Hermokipu - mitä lääkkeitä olette käyttäneet ja onko ollut apua
Kommentit (16)
Ei ole laillista Suomessa, mutta se on ainut., mikä auttaa. Lääkkeet ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Gabrion
Minkälaisella annostuksella ja miten kauan? Onko auttanut? Itselleni tämä juuri määrättiin 300mg annostuksella enkä ainakaan vielä ole tästä saanut apua. Voitko vielä kertoa missä sinulla on se kipukohta.
Vierailija kirjoitti:
Tramadol. Ei hirveästi auttanut.
Minäkin kävin Panacodit ja Tramalit lävitse. Ei ollut hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laillista Suomessa, mutta se on ainut., mikä auttaa. Lääkkeet ei auta.
Olen käsittänyt, että tätä määrätään spastisuuteen ainakin Suomessa.
Oxycontin 20mg. Selän ja polven hermokipuihin.
Gabrion 900mg kolme kertaa päivässä. Itselläni kipu on alaselässä jossa nikamasiirtymä. Kipu säteilee toiseen jalkaa ja esim. kävely on välillä ollut vaikeaa hermokivuista johtuen. Olen syönyt nyt tätä lääkettä noin 2 vuotta ja olen todella tyytyväinen. Välillä joudun kyllä turvautumaan Panacodiin ja tulehduskipulääkkeisiinkin Gabrionin lisäksi. Lyricaa tosin on monta kertaa ehdotettu mutten ole vaihtanut kun olen nyt tälläkin vielä tullut toimeen.
Lyrica 75mg kerran-kaksi viikossa jalkojen hermosärkyyn. Yleensä 1 riittää, jos joutuu ottamaan toisen niin saattaa mennä vatsa sekaisin. Ei onneksi muita sivuvaikutuksia, edes päästä ei ala heittää 2*75mg annoksella 👍
Kaularanka avattu 3 kertaa, kaksi kertaa lisättiin yhteensä 3 implanttia ja kolmannella kerralla jyrsittiin nikamaa että hermo vapautuu. Käteen jäi hermovaurio ja surkastuma, särkee ja polttaa kovasti ja kaksi sormea vetää koukkuun ja tuntoaisti niissä heikentynyt. Oxycontin 2x10 mg kolmesti päivässä vie kivut syrjään ja voin tehdä yrittäjän työni. Kokeilin myös kipuklinikan Noretrin + Pregabaliini-yhdistelmää joka ylösajettuna toimi ihan OK mutta sittten kesken työpäivän tuli black-out työpöydän ääressä, ikäänkuin heräsin kun asento/ryhti romahti mutta en saanut mitään käsitystä kauanko olin ollut "muilla mailla". Koska ajan autoa lopetin välittömästi tuon lääkeyhdistelmän ja palasin Oxycontin-lääkitykseen.
Triptyl, muuta en oikein pysty käyttämään. Kipuun hyvin pieni apu, mutta auttaa nukkumaan paremmin.
Gapapentin Max annos + tradolan 1+1 ohutsäieneuropatia. Eipä juuri apua. Aiemmin Lyrica Max + 1+1 tradolan. Sama vaikutus. Purkamaan alan lääkitystä kun ei meinaa enää kipuja kestää.
Panacod, Gabapentin, Duloxetine, Triptyl. Panacodista tulee paha olo, Gabapentin huimaa, Duloxetinesta paha olo. Triptylin avulla nukun.
Lyrica ja Gabrion, ei apua kummastakaan ja niistä tuli vielä huono olo. Parhaiten auttaa Panacod, Tramal tai Oxinorm. Triptyl nosti kipukynnystä ja auttoi nukkumaan.
Triptyl ei oikeastaan mikään oikea kipulääke vaan sitä käytetään nostamaan kipukynnystä ja nukahtamiseen. Koska se ei oikea heti tehoava niin ei mulle sovi mulla pitää olla oikea ja kunnolla tehokas. Jos sattuisi niin että kivut lieviä niin parasetamoli. Gapapentiini ja pregabaliini eli Lyrica aika samanlaisia kipulääkkeitä jotka ei väsytä ja molempia ollut käytössä. Lisäksi päälle tarvittavia kipulääkkeitä jos on tietynlaisia ja todella voimakkaita kipuja. Se on outoa että terveydenhoito mennyt potilaalta kysymättä sotkemaan reseptejäkin ja kirjoittanut päivittäin vakituisesti otettavan reseptiin tarvittaessa kun eihän joka päivä otettava mikään tarvittava.
Huomioikaa lämpötila muutokset hermokivuissa. Itselläni sauna ihan kielletty ja kylmä myös huono. Jopa suihku koskee myöhemmin aina.
Gabrion