Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä miten voisi lopettaa iän ikuisen viikonloppu tissuttelun? Määrät ei suuria mutta silti

Vierailija
13.12.2020 |

Kyllästynyt olemaan viikonloppuisin väsynyt ja turvonnut. Mutta silti se on aina olevinaan niin kivaa.

Mitä tekisi siinä ilta 7-8 aikaan ettei lähtisi kauppaan joka on ihan liian lähellä ja ostaisi taas niitä muutamia oluita

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut todella paljon uniongelmia pitkin viikkoa, enkä tajunnut niiden suurimmaksiosaksi johtuvan viikonlopputissuttelustani. Nyt kun olen ollut viikkoja juomatta on aiemmin vakio, klo 4 herääminen ja sen jälkeen sängyssä pyöriminen jäänyt kokonaan pois.

Tämä on minulle ollut niin hyvä motivaattori, että en edes uskalla juoda enää mitään :D

Plussana on tosiaan tuo turvotuksen poistuminen .

Vierailija
2/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut todella paljon uniongelmia pitkin viikkoa, enkä tajunnut niiden suurimmaksiosaksi johtuvan viikonlopputissuttelustani. Nyt kun olen ollut viikkoja juomatta on aiemmin vakio, klo 4 herääminen ja sen jälkeen sängyssä pyöriminen jäänyt kokonaan pois.

Tämä on minulle ollut niin hyvä motivaattori, että en edes uskalla juoda enää mitään :D

Plussana on tosiaan tuo turvotuksen poistuminen .

Jos olen juonut "kohtuudella" eli niin ettei ole sellaista känniä mikä nukuttaa niin tulee just tuota että heräilee pitkin yötä pyörimään ja hikoilemaan ja pitää mennä juomaan vettä ja kuselle ja urgh. NIIN raivostuttavaa.  Jos en juo, niin nukun yleensä läpi yön ongelmitta. Luulisi tämän motivoimaan olemaan ilman mutta ei , se on olevinaan niiiiin hauska se pikku hiprakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lenkille ja jätä kortti kotiin ettet voi poiketa kauppaan.

Vierailija
4/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde lenkille ja jätä kortti kotiin ettet voi poiketa kauppaan.

Pitää varmaan niinä strateigisina hetkinä eli kello 19-21 koettaa olla lenkillä.

Vierailija
5/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ykköseen tai alkoholittomaan.

Vierailija
6/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just toisinpäin, pari-kolme viinilasillista niin jopa nukuttaa ihanasti ja nukun kuin tukki viikonloppuisin

Vierailija
7/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda ykköseen tai alkoholittomaan.

Lähinnä ärsyttäisi ja kusettaisi tollainen. Parempi olla vaan kokonaan ilman tai juoda vaikka teetä.

Vierailija
8/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla just toisinpäin, pari-kolme viinilasillista niin jopa nukuttaa ihanasti ja nukun kuin tukki viikonloppuisin

Kun ihmiset sanoo pari-kolme lasillista se tarkoittaa tonkkaa.

9/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoon, ja sen pois jäädessä ahmimis syömiseen, minua  helpottaa kun juon keltaista jaffaa muutaman ison pullon illan aikana. On sen verran makua ja hiilihappoa että jotenkin se tekee makunystyrät tyytyväiseksi, ja mataloittaa kaljan + makean himoa. Samalla vatsa täyttyy ja sekin pudottaa himoja työntää tavaraa kurkusta alas. Jaffa on lähes kaloritonta.

Itselle on vain tahdonvoima juttu. Näin olen päättänyt asian olevan. Pidän juomista ja lihavuussyömistä aivan ihmisen omana ongelmana. Vaikka itsellä oli alkoholisti isä, ja paljon omia ongelmiakin itsetunnon yms kanssa. Ei se elämä noista armoa anna. Joten en hyväksy itseltäni tekosyitä tahdonvoiman kehittämisestä ja sen varassa toimimisesta.  Ei mitään selittelyä että olevinaan lihoo vaikka ei syö mitään. Ihan kun se rasva kehittyisi ilman mätettyjä kaloreita. 

Itse sen kierteen katkaisee. Tai kuolee nuorena jos ei pysty keräämään tahdonvoimaa. Nyt elänyt jo 10v pidempään kun isäni ja terveys edelleen ok. Jos en olisi täysin joustamaton omille harha-ajatuksille, olisin jo kuollut pariin kertaan. Pitää poistua omalta mukavuusalueelta ja omasta laiskuudesta pois. Ja olla vain kova itsensä suhteen. Suhtautua kuin tottelemattomaan lapseen. Ei joustoa.

Vierailija
10/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut tänä vuonna lopettamaan monen vuoden tissuttelun, joten kyllä sinäkin pystyt!

Keksi tekemistä. Pyydä kaveri kahville tai laita leffa pyörimään kriittiselle hetkelle. Mieti leffan kanssa joku mieluinen alkoholiton juoma ja muut eväät. Olen itse oppinut innostumaan siitä, että minulla on saunan jälkeen odottamassa pepsi max :D

Voit myös miettiä seuraavalle aamulle tekemistä niin että sinun tulee olla virkeä heti aamusta.

Ekat viikot on tiukkoja, mutta sen jälkeen jossain kohtaa huomaat että on alkanut uusi normaali johon alkoholi ei kuulu :)

11/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pyydetty mitään narsistisia MINÄ ihannointia. Ap:lla oli ihan kysymys johon odotti vastausta. Ei mitään ylimääräisia kehuskeluja. Tyyliin "mä en ole koskaan juonut ja näytän kauniilta muutenkin".

Vierailija
12/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi heikentää unenlaatua. 

13/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen nousee isollekin miehellä päähän. Jo sixpack saa aikaan sen verran humalaa että kortti lähtee ratsiassa.  Minulle alkoholistina se on myös sellainen raja joka 100% varmuudella tarkoittaa lärvien vetämistä. Paluuta ei tuosta enään ole kun se känniveikko nousee esiin ja alkaa käskyttämään aivoja. Tämä on todettu noin 1500 juomakerran empiirisellä kokemuksella.

Vierailija
14/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata alkaa pelleilemään millään "yksi lasi viiniä" tai "ykkösolutta" jos alkoholi on jo ongelma. Niillä vaan kiusaa ja ärsyttää itseään ja jossain vaiheessa tulee se pakko vetää kauheat lärvit.

Vierailija
15/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain oikein hyvää ruokaa, alkoholitonta juotavaa paljon vaikka limsaa. Sit vielä joku lempparisarja pyörimään niin eikö siinä ole jo tarpeeksi. Mitään kaljoja enää tarvita.

Vierailija
16/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 punnerrusta ja lasi vettä aina kun huomaat ajattelevasi kaljaa. Itse lopetin tuolla tavalla tupakoimisen. 

Vierailija
17/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja tullut, lisää vaan.

Vierailija
18/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopettaisit? Jos meinaa väsyttää niin juo vaikka viinaa kera kahvin tai energiajuoman.

Vierailija
19/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34077 kirjoitti:

Ykkönen nousee isollekin miehellä päähän. Jo sixpack saa aikaan sen verran humalaa että kortti lähtee ratsiassa.  Minulle alkoholistina se on myös sellainen raja joka 100% varmuudella tarkoittaa lärvien vetämistä. Paluuta ei tuosta enään ole kun se känniveikko nousee esiin ja alkaa käskyttämään aivoja. Tämä on todettu noin 1500 juomakerran empiirisellä kokemuksella.

Paskat voi saada ykkösellä promillerajan yli, älä naurata, siilon liian pieni alkoholiprosentti.

Vierailija
20/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä tahansa mihin keskityt täysin. Kun yksi viikonloppu jää välistä niin sen jälkeen on helpompaa.