan napaan tuijottamista, jos pidän oman palkkani itselläni ja käytän sen itseni ja perheeni hyväksi, enkä lahjoita palkkaani erilaisiin keräyksiin?

Vierailija
16/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Työnantaja on vastuussa siitä, että työntekijöitä/palkallisia päivystäviä on riittävästi, ettei tarvitse häiritä kenenkään vapaa-ajan viettoa.

Vierailija
17/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teet.

Vierailija
18/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronaoireisena hakeuduttaisiin testeihin sitten kun se on mahdollista. Akuuttitilanteissa tietty päivystykseen, jos nyt ihan kauhea tilanne olisi. Päivystäjät ja muut sairaalassa sovitusti töissä olevat ovat työajallaan, eivät vapaalla. He saavat siitä palkkaa.

Kai sinäkin palkkaa saisit, jos töihin joutuisit? Ja juhlapyhinä lisät. Päivystää ne lääkäritkin. Eli nyt on kai kyse siitä saako hoitajat määrätä päivystämään

Tarkentaisitko muuten vielä mitä tarkoitat joululla, aattoa, joulupäivää vai 3 päivän lomaa? Lapsuudesta muistan kuinka useimpina jouluina meidän joulun vietto alkoi aattona alkuillasta. Aamupäivän äiti oli töissä kaupassa. Vissiin jollain arvalla tai kiertävällä systeemillä joka kolmas tai neljäs aatto kotona. Ei saanut itse valita.

Vierailija
19/21 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinäkin palkkaa saisit, jos töihin joutuisit? Ja juhlapyhinä lisät. Päivystää ne lääkäritkin. Eli nyt on kai kyse siitä saako hoitajat määrätä päivystämään

Tarkentaisitko muuten vielä mitä tarkoitat joululla, aattoa, joulupäivää vai 3 päivän lomaa? Lapsuudesta muistan kuinka useimpina jouluina meidän joulun vietto alkoi aattona alkuillasta. Aamupäivän äiti oli töissä kaupassa. Vissiin jollain arvalla tai kiertävällä systeemillä joka kolmas tai neljäs aatto kotona. Ei saanut itse valita.

Yleisesti työvuorojen pitää olla ennalta tiedossa tietty aika etukäteen. Niitä keille on jouluna sovittu vapaata, ei voi lähteä soittelemaan töihin ihan niin vaan. Päivystys ja varalla oleminen, sekä niistä palkan saaminen, ovat myös täysin eri asioita kuin kotoa töihin soittelu vapaa-ajalta kesken joulunvieton.

Jouluni käsittää ajan aatonaatosta ensimmäiseen välipäivään.

Vierailija
20/21 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huolestuttavaa, miten ulalla jotkut ihmiset ovat omien oikeuksiensa suhteen työelämässä. Moni ihan todella luulee, että työpaikalla on oikeus soitella kesken vapaiden, että tulepas tänään ja huomenna töihin, kun toi toinen jäi saikulle ja nyt kaivattais vähän apua, eikä kukaan muu vapaalla oleva suostunut. Valitettavasti tällainen systeemi varmaan jatkuu ihan niin kauan, kuin tämä hiljaa hyväksytään.