Kuinka sanoa kohteliaasti miehelle, että lahja meni mönkään?
Kallis (yli 150e) ja mulla ei ole mitään käyttöä. Harmittaa, kun olen vihjaillut toiveista.
Saa myös kertoa omista nyt ei osunut ja uponnut-lahjoistaan, ja kuinka lahjalle sitten kävi?
Kommentit (33)
Hyvää syntymäpäivää, ap!
Jos et halua suoraan sanoa, jätä lahja hyllylle näkyville käyttämättömänä. Ehkä mies seuraavaan syntymäpäivääsi mennessä huomaa, ettei sille ollut käyttöä.
Hinnalla ei ole merkitystä, hänellä on selkeästi ollut varaa, älä sitä sure.
No kerro nyt mitä sait ja mitä toivoisit.
Mistä lähtien ihmiset ovat vihjailun päälle ymmärtäneet?
Jos on vihjannut toiveesta niin ei miehet sellaista ymmärrä. Jos oikeasti selvästi on esittänyt toiveen niin voi sanoa sitten ettei ole tätä toivonut.
mun mies tuo lähes aina jotain mitä en tarvi mutta en koskaan asiasta ole sanonut vaan kiittänyt. Jos edes vaivautuu ostamaan jotain niin onhan sekin jo hyvä. Kaikki miehet ei osta koskaan mitään. Yhdessä oltu jo 27 vuotta. Jokin lahja on tyhmimpiä riidan ja loukkaantumisen aiheita, itse voi ostaa mitä haluaa.
naislapsi itkemässä. osa kuusimiljoonaa
Milloin te opitte, että kukaan ei lue toisten ajatuksia? Älä vihjaile vaan sano suoraan, mitä toivot. Tämä on ties kuinka mones aloitus tänään siitä, kun mies ei osannut lukea ajatuksianne.
Vihaan vihjailua. Toinen mitä inhoan on "en tarvitse mitään". Mistä voi tietää, tarkoittaako se juuri sillä kerralla, että en oikeasti tarvitse mitään vai onko kyseessä marttyyriasenne.
Olisin mieluummin ottanut lahjakortin esim botox-hoitoon,tai huulitäytteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Milloin te opitte, että kukaan ei lue toisten ajatuksia? Älä vihjaile vaan sano suoraan, mitä toivot. Tämä on ties kuinka mones aloitus tänään siitä, kun mies ei osannut lukea ajatuksianne.
Vihaan vihjailua. Toinen mitä inhoan on "en tarvitse mitään". Mistä voi tietää, tarkoittaako se juuri sillä kerralla, että en oikeasti tarvitse mitään vai onko kyseessä marttyyriasenne.
Alapeukuista päätellen moni uskoo vihjailuun.
Ei siitä voi sanoa mitenkään kohteliaasti. Kiinnitä enemmän huomiota siihen, että mies halusi antaa sinulle arvokkaan lahjan. Totta kai se harmittaa, kokemusta samanlaisesta itsellä, mutta mies on todella hyvä. Ostaa aivan liian kalliita yllätyslahjoja, joita en tarvitse. Koruja on todella vaikea myös ostaa toiselle.
Meillä mies ihan suoraan kysyi yksi vuosi että haluanko meikkipeilin, sellaisen missä on valot ja kaikki. Sanoin etten tarvitse sellaista, osti kuitenkin kun ei keksinyt mitään muuta kuulemma. Nyt se lojuu kaapissa käyttämättömänä.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
Aina sanot noin!
Mulle on sanottu: ”Kiitos ajatuksesta”. Johan meni jakeluun, että ei ollut mieluinen lahja. Mutta oli yritystä sanoa kohteliaasti.
Itse olen kans saanut aivan turhia lahjoja. Aina olen sanonut, että en tarvitse mitään enkä halua mitään turhaa tavaraa tms, kun on kaapit jo entisistäkin täynnä. Sitten kun mies jälkeenpäin on kysynyt, joko olen kokeillut tai käyttänyt lahjaa, olen sanonut suoraan, että en ole, en vielä tai en ole muistanut. Mutta ei vaan mee perille, ei. Se kun tykkää itse antaa lahjoja. Sanoo aina, että on kivempi antaa kuin saada, ja se pitää tosiaankin paikkansa...
Vierailija kirjoitti:
mun mies tuo lähes aina jotain mitä en tarvi mutta en koskaan asiasta ole sanonut vaan kiittänyt. Jos edes vaivautuu ostamaan jotain niin onhan sekin jo hyvä. Kaikki miehet ei osta koskaan mitään. Yhdessä oltu jo 27 vuotta. Jokin lahja on tyhmimpiä riidan ja loukkaantumisen aiheita, itse voi ostaa mitä haluaa.
Tämä on taas tätä mieslasten paapomista. "Ainakin se yrittää! Anna sen tehdä omalla tavallaan. Olisit kiitollinen, että sulla edes on mies" jne. Kunnon sontapuhetta.
Sen, että suurin osa naisista ei vaadi mieheltä yhtään mitään, ei pitäisi olla mikään normi tai avain onneen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä voi sanoa mitenkään kohteliaasti. Kiinnitä enemmän huomiota siihen, että mies halusi antaa sinulle arvokkaan lahjan. Totta kai se harmittaa, kokemusta samanlaisesta itsellä, mutta mies on todella hyvä. Ostaa aivan liian kalliita yllätyslahjoja, joita en tarvitse. Koruja on todella vaikea myös ostaa toiselle.
Miten sitten lahjoille kävi, ne ovat käyttämättöminä kaapissa ja osa roudataan vähin äänin kirppikselle. AP:n olisi kannattanut pyytää ihan selkeästi lahjaksi tiettyjä asioita, halpoja ja kalliita, joista mies olisi voinut valita. Jos et näin tehnyt, on vika osittain itsesi. Jos mies on yllätykset ovat kivoja -tyyppi, niin sekään ei sitten auta, mutta se on loppujen lopuksi todella pieni vika (rahan tuhlaaminen tarpeettomaan lahjaan) miehessä. Tarkoitus on kuitenkin ilahduttaa ja joskus lahjat myös onnistuvat.
Sano suoraan "jos haluat ostaa jotain/ilahduttaa niin osta tämä".
Meneekö sun lahjat miehelle ihan nappiin?
Ja naiset ostaa miehille pyjamia, viskipullon ja hierontalahjakortin.
Voitteko sanoa suoraan miehillenne, että lahjoja ei osteta, piste.
Ei tietenkään, sittenhän naislapsi vasta parkuukin
Voihan sen varmaan palauttaa ja katsokaa yhdessä tilalle jokin mieluisa lahja.