Siis eikö suomalaiset tiedä mikä on pomelo?
Asutaan ulkomailla ja käydään harvakseltaan autolla Suomessa. Joskus tulee mukaan otettua kotiin muuten mätänemään jääviä ruokatarvikkeita, ollaan kuitenkin yleensä muutama viikko reissussa.
Kerran oli jäänyt kokonainen pomelo syömättä, joten otettiin se tietysti mukaan. Perillä kun iskettiin se pöydälle niin alkoi sukulaisten ihmettely että mikä se tuo on. Eivät raukat tienneet mikä on pomelo! Eikö noita sitten muka Suomessa myydä?
Kommentit (25)
Onhan noita myyty vuosikymmenet. Vähän juntimpaa väkeä teillä suvussa?
Taidat olla homelo, jos et tiedä mikä on pomelo ..
Sincc
En tiedä, missä tynnyrissä sukulaisesi ovat eläneet, mutta kyllä noita useimpien käyttämieni kauppojen hevilaareissa möllöttelee. Ihan hyvää, mutta harvemmin tulee ostettua itse. Ehkä jossain pienimmissä kaupoissa ei kuulu valikoimaan.
Loistava hedelmä. Mukava mieto greipin maku, kivan "kuiva" syötävä, ei valuvaa ja sottaavaa nestettä. Tosin vähän hankala syötävä, kun pitää kuoria ne kaikki paksut kalvot pois. Näin syksyllä ja alkutalvestahan noita on paljon ja edullisesti myynnissä, ostetaan usein.
En tunnistaisi, en ole koskaan ostanut. Ei taida olla suomalaisten ostamien hedelmien top20 listalla
Sivettikissankahviako te hienohelmat lipittelette?
Hyvä kun muistit. Meillä odottaakin keittiössä pomelo. Odottanut jo päiviä kylmässä.
Syödään aina silloin tällöin. Jo vuosia syöty.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla homelo, jos et tiedä mikä on pomelo ..
Sincc
.....oisko sama kuin pöhelö...
pam pam pamela, ai ku sie oot sitte ihana
Vaimoni nimi on Pomelo, joten turha tulla tänne pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni nimi on Pomelo, joten turha tulla tänne pätemään.
Iskivät vaimosi pöydälle?
Tuoreita elintarvikkeita ei saa tuoda ulkomailta Suomeen.
Ja täälläkin myydään pomeloita.
Minä olen suomalainen ja tiedän. Ap:n suomalaiset sukulaiset eivät tiedä. Ap on nyt vaikean kysymyksen ääressä, koska toisaalta todistin juuri, että tietävät, mutta ap itse todistaa, että eivät tiedä. Sitäpä voitkin sitten loppuelämäsi ihmetellä.
Mikää, on täälä kumitissejä jo nähty