Täällä Turussa on tapana pukeutua ja mennä "näytille" stockan herkkuun.
Aukioloajan muuttaminen ei onneksi vaikuta tuohon onneksi ollenkaan. Tietyissä piireissä liikkuvat laittavat tyylikkäät ja oikeita merkkejä sisältävät kamppeet päälleen, otetaan lapset mukaan ja lähdetään stokkan herkusta ostamaan jotain kivaa viikonlopuksi.
On tärkeää että siellä käyskennellään ja tavataan tuttuja kasvoja joita voidaan tervehtiä.Tutumpien kanssa pysähdytään vaihtamaan kuulumiset. Muutkin saa kuulla.
Jos isovanhemmat ovat tarpeeksi rikkaita ja tunnettuja piireissä myös, otetaan joskus heidätkin mukaan.
Istuskelen joskus huvikseni siinä alkon edessä olevalla penkillä katselemassa niitä manöövereja mitä suoritetaan.
Yhdessä perheessä se on nimenomaan perheen isä, joka haluaa että mennään koko perheenä sinne stokkalle.
Kommentit (38)
En ole kiinnostunut jos näytillä ei ole herkkupeppuja.
Tuo kannattaisi kyllä painaa Turun kaupungin matkailuesitteisiinkin, siis myös niihin vieraskielisiin, että turistitkin osaisivat tulla katsomaan tuota turkulaista erinomaisuutta. Ja jos oikein hyvä tuuri kävisi, niin pääsisi vaikka yhteiskuvaan jonkun hienon turkulaisen kanssa. Minä ainakin lähden kesällä Turkuun!
"minä siirrän siirrän paperini turkuun ♪♫"
"Jossain pikkukylässä on teitä jotka ihmetellen junaa katsoo
se kulkee kai Turkuun
Autiotalossa vanhus myös katsoo ja muistaa pienet
tapani mun
hän on siellä tunnen sen
Taas hetkeksi palaan mä ajassa kauaksi sinne ja matkani kiiretön on
anna lapsuus takaisin mulle
Turkuun tahdo en"
Turussa pitkääkin tuntea oikeat ihmiset ja liikkua oikeissa piireissä jos ylipäätään meinaa jotain saada tehtyä. Vrt. keskustelu tonttipolitiikasta, rakennusluvista, liikennejärjestelyistä jne.
Stokkalla näyttäytyminen ja omien ulkomaanmatkojen/mökki/veneilyreissujen suureen ääneen kailottaminen on kuin laittais rahaa pankkiin.
Suhteilla pelataan kaikki. Auta armias, jos olet kotoisin jostain muualta. Poikkeuksena se savolainen pottunokka joka ylennettiin Raisioin kaupunginjohtajaksi .Mutta vain sen takia, että se teki niin kovasti vuosikymmeniä sossujen eteen.
Ihan sama on Tampereen Stockalla! Viikonloppuisin koko perhe puetaan villakangastakkeihin (talvella) tai trensseihin (kesällä) ja mennään ihastelemaan Herkun notkuvia hyllyjä. Naurettavaa...
t. Se toisen ketjun aloittaja
Niistähän on kuulemma tullutkin iskupaikkoja. Voidaan sen toisen ostoskori näppärästi tsekata siinä. Näppärä av-mammoillekin, kuka sitä haluaa miestä jonka ostoskärryssä on kaikkea paskaa.
Yrittääköhän tämä aloitus nyt olla jotain Stockan piilomainontaa (kerta niillä menee niin huonosti nykyään että aukioloaikojakin pitää muttaaa) Ei mene läpi
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 21:10"]
Ihan sama on Tampereen Stockalla! Viikonloppuisin koko perhe puetaan villakangastakkeihin (talvella) tai trensseihin (kesällä) ja mennään ihastelemaan Herkun notkuvia hyllyjä. Naurettavaa...
t. Se toisen ketjun aloittaja
[/quote]
Onneksi sun ei tartte enää kestää sitä, kun siirryt Lidlin asiakkaaksi.
On sinullakin ap oikea elämä hankkimatta jos tuo kyttääminen kaupan ulkopuolella on harrastuksesi :D
Mikäs siinä. Siellä on hienoja ja siistejä ihmisiä.
t. Eiran mummo
Ai jaa, en ole huomannutkaan. Käymme siellä perheenä vain siksi, että se on ainoa keino saada mies osallistumaan ruokamenoihin. Ja ihan mennään verskoissa ja lenkkareissa. Siinä kyllä on perää, että keskimäärin asiakaskunta on siistimpää kuin läheisessä Kivikukkaron K-marketissa. Siellä joutuu välillä oikein väistelemään aggressiivisia kanssa-asiakkaita.
Niinhän ne ihmiset käy niitä "herkkuja" siellä ihastelemassa - mutta ei ne sitten osta mitään. Katsokaa nyt miten stockan myyni laskee kuin lehmän häntä!
Ööö en asu Turussa, mutta kyllä mekin pukeudutaan viikonloppuna kivasti (vs.arkena tarha-/työvaatteet) ja mennään koko perheen voimin Herkkuun vähän paremmille ruokaostoksille. Jos törmätään tuttuihin niin vaihdetaan kuulumiset, tietysti. Kuten arkenakin siellä lähimarketissa. Mukava viikonloppurutiini! PS. Ei omisteta venettä
Minä olen käynyt tänä vuonna Stockan Herkussa vain Hullujen päiven aikaan. Hirveän ahdas ja matala loukko, ei siellä viihdy, kun muitakin ruokakauppoja keskustassakin on.
En ole kyllä huomannut, tosin Turussa pukeudutaan ehkä muutenkin paremmin kuin muualla Suomessa mitä nyt olen täällä vuoden asunut ja Espoossa asunut aikaisemmin. Pitkillä ihmisillä lumputkin näyttää tietysti paremmalta.
No sitten on kaikenlaista kantturaa tarjolla lihatiskillä. :)